Gå til innhold

Oi, er du gravid?


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Kva i huleste skal ein seie når ein møter nokon ein kjenner berre litt, som heilt tydeleg er gravid?? Altså ein kjend frå f.eks tiden på ungdomsskulen, som det er naturleg å slå av ein prat med når dykk ein sjelden gong møtes på butikken.

Eg møtte nemleg på ei eg kjenner litt, og eg vart heilt satt ut over at ho var gravid! Utroleg pinlig, då eg ikkje visste kva eg skulle sei. Det er ingen av mine næraste venninner som er gravid/har unger, så eg vart rett og slett litt satt ut. Kva er rett å si i ein slik situasjon????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg skjønner ikke at man kan bli helt satt ut av å treffe en gravid person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom "Gratulerer" eller "oj, så gøy" ikke er noe du kunne tenke på å si, så kunne du kanskje skrike høyt mens du peker på magen hennes og hyler "hva er det der?!?!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt ekkelt dersom den gravide ikke sier noe om graviditeten selv. Man kan jo ikke bare si "Du ser gravid ut...er du det?" Jeg har sett noen tilfeller der man kan bli usikker på om vedkommende er gravid eller ikke, særlig personer som er overvektige. "Nei, jeg er ikke gravid. Bare veldig glad i hamburgere." :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig ikke sakt så mye jeg. Ikke vet jeg om personen selv var glad over graviditeten eller om personen kanskje skulle adoptere ungen vekk. Så da hadde jeg heller valgt å ikke nevne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg fikk en gang beskjed om at man ikke sier "gratulerer" til folk som er gravide. Dette er nemlig noe man sier når barnet er født.

Dette har vel ført til at jeg ikke har PEILING på hva jeg skal si når folk er gravide. Det er sånn "det er jo forbudt å si <<gratulerer>>, men hva skal jeg si, da? Er det meningen at jeg ikke skal si noe?"

Men, men. Folk jeg vet om som er gravide er nesten som gamlinger på bussen. "Skal jeg eller skal jeg ikke spørre om de vil ha plassen min?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke si gratulerer når en ser en gravid...? Pussig.... Det har alltid vært naturlig i "min verden" i allefall :Nikke: Det er jo en stor begivenhet,og litt av en accomplishment må jeg si!

Forslag til passende kommentar : ( :fnise: )

- Næmmen,så koselig!

- Gratulerer så mye!

- Så flott da,når har du termin?

OT,men når det gjelder ting en ikke trenger å si til gravide-- ikke koselig å kommentere str. Uansett om det er "lite" eller "stort"... "Så flott du er!" bruker jeg å si til de gravide jeg kjenner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Syntes det er skummelt med mennesker som tar det som en selvfølge at de er kjempe glade for ungen eller at det er en selvfølge at de skal beholde den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnonymBruker

Det første som slår meg er "kondolerer", så jeg pleier å holde kjeft.

Som regel venter jeg til de sier noe om det, så hører jeg jo om de er glade eller bekymra, og reagerer ut fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte en gang ei venninne fra barne/ungdomsskolen på byen da hun var gravid... Hun var ikke liten fra før, så jeg så ikke sikkert om hun var gravid (kanskje hun bare hadde lagt på seg), og atpåtil hadde hun en røykpakke stikkende ut av lomma.

"Hva skjer i livet ditt da?" sa jeg (dum setning som fungerer ;))

"Nei, jeg er nå 6 mnd. på vei da!"

Så fikk jeg avklart det, gratulert og gått videre med en uggen følelse i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ofte den "Oi, se på deg! Så koselig, når har du termin? Vet du hva det er?" også tørrprater vi litt, og om det er noen jeg virkelig ikke har sett på noen år så spør de litt om faren og hvor jeg evt bor og slikt :gjeiper: også får jeg et par "gratulerer", og da takker jeg, for jeg er veldig glad for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Syntes det er skummelt med mennesker som tar det som en selvfølge at de er kjempe glade for ungen eller at det er en selvfølge at de skal beholde den!

Det er jo ikke veldig vanlig at man ikke beholder ungen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...