Gå til innhold

Gymtime


Caramela

Anbefalte innlegg

Veien mot de tre S'ene ja. Dette er min treningsdagbok, målet er å bli Sunn, Sterk og Slank. For å nå de tre S'ene må det trenes, og spises riktig.

For halvannet år siden ville jeg endre livsstilen min, jeg hadde fått nok av fyllerier opp til flere ganger i uken, usunn mat og lite bevegelse. Aktivitetsnivået økte fra en daglig tur på butikken til 3 treningsøkter i uken på senteret med ei venninne. Kostholdet endret seg også til det bedre, og uke etter uke viste vekta og målebåndet lavere tall. Det var fantastisk!

Etter 5 måneder viste vekta de magiske 10 færre kiloene. Juhu! Så stolt jeg var! Og på grunn av en langt mer hektisk hverdag med jobbskifte, lengre arbeidsdager og annerledes rutiner, begynte jeg å slite. Jeg fant ikke tid til treningen. Men tenkte, hey. Jeg er fornøyd, -10 kg, det er fremdeles bra!

Etter å ha holdt på med kun sporadisk trening i snart et år, så har jeg funnet ut at det er på tide å la de siste 10 kiloene også fordufte. Kostholdet skal tilbake slik det bør være, og treningen skal prioriteres. Har hatt en del treningsøkter side starten av mai, men ble dessverre feberliggende en uke, noe som satte en set back i planen.

Nå er jeg frisk, rask og klar for å fortsette treningen til de tre S'er er nådd!

01.06Trente etter jobb, 15 min ellipse, 1 time styrketrening, 15 min sykkel.

03.06Nok en treningsøkt etter jobb, 30 min ellipse og 45 min styrketrening.

Aberen med å ha treningssenteret rett ved jobben, er at jeg møter så mange kjente fjes. Og som den trimtomaten jeg blir, er vel det kanskje en scene jeg kunne tenke meg å ikke treffe de jeg treffer daglig i jobbsammenheng. I dag, etter 30 min på ellipsen, da jeg er både svett og rød (på nippet til burgunder), la jeg meg godt til rette på apparatet som trener lår- og rompemuskler. Mens jeg yter alt på de siste repetisjonene, går en kunde forbi, smiler (eller var det et lite flir?) og nikker. Akkurat der og da var jeg ikke helt klar for å være på nikk med noen, men men. Det ordnet seg det å. Sier til meg selv at han tenkte jeg var flink som var så aktiv etter jobb :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Phalaenopsy

Heisann!! :vinke:

Kjekt med ei heilt fersk dagbok, som eg kan følge med på! Orkar ikkje å begynne på dei som allereide er 20 sider lange :ler:

Så flink du har vore med treninga allereide då! Morsomt med det raude ansiktet, hehe. Du får trøste deg med at kundane er sikkert like svette og stressa over å møte deg der ;)

Lykke til vidare, fortsett sånn!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Så trivelig å få svar! Og er enig med deg, en må jo sette av en hel kveld om en skal følge med på en allerede 20 sider lang treningsdagbok :fnise:

I dag blir det treningsfri dag, også i morra, skal jobbe hele lørdagen, og etter arbeid er det bursdagsfeiring for et par kollegaer. I og med festen blir her, må jeg rydde og vaske litt i kveld. Snodig det der, så fort en får besøk av noen som ikke har vært her tidligere, skal leligheten shines og ordnes så en skulle tro det var visning :ler:

Søndag satser jeg på trening igjen, om ikke bakrusen gjør at tv med påfølgende sofasitting lokker enda mer! Har i tankene at det kan skje, men har mest i tankene at jeg skal få tatt en liten økt om ikke annet! :D

Trener du også Phalaenopsy? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :goodbye:

Alltid moro med en ny bok her inne. Ser ut til at du er godt i gang!

Jeg blir rosa/lilla i fjeset jeg, så tror ikke du skal bekymre deg. Noen av oss har bare litt mer sensitiv hud, ikke noe å gjøre med det. Og ja, de tenker nok at du er flink, det hadde i alle fall jeg gjort! :) Jeg må trene på morgenen jeg, orker aldri etter skole/jobb... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...