Gå til innhold

Irriterende katt

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har en kjempeeefin hage med masse blomster og planter og grønt. Men naboen har en katt som kommer inn i hagen vår for å gå på do. Den graver i jorda og det stinker herog blomstene blir ødelagt.. når jeg så skal plante blomster osv så graver jeg da opp bæsj...dette er jo bare kvalmt. DEn gjør ikke sånn hos naboen p.g.a dem har ikke jord. Er ikke veldig glad i katter heller. Skal jeg gå og si fra til naboen eller hva kan jeg gjøre? må jeg bare tåle det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

må nok leve med det ja.

Endret av Vinnie
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du får kjøpt noe du kan strø i beddene som ikke katter liker. Det skal visst fungere bra.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Appelsinskall eller hele pepperkorn skal visst funke.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Spyl katten med hageslangen neste gang den prøver og drite i bedene dine. Det pleier å hjelpe. Antagelig vil den aldri dukke opp igjen noen gang.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja må nok kanskje kjøpe de strøene. Brukte de før, men nå har jeg en liten kanin som løper rundt i hagen så vet ik om det har noe virkning på kaniner? derfor har jeg ikke strødd det lengre. I tilegg er jo katten ute etter den også. må jo løfte henne hver gang nabokatten kommer for hun blir jo skremt og jeg er livredd for at katten skal få tak i henne.

Skrevet

Ja må nok kanskje kjøpe de strøene. Brukte de før, men nå har jeg en liten kanin som løper rundt i hagen så vet ik om det har noe virkning på kaniner? derfor har jeg ikke strødd det lengre. I tilegg er jo katten ute etter den også. må jo løfte henne hver gang nabokatten kommer for hun blir jo skremt og jeg er livredd for at katten skal få tak i henne.

Kaniner har det også veldig fint i innhegninger. Faktisk finere, for da slipper den å bli løftet når pusekatter kommer på besøk :)

Og så kan de ha et eget hus inni der og leker ;)

Det finnes katter som tar kaniner, så det er lurt å være forsiktig ja.

Skrevet

Hvis det er et stort problem for deg, så kan du ta det opp med eieren. En kollega av meg fortalte at de hadde også hatt problemer med en nabokatt, og de hadde da sagt fra til naboen at hvis katten kom hjem våt, hadde den fått en 10liters bøtte med vann over seg. Naboen synes dette var helt ok, og etter to ganger hadde katten lært. Men nå skal det sies at det var fuglekasser på hele eiendommen, og at de var redd katten skulle ta en fugl, samt at det var VARMT ute, og vannet ikke var iskaldt. Og at nabo hadde blitt varslet.

Det er kanskje en litt frekk måte å gjøre det på, men hvis det virkelig er et problem for deg, er det en meget effektiv måte å få katten til å lære, samt "dyrevennlig". Katten får ingen varige men og blir ikke skadet, men lærer at det ikke er smart å gå på din tomt :) Men som sagt, veldig viktig å si ifra til eier først. Hadde min katt kommet hjem klissvåt, hadde jeg blitt rimelig forbannet, men dersom en nabo først hadde forklart problemet, hadde jeg ikke hatt noe særlig imot det.

Skrevet

Spyl katten med hageslangen neste gang den prøver og drite i bedene dine. Det pleier å hjelpe. Antagelig vil den aldri dukke opp igjen noen gang.

LOL!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kaniner skal ikke gå løse! De kan for det første finne på å stikke av, og for det andre kan de selvsagt lett bli skadet av rev/katt/hund/folk/bil osv!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

LOL!

Hva er morsomt med det?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kaniner skal ikke gå løse! De kan for det første finne på å stikke av, og for det andre kan de selvsagt lett bli skadet av rev/katt/hund/folk/bil osv!

Neida hagen min har gjerde rundt hele så kaninen klarer ikke å komme inn, og jeg er alltid i hagen mens kaninen er der. Lar den aldri være alene. den har også et bur, men hun er ikke glad i den, hun biter i buret og når jeg åpner buret kommer hun ut med engang og hopper og ruller seg i gresset, ser faktisk ut som hun liker å hoppe rundt i stort område. Men hun får seg ikke ut av hagen. Men katten klatrer på gjerdet for så å komme inn, så det er jo det som er problemet. Sa fra til naboen om det, men de sa bare at katten er harmløs og at den vil bare leke. Så tror ikke de vet hvor skremt en kanin kan bli. I tilegg angriper den mennesker også. Når jeg var ute i hagen så kom den plutselig inn og klorte seg fast i beina mine, er jo til og med selv redd for den. For en KATT!!! Irriterende.

Skrevet

Har lest flere steder at katter ikke liker lyden av aliminiumsfolie(+ at min egen blir kjemperedd når han hører lyden), så du kunne kanskje lagt det under litt jord?

Skrevet

Har lest flere steder at katter ikke liker lyden av aliminiumsfolie(+ at min egen blir kjemperedd når han hører lyden), så du kunne kanskje lagt det under litt jord?

Yndlingsleken til pusen min er en ball av aluminiumsfolie. Bare jeg tar ballen opp fra gulvet begynner han å male og er klar for lek.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Skjønner problemet ditt. Har det samme uten at jeg har kanin.

Her drites og pisses det rett utenfor inngangen min. Har snakket med naboen og hun skulle snakke med dyrlegen. Dette var i fjor og intet hørt siden.

Gleden ved å holde på i blomsterbedd er forringet pga kattemøkk. Må alltid huske på å ha hansker. Utenfor inngangen stinker det. Jeg har ikke råd til å kjøpe katt-vekk-produkter i lange baner som kanskje ikke virker. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være mitt ansvar heller.

Jeg spruter på katta med vann. Da løper den. Akkurat den gangen. Eller de gangene jeg sitter på terrassen og klapper med hendene. Kun da. Ikke alle de gangene jeg ikke er ute.

Er sånn at jeg har lyst til å spørre hvor gammel den katta er. Med andre ord. Når dør den?

Susie

Skrevet

haha, stakkars :skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...