Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #21 Skrevet 5. juni 2010 Det er jo ikke veldig vanlig at man ikke beholder ungen? man vet aldri.man skal jo ikke ta alt som en selvfølge.
Gjest Cipheria Skrevet 5. juni 2010 #22 Skrevet 5. juni 2010 Må man kommentere det da? Jeg hadde bare pratet om det jeg vanligvis gjør og ignorert det med mindre hun sa noe selv. I så fall hadde jeg løyet og sagt "så spennende".
¤Linda¤ Skrevet 5. juni 2010 #23 Skrevet 5. juni 2010 Syntes det er skummelt med mennesker som tar det som en selvfølge at de er kjempe glade for ungen eller at det er en selvfølge at de skal beholde den! Om en vil ta abort,så gjør en det før det viser..... Ikke mange som det viser så godt på før uke 12 at en er så sikker på graviditet at en kommenterer det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #24 Skrevet 6. juni 2010 Om en vil ta abort,så gjør en det før det viser..... Ikke mange som det viser så godt på før uke 12 at en er så sikker på graviditet at en kommenterer det. ADOPTERE bort unge...ikke abort
Blowers daughter Skrevet 7. juni 2010 #25 Skrevet 7. juni 2010 ADOPTERE bort unge...ikke abort I 2008 var det 9 adopsjoner av norske barn som ikke var forsterbarn eller stebarn. Hvor mange av disse som var spedbarn vet jeg ikke, men sannsynligheten for at noen adopterer bort sin nyfødte i Norge er SVÆRT liten, og følgelig ikke en grunn til at jeg ikke ønsker å gratulere noen som helt tydelig er gravid.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #26 Skrevet 7. juni 2010 Jeg bryr meg ikke om unger,ergo jeg gidder ikke å gratulere. Fint for de, men var ikke så mange som brydde seg da jeg fikk dyr som har vært min store drøm i mange år. Så hvorfor skal jeg bry meg om dem?
Blowers daughter Skrevet 7. juni 2010 #27 Skrevet 7. juni 2010 Jeg bryr meg ikke om unger,ergo jeg gidder ikke å gratulere. Fint for de, men var ikke så mange som brydde seg da jeg fikk dyr som har vært min store drøm i mange år. Så hvorfor skal jeg bry meg om dem? Fin tankegang, hvorfor skal vi bry oss om andre i det hele tatt i grunnen?
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #28 Skrevet 7. juni 2010 Fin tankegang, hvorfor skal vi bry oss om andre i det hele tatt i grunnen? Om jeg bryr meg om ungen dems gidder ikke dem å bry seg noe mre uansett. Og jeg vil gjerne slippe å høre ultralyd og hvor lenge de har prøvd. Ergo så er det beste at jeg ikke gidder å nevne det en gang.
frøken_øst Skrevet 7. juni 2010 #29 Skrevet 7. juni 2010 Jeg fikk en gang beskjed om at man ikke sier "gratulerer" til folk som er gravide. Dette er nemlig noe man sier når barnet er født. Dette har vel ført til at jeg ikke har PEILING på hva jeg skal si når folk er gravide. Det er sånn "det er jo forbudt å si <<gratulerer>>, men hva skal jeg si, da? Er det meningen at jeg ikke skal si noe?" Men, men. Folk jeg vet om som er gravide er nesten som gamlinger på bussen. "Skal jeg eller skal jeg ikke spørre om de vil ha plassen min?" huff, det er vel slikt som gjør at man blir usikker på hva man kan si, når man ikke kan si "gratulerer". For meg er det naturlig å gratulere, så det fortsetter jeg med:)
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #30 Skrevet 7. juni 2010 Jeg bryr meg ikke om unger,ergo jeg gidder ikke å gratulere. Fint for de, men var ikke så mange som brydde seg da jeg fikk dyr som har vært min store drøm i mange år. Så hvorfor skal jeg bry meg om dem? selv om dette virker nokså bittert uttrykt, så skjønner jeg litt hva det går tror jeg- interesse for hverandres liv går begge veier i vennskap, for noen er det å få barn veldig viktig, for andre kan det å ta vare på dyr være veldig meningsfylt. Så i et godt vennskap man burde ha såpass antenner til å plukke opp betydningen av det å kanskje få seg et dyr for en venn
Gjest Dhanu Skrevet 8. juni 2010 #31 Skrevet 8. juni 2010 Dersom man syns det er ekkelt å skulle gratulere, spørre når termin er eller hva som helst annet som har med graviditeten å gjøre, så kan man jo rett og slett prate normalt med vedkommende om helt andre ting? Graviditet er jo ingen smittsom sykdom som angriper hjernen til den gravide og gjør vedkommende ute av stand til å prate normalt (i alle fall ikke for de gravide jeg har kjent).
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #32 Skrevet 8. juni 2010 Dersom man syns det er ekkelt å skulle gratulere, spørre når termin er eller hva som helst annet som har med graviditeten å gjøre, så kan man jo rett og slett prate normalt med vedkommende om helt andre ting? Graviditet er jo ingen smittsom sykdom som angriper hjernen til den gravide og gjør vedkommende ute av stand til å prate normalt (i alle fall ikke for de gravide jeg har kjent). Da er venna dine helldig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå