Gå til innhold

VW Golf eller Toyota Auris?

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg skal kjøpe meg en bruktbil (ca.2008 modell), og nå står valget mellom VW Golf og Toyota Auris. Jeg har inntrykk av at Toyota er veldig driftsikre biler, mens Golfen kanskje er "kulere" og blir lettere å selge videre senere?

Noen som har erfaring fra noen av disse bilene, og som kan komme med tips til hvorfor jeg burde velge den ene eller den andre?

Jeg er mest opptatt av at bilen er trygg, driftsikker, at den ikke må på verksted støtt og stadig, og gjerne lavt drivstofforbruk. Og at det ikke er problemer med rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du skal ha en solid og grei bil så ville jeg valgt Aurisen. VAG har slitt med en del problemer, og Golf er ikke noe jeg personlig ville hatt. Aurisen holder seg nok også bedre i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ut som du har valgt deg ut to gode kandidater. Aurisen og Toyota er jo fortsatt regnet som en kvalitetsbil til tross for den negative omtalen i det siste, som jeg i tillegg synes er kul inni og god å kjøre. Golfen ligger tradisjonelt litt lavere i kvalitet men er i mine øyne vesentlig kulere og litt større. Man velger jo ikke bare med fornuft, men også med hjertet. Mitt valg hadde derfor blitt den nye golfen med den lille gjerrige bensinmotoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror begge to er ganske bra biler. Utseendemessig liker jeg golfen best, den er mer "ungdommelig". Men ja det er jo sant som skrevet over at vag biler er det litt problemer med. Bla galvanisert karosseri for å forhindre rust, som resulterer i sinkslipp, og når de løsner begynner det jo å ruste.. Men dette går jo på garanti. Vet ikke så mye om toyota, så kan ikke si noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...