Gå til innhold

Bruker du Sykkelhjelm


Gjest Trajan

Sykkelhjelm  

29 stemmer

  1. 1. Sykkelhjelm

    • Ja selvfølgelig
      18
    • Noen ganger ikke alltid
      1
    • Nei aldri i verden
      3
    • Nei men jeg vet jeg burde
      7


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg blir sjokka når jeg ser folk uten hjelm på sykkel. Det er direkte IDIOTI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest najki

Nå har jeg fått meg ny jobb og skal begynne å sykle til denne. Sykkelhjelmen er i så måte selvskreven. På korte turer, f.eks. til butikken 300 meter borti gata o.l., er det mer tvilsomt at den blir brukt.

Er noen år siden jeg sykla fast nå, og da var jeg desverre alt for slapp med hjelmbruken, men det skal rettes på nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svarte ja, men det i grunnen ikke selvfølgelig... Kan egentlig ikke fordra å sykle med hjem og til tross for alle rundkast i oppveksten (jeg syklet før hjelm var oppfunnet) så opplevde jeg aldri å slå meg slik at hjelmen ville berget meg unna noe som helst. Skrubbsår på knær og hender derimot....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis! For øvrig er enesten gang jeg har trynet stygt på sykkel vært på en tur hjem fra butikken. Ikke veldig høy fart, men hektet pedal i en stein og gikk på trynet over styret og kløyvet hjelmen i to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sjokka når jeg ser folk uten hjelm på sykkel. Det er direkte IDIOTI.

Helt enig. Jeg ser totalt dust ut med sykkelhjelm, men vil heller se dust ut enn å være dust..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg er fullt klar over at jeg burde. Jeg tenker på det hver gang jeg sykler, men jeg har ikke fått råd til en sykkelhjelm enda. Når jeg nok penger til en sykkelhjelm er det alltid noe annet som også må betales og da må jeg nesten velge, regning eller sykkelhjelm?

Burde fått meg sykkelhjelm straks. Er livredd for at det skal skje en ulykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hard Ride

Jeg sykler ikke så mye nå lenger, men brukte det aldri før, og jeg syklet MYE. Jeg har aldri hatt bruk for det, og det føles mye mer behagelig uten. Hjelm blir for teit, men nå er jo jeg en veldig kompetent syklist da. Jeg har hatt mange knall og fall som liten på sykkel, og har aldri slått hodet.

Hjelm er rett og slett oppskrytt.

Nå har jeg ikke bruk for sykkel lenger, men rister på hodet hver gang jeg ser en løk på butikken som fortsatt har sykkelhjelmen på hodet, ha ha!

Ta i det minste av hjelmen når dere ikke sykler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp :) Kanskje ikke hvis jeg skal på butikken, men over lengre turer er hjelmen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Nei, men jeg er fullt klar over at jeg burde. Jeg tenker på det hver gang jeg sykler, men jeg har ikke fått råd til en sykkelhjelm enda. Når jeg nok penger til en sykkelhjelm er det alltid noe annet som også må betales og da må jeg nesten velge, regning eller sykkelhjelm?

Burde fått meg sykkelhjelm straks. Er livredd for at det skal skje en ulykke.

De koster jo sånn type 200 kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Nei. Men jeg mener folk som ikke bruker belte er like idioter... men nå har ikke jeg sykkla på evigheter forde sykkelen min er hjemme hos a mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest strykebrett

Nei, jeg gjør ikke det. Men jeg bruker kun sykkelen på korte små turer, sykler kun på fortauet og i et bedagelig tempo. Hadde jeg begynt å bruke sykkelen som transportmiddel til jobben og sykla raskt i gata skulle jeg nok ha starta med hjelm ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i nedoverbakker.

tar du den av og henger den på styret når du skal sykle rett frem eller opp en bakke?

Jeg bruker alltid sykkelhjem, bruker også alltid belte i bil og på buss. Er alt for glad i livet til å risikere noe annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...