Gå til innhold

Kan man flytte etter bare en måned?


Mann1_2009

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg flyttet til et småsted og finner meg ikke til rette her. Er 29 år, singel og bor på et boligfelt. Det er ikke så mange på min alder her og jeg kjeder livet av meg. Har bare bodd her litt under en måned. Men innser at jeg må komme meg inn til sentrum der tilbudene er flere og bedre. Etter å ha sett gjennom leiekontrakten har jeg 1 måneds oppsigelse og jeg lurer på om det er for tidlig for meg å flytte ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du følger kontrakten og oppsigelsesetiden så er det vel ikke et problem...

(de du leier av blir sikkert litt snurt da det kan ta tid å finne ny leieboer, men ville ikke brydd meg med det...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du følger kontrakten og oppsigelsesetiden så er det vel ikke et problem...

(de du leier av blir sikkert litt snurt da det kan ta tid å finne ny leieboer, men ville ikke brydd meg med det...)

Ja, ifølge kontrakten er leieavtalen tidsbestemt med mulighet for at leiekontrakten kan sies opp med en måneds forvarsel. Det er vel ikke så ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elijah

Er det snakk om å flytte til en ny by eller bare nærmere sentrum?

Så lenge du forholder deg til kontrakten er det ikke noen problemer.

Ellers vil jeg bare si at erfaringsmessig kan det ta litt tid å finne seg til rette på en ny plass, så pass på at du ikke gir opp for tidlig.

Prøv å bli med på noen organiserte aktiviteter hvor du blir tvunget til å sosialisere med andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om å flytte til en ny by eller bare nærmere sentrum?

Så lenge du forholder deg til kontrakten er det ikke noen problemer.

Ellers vil jeg bare si at erfaringsmessig kan det ta litt tid å finne seg til rette på en ny plass, så pass på at du ikke gir opp for tidlig.

Prøv å bli med på noen organiserte aktiviteter hvor du blir tvunget til å sosialisere med andre :)

Det er nok nærmere sentrum. Jeg har fått napp hos et bofellesskap og det er midt i byen med kort gangavstand til butikker og slikt. De som bor der er på min alder og jeg fikk en god tone med de på visningen og i går ble jeg tilbudt rom der. Der jeg bor nå er på et boligfelt med småbarnsfamilier og ingen på min alder. Blir for avhengig av buss og det blir litt mye synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde dette selv for litt siden. Eller, saken var vel at jeg hadde leid leilighet, bare snoket rundt på andre, så en i avisa som var 10 kvm større og 1000 kr billigere.. En visning ble til at jeg tok leiligheten og jeg sa faktisk opp den andre før jeg hadde flyttet inn i den, men bodde der en mnd for det.. Enkelt og greit, de fikk heldigvis ny leiebor kjapt på det gamle stedet og syntes det egentlig var helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står det en måneds oppsigelse i kontrakten, så har utleier ingen grunn til å henge med leppa om du sier opp med en måneds varsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...