Gå til innhold

Blir du ofte sjekket opp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke for å være en gledesdreper, men det er gode grunner til at norske menn ikke sjekker opp til hverdags. Norske kvinner er alt annet enn mottakelige for slikk sjekking ser du. En lærer etter å ha brent seg noen ganger...

Jeg vet, vi nordmenn er jo dessverre så dårlig vant at vi blir :sjokkert: hvis noen ikke følger normen. Men det er lov å håpe at det er noen winds of change på gang vel :danse:

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å være en gledesdreper, men det er gode grunner til at norske menn ikke sjekker opp til hverdags. Norske kvinner er alt annet enn mottakelige for slikk sjekking ser du. En lærer etter å ha brent seg noen ganger...

Mange norske damer er bare sure og ser dumt på deg om du starter en samtale i dagslys. De er vel ikke vant til bedre da.

Skrevet

Nei, og det gjør meg i grunn ingenting. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Blir aldri sjekket opp av damer på gaten, sjeldent på byn og. Men får en del blikk og hint på at eg kan slå av en prat =)

Gjest Dainty
Skrevet

Ja, det hender ofte. Men blir alltid paff og brydd. Takler slikt dårlig, spesielt uforberedt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Via jobb/skole har det jo skjedd flere ganger. Men unormale steder; det kan jeg ikke huske har skjedd her i Norge, annet enn på toget liksom..

Det er mer flørting, blikk osv., men aldri direkte sjekking. I USA var det annerledes, da ble jeg til og med sjekket opp i en heis..

Norske gutter er vel generelt ganske sjenerte, og må gjerne ha et par øl for å tørre å sjekke opp noen.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Via jobb/skole har det jo skjedd flere ganger. Men unormale steder; det kan jeg ikke huske har skjedd her i Norge, annet enn på toget liksom..

Det er mer flørting, blikk osv., men aldri direkte sjekking. I USA var det annerledes, da ble jeg til og med sjekket opp i en heis..

Norske gutter er vel generelt ganske sjenerte, og må gjerne ha et par øl for å tørre å sjekke opp noen.

Det er ikke det at vi er sjenerte,men at vi har blitt fortalt hele livet at en ikke behandler kvinner slik, for det er frekt. Samtidig så har en jo fått på pukkelen de få gangene en faktisk har prøvd. Slik sett er det norske kvinner sin egen feil at slik ikke skjer.

Gjest Micka
Skrevet

Opplevde en gang å bli blikkflørta med på bussen, dvs. jeg koste meg med den illusjonen helt til jeg kom hjem og fant en bille i luggen.

Hvorfor hadde du aldri blitt sammen med noen på den måten? Er folk som sjekker opp på uvanlige steder litt koko og best å holde seg unna? Huff, vi nordmenn altså.

:romeo:

:skratte:

лепа жена!

Men fæææææl musikk... Gi meg heller EKV, Goran Bregovic, Partibrejkers og Beogradski sindikat :cool:

Ellers så er utseendemessig flotte kvinner Nevena Coneva, Alizee, Penelope Cruze, Audrey Tautou, Audrey Hepburn o.l. Tror du ser den røde tråden ;)

Men Brutal mann, da. Hepburn(r.i.p.) hadde jo KORT hår. Nå motsier du deg selv, ref. utallige andre tråder.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke det at vi er sjenerte,men at vi har blitt fortalt hele livet at en ikke behandler kvinner slik, for det er frekt. Samtidig så har en jo fått på pukkelen de få gangene en faktisk har prøvd. Slik sett er det norske kvinner sin egen feil at slik ikke skjer.

Hm.. Det går jo an å sjekke opp på en ålreit og ikke-frekk måte, som ikke fører til at kvinnen føler seg som et objekt.

Synes det er litt enten-eller her i Norge altså. Å bli oppvartet og sjarmert er jo bare koselig, men er sjelden man opplever det av edru menn her. Da er det i så fall noen man kanskje har begynt å bli litt kjent med.

Vet at dette ikke er så pent sagt, men det er nå min erfaring. Jeg synes de av mennene som faktisk tør å sjekke opp, av en eller annen grunn sjekker opp de kvinnene som er langt over deres utdanningsnivå, utseende osv.

Å gå rundt med ølvom i VIF-trøye og joggesko på fest og samtidig tro at man kan dra en pen dame med perleøredobber og master i business, ja da er det ikke rart at man "får på pukkelen".

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er jo en litt ond sirkel dette, da. Mer enn bare norske kvinner sin egen feil, mener jeg. Vi har jo vært vant til at menn ikke bare kommer bort og tar kontakt sånn uten videre, og de gangene det skjer er det fordi mannen har noe feil i hodet sitt og/eller er ute etter noe vi ikke ønsker å gi til fremmede uten videre :regler: . Så vår konklusjon når det skjer, er dermed at hm, han må det sikkert være noe feil med.. usj, gå vekk :jolie:

Dette er ikke gjort å endre over natten, men det skjer jo heller aldri hvis ikke (normale) menn begynner å endre adferd her ;)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Dette er ikke gjort å endre over natten, men det skjer jo heller aldri hvis ikke (normale) menn begynner å endre adferd her ;)

Det ansvaret får noen andre ta. Jeg gidder ikke lenger.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det ansvaret får noen andre ta. Jeg gidder ikke lenger.

:trist:

Skrevet

Nei, ingen som sjekker opp meg. Men det gjør ikke noe, det holder med at Gubben sjekket meg opp for seksten år siden...:hjerter:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Blir aldri sjekket opp av damer på gaten, sjeldent på byn og. Men får en del blikk og hint på at eg kan slå av en prat =)

Du er mann? Da er det du som skal sjekke opp...

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Er virkelig norske menn blitt så frampå at de spør om damers telefonnummer på bussholdeplassen?

Tviler jeg på.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jo, men hun var vel vakker med kort hår, også: http://www.belleiq.com/wp-content/uploads/2009/03/audrey-hepburn.jpg

Sorry, ts. Litt avsporing her. Nå kommer vel mod og rydder opp snart.

Om jeg blir ofte sjekket opp? Eh, nei, tror ikke det. Men jeg oppfatter ikke om jeg blir sjekket opp før en mann evt. står naken rett foran meg med en rose mellom tennene.

Som ender med ett velrettet ballespark?

Skrevet

ja. mye på jobb,på gata ,og i banken! det var flaut! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...