Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Er det bare jeg som syns det er uhøflig å snyte seg ved matbordet? Det er flere som gjør det på jobb. Syns det er skikkelig kvalmt. Mister matlysten. Spesiellt når de ser på lommetørklet, bretter det sammen og putter det i lomma. Tar det opp igjen litt senere ved neste snyting. ÆSJ! Jeg går alltid på do når jeg må snyte meg. Er oppdratt sånn Er det jeg som er prippen?
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Helt enig, man gjør ikke det ved matbordet!
kriztine Skrevet 3. juni 2010 #3 Skrevet 3. juni 2010 Er det bare jeg som syns det er uhøflig å snyte seg ved matbordet? Det er flere som gjør det på jobb. Syns det er skikkelig kvalmt. Mister matlysten. Spesiellt når de ser på lommetørklet, bretter det sammen og putter det i lomma. Tar det opp igjen litt senere ved neste snyting. ÆSJ! Jeg går alltid på do når jeg må snyte meg. Er oppdratt sånn Er det jeg som er prippen? ja, det er uhøflig....fy æsj! har opplevd mange slike tilfeller..
Gjest Iah Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 Ja, det er uhøflig. Man snyter seg virkelig ikke ved matbordet, trodde det var barndomslærdom.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #5 Skrevet 3. juni 2010 Hva gjør man forresten? Sier man noe? Dette er jo folk jeg spiser med hver arbeidsdag. Litt ekkelt å si det også da.
Cata Skrevet 3. juni 2010 #6 Skrevet 3. juni 2010 Ikke så lenge man gjør det litt diskret. Snufsing og harking er mye verre.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #7 Skrevet 3. juni 2010 Ikke så lenge man gjør det litt diskret. Snufsing og harking er mye verre. De gjør det ikke diskret desverre. Jeg går på do og snyter meg så fort jeg begynner å snufse.
kaprifolen Skrevet 3. juni 2010 #8 Skrevet 3. juni 2010 Jeg pleier å gå fra bordet. Må jo som regel reise meg for å finne papir, og kaste det uansett. Hvis jeg sitter alene med mannen, eller da jeg jobbet blant bare mannfolk, kunne jeg kanskje snu meg bort, snyte diskret, og ladet ligge på den tomme papptallerkenen til vi reiste oss for å gå. Men kun hvis det bare var lett snufsing. Ikke hvis jeg var pottetettforkjøla.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #9 Skrevet 3. juni 2010 Hjemme sammen med mannen snyter jeg meg foran han, men ikke når vi spiser. Det går uansett an å ta hensyn. Hvis man ikke syns det er kvalmt selv så kan man jo tenke på at andre syns det.
Anaconda Skrevet 3. juni 2010 #11 Skrevet 3. juni 2010 (endret) Ja, jeg synes definitivt at dette er både udannet og uappetittelig. Synes det er litt ekkelt at folk pusser nesen uten å vaske seg etterpå også jeg da (dersom de har tilgang på dette) , eller folk som putter lommetørkle eller for den saks skyld papir i lomma etter bruk (for så å spare til neste gang?) .......... = myyye bakterier. Endret 3. juni 2010 av Anaconda
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #13 Skrevet 3. juni 2010 Æsj ja det er gørr ekkelt! Satt en litt eldre dame et bord ved siden av meg i lunsjen. Hun dro fram et papir og begynte å snyte seg. Så ser hun i det og tar å legger det i lommen igjen. Må si jeg ble litt kvalm der jeg satt. Mista matlysten. Er do rett ved kantina. Skjønner ikke hvorfor hun ikke bare kunne gå inn der??
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #14 Skrevet 3. juni 2010 Ja det er både uhøflig og kvalm oppførsel. I tillegg til det med å gå rundt med disse snørrbombene av noen lommetørklær i lomma; noen presterer jammen å riste dem godt ut FØR de snyter seg for n`te gang. Æsj! Å vaske hendene om man kan det, etter å ha pusset nesen, er en nødvendighet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #15 Skrevet 3. juni 2010 Ts her. Hva hadde dere gjort? Sagt noe? Vi har do rett ved der vi spiser så det burde ikke være noe problem å gå inn der. Hun som er verst snyter seg i samme papiret/lommetørklet og putter det i lomma. Dette gjør hun flere ganger i løpet av lunsjen. Jeg blir veldig kvalm av dette og vurderer å spise et annet sted, men syns det er feil at jeg skal sitte alene. Syns også det er ekkelt å si fra. Vet ikke hvordan jeg skal si det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #16 Skrevet 3. juni 2010 Ts her. Hva hadde dere gjort? Sagt noe? Vi har do rett ved der vi spiser så det burde ikke være noe problem å gå inn der. Hun som er verst snyter seg i samme papiret/lommetørklet og putter det i lomma. Dette gjør hun flere ganger i løpet av lunsjen. Jeg blir veldig kvalm av dette og vurderer å spise et annet sted, men syns det er feil at jeg skal sitte alene. Syns også det er ekkelt å si fra. Vet ikke hvordan jeg skal si det. Stakkaren er sikkert allergisk, da kan nesen være som en vannkran omtrent. Jeg har det sånn om dagen. Jeg går og snyter meg på toalettet, vasker hendene, og før jeg har kommet ut av døra så kommer det jammen meg mer. Man kan ikke være på toalettet hele dagen heller. De rundt meg vet at det er allergi som forårsaker snytingen min, og ikke en smittsom forkjølelse. Kanskje du kan spørre om damen er allergisk, og foreslå at hun går på apoteket og kjøper nesespray eller tabletter som hjelper litt mot dette?
oppesen Skrevet 3. juni 2010 #17 Skrevet 3. juni 2010 Snyte seg ved matbordet? Urk. Med mindre jeg var ute etter å gå ned i vekt, ville jeg sagt ifra. Eventuelt iført meg munnbind hver gang vedkommende dro opp lommetørkleet. Som en symbolsk handling.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juni 2010 #18 Skrevet 4. juni 2010 Synes virkelig ikke dette er så ekkelt jeg. Verre med de som drar ut puppen ved matbordet eller skifter bleier på veslekreket. Hva hjelper det å gå inn på toalettet for å snyte seg om man er skikkelig forkjøla? Nesa renner jo like mye innen du kommer tilbake. For en skikkelig utblåsning er det selvfølgelig høflig å snu seg litt vekk eller gå unna matbordet, men for tørking av litt snørr fra rennende nese må man få gjøre dette hvor og når som helst.
kaprifolen Skrevet 5. juni 2010 #19 Skrevet 5. juni 2010 Lommetørkler er bare kvalmt, kvalmere, kvalmest!!!!!
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #20 Skrevet 5. juni 2010 Jeg kan snyte meg når jeg spiser middag med mamma og pappa. Både pappa jeg reagerer ofte på kryddere i maten, så vi snyter oss nesten samtidig, hehe. Men det er ikke snørrklyser altså, bare vann egentlig. Men jeg ville aldri funnet på å snyte meg sammen med andre. Heller ikke øvrige familie (tanter, onkler ol).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå