Gå til innhold

Snyte seg ved matbordet


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

De gjør det ikke diskret desverre. Jeg går på do og snyter meg så fort jeg begynner å snufse.

Veldig mange mennesker er allergiske. Om de skal forlate bordet for hver gang de snufser, da ville de ikke få noe lunch eller sosialt samkvem.

Det er forskjell på å snyte seg (blås, blås), og å snufse.

Så lenge man har papirlommetørkle ig vender seg bort, må det være lov å snufse litt (tørke bort det rennende). Men å snyte seg hører ikke hjemme rundt bordet under lunc, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Stakkaren er sikkert allergisk, da kan nesen være som en vannkran omtrent. Jeg har det sånn om dagen. Jeg går og snyter meg på toalettet, vasker hendene, og før jeg har kommet ut av døra så kommer det jammen meg mer. Man kan ikke være på toalettet hele dagen heller. De rundt meg vet at det er allergi som forårsaker snytingen min, og ikke en smittsom forkjølelse.

Kanskje du kan spørre om damen er allergisk, og foreslå at hun går på apoteket og kjøper nesespray eller tabletter som hjelper litt mot dette?

Vet ikke hva som er galt med henne. Tror ikke det er allergi, for hun gjør det hele året.

Tankenn har streifet at jeg kan spørre henne om hun vil ha nesespray, halsdrops o.l. sånn for å stadsfeste at jeg legger merke til det. Det blir liksom en penere måte å pakke det inn på enn si det rett ut. Hun kan jo ikke noe for at hun er syk, men syns hun kan ta hensyn når vi spiser. Vi sitter rett ved toalettet.

Har også noen på jobben som bare MÅ snakke om kvalme ting i lunsjen. Noen folk syns ikke NOE er kvalmt og da tenker de sikkert ikke over at andre syns det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Gjør hva - snufser eller snyter?

Snyter seg!!!! Herregud, er det ikke det denne tråden handler om da??

En kverulant i hver tråd. Typisk det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg synes det å SNYTE seg ved bordet er uhøflig, og jeg mister også matlysten.

.. Men hva med hvis nesen renner og renner og man snufser hele tiden da? Vi er vel alle kjent med dette fenomenet også?Der det ikke er noe å snyte ut, men at det bare renner hele tiden. Det blir for rart å skulle gå på do hele tiden bare for å dra et papir på tuppen av nesen for å suge opp den tynne væsken som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg synes det å SNYTE seg ved bordet er uhøflig, og jeg mister også matlysten.

.. Men hva med hvis nesen renner og renner og man snufser hele tiden da? Vi er vel alle kjent med dette fenomenet også?Der det ikke er noe å snyte ut, men at det bare renner hele tiden. Det blir for rart å skulle gå på do hele tiden bare for å dra et papir på tuppen av nesen for å suge opp den tynne væsken som kommer.

Det var i utgangspuktet snyting det dreier seg om her, som tittelen i innlegget også viser.

Bruker man papir for å tørke seg diskre under en rennende nese er det noe annet.

Som jeg fortalte i det første innlegget er det snakk om å snyte seg skikkelig, gjerne se på lommetørklet, brette det sammen og putte det i lomma. FORAN alle som spiser. Det er DET jeg syns er kvalmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på måten det gjøres, så nei, det er ikke nødvendigvis alltid uhøflig slik jeg ser det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det var i utgangspuktet snyting det dreier seg om her, som tittelen i innlegget også viser.

Bruker man papir for å tørke seg diskre under en rennende nese er det noe annet.

Som jeg fortalte i det første innlegget er det snakk om å snyte seg skikkelig, gjerne se på lommetørklet, brette det sammen og putte det i lomma. FORAN alle som spiser. Det er DET jeg syns er kvalmt.

Selv om man bare snufser og det nesten ikke kommer ut noe så må man blåse litt for å slippe å holde papiret under der konstant. Jeg synes det er greit å snyte seg ved bordet, må man så må man. Eller skal man spise på do når man er forskjølet eller allergisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er uhøflig. Kvalmt for de som sitter å spiser er det også.. Trodde dette var noe man lærte som barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan i det minste snu seg vekk og la vær å brette ut lommetørkelet og studere det som er der forran alle andre ved matbordet. Uansett om man er allergisk eller er syk så kan man da gjøre det litt diskret om det er så ille at man ikke kan reise seg eller gå på toalettet hver gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dhanu

Gjør det ikke selv, for vi gjorde det ikke under oppveksten og det henger igjen, men ettersom så veldig mange gjør det antok jeg det var helt greit, jeg. Opplevde det senest i dag fra en vi var ute til lunsj med. I begynnelsen syntes jeg det var uvant, men nå er jeg vant til det.

Skjønner ikke hva folk har imot andre menneskers lommetørklær, egentlig. Igjen, bruker det ikke selv, men samtidig har jeg da virkelig ikke noe behov for å studere hva andre mennesker snyter seg med. Lommetørkle eller papir, hva bryr det meg?

Er det ikke bare å la være å se på vedkommende som snyter seg, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda sofie

Jeg synes at hvis man må snyte seg så kan man heller gå inn på do eller gå vekk fra matborde. Jeg synes å det kvalmt når folk gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...