Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Jeg sliter veldig med meg selv, selvtillig og at jeg alltid føler jeg må være perfekt i mine egne, men også andres øyne. Dette sliter veldig på meg, og jeg merker at det går utover enegien min. Er dette noe jeg skal gå til psykolog med? Hva er andres erfaringer med psykologhjelp, virker det faktisk? Og blir man kvitt den vonde følelsen av å alltid føle seg "misslykket" hvis man ikke klarer å oppnå det målet man har satt seg? Evt. hva er det psykologen gjør som får dette til å bli bedre ? Er ikke helt sikker hvordan jeg skal forklare dette. Har ingen jeg føler jeg kan snakke åpent med om disse tingene, og vet ikke helt om jeg "tør" å gå til psykolog. Er litt redd for at folk skal finne det ut og stemple meg som ustabil osv.. Er bare 17 år, så selvtilliten svinger jo opp og ned. Jeg føler selv at jeg er over gjennomsnittet pen i utseendet, men noen ganger er det en bryter som skrur seg av og jeg blir med ett utrolig usikker og nervøs for alt. Jeg blir nervøs når jeg tenker på hva som vil skje videre i framtiden og hver gang det er noe som "skjer" gruer jeg meg alltid. Jeg er veldig god til å skjule dette ovenfor venner osv i og med at jeg ikke har latt noen komme helt innpå meg pskysk sett enda, det er ingen jeg på en måte deler alt med. Jeg er ganske sikker på at når folk ser på meg, så tenker de at jeg har bra selvtillit og at jeg er utadvent, men det er bare fordi jeg klarer å skjule den vonde selvfølelsen som oftest dukker opp når jeg er alene (spseielt om natten) da jeg lar tankene løpe løpsk .. Merker at jeg har skrevet altfor mye nå, så avslutter her:) Håper noen har noen erfaringer med selvbilde og psykolog som de har lyst til å dele. Hilsen usikre meg
Gjest stillness Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Hei, Jeg har det også sånn at jeg føler at jeg må være perfekt hele tiden.Ingenting er bra nok.Dette er jo noe jeg prøver å jobbe med,ingen kan vel være perfekt,men det er det å faktisk tro på det selv også da.Det er en jævlig følelse det der å alltid føle seg mislykket og uansett hva du gjør så føles det aldri bra nok. Du kan gå til psykolog med dette ja,siden det plager deg såpass.Jeg har forskjellige erfaringer med psykolog.Gikk til en før og det fikk jeg lite ut av,men hun jeg går til nå er det mye hjelp i. Det som funker for meg er at hun gir meg øvelser og ting jeg kan gjøre for å mestre ting bedre,type kognitiv terapi.Det å prate ting ihjel hjelper fint lite spør du meg. Har inntrykk av at det er flere som har hatt det sånn,at de må finne en som passer for dem.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #3 Skrevet 3. juni 2010 Legen min sa også at jeg har et "snill pike syndrom", ble sendt til psykolog. Og det funker fantastisk for meg!
Gjest Whitelines Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 (endret) Jeg skal begynne å gå til psykolog selv, og noe av grunnen er selv-desevaluerende tanker (er det slik det skrives mon tro?). Oppsøk i hvertfall legen din og snakk om dette i første omgang. Det er viktig at du er ærlig og åpen og ikke bortforklarer enkelte ting og situasjoner for skal du ha en henvisning må legen vite hva som er problemet. I mine øyne har du absolutt grunn til psykolog, men desverre er enkelte leger vrange på dette området. Endret 3. juni 2010 av Whitelines
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå