Gå til innhold

Dere som har små barn når dere gifter dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er fortsatt lenge til bryllupet, men jeg har begynt å tenke på en ting. Vår datter kommer til å være 1-1,5 år når vi gifter oss, hva skal vi gjøre med henne på bryllupsdagen? Vi må vel ha barnevakt, men i så fall hvem? Alle de jeg kan tenke meg som kan være barnevakt kommer jo til å være i bryllupet..

Hva gjorde dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kjenner dere ingen som kan sitte barnevakt som ikke skal være i bryllupet? Jeg var 2 når mine foreldre giftet seg, nabojenta passet meg.

Alle dere kjenner skal vel ikke være i bryllupet... :kjefte:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Snakk om å lage problemer ut av ingenting da :sjenert:

Skrevet

TS lager vel ikke et problem, hun spør hva dere andre gjør..

Er det ikke noen som skal være med i bryllupet som skal "avslutte" kvelden litt tidligere, f.eks. en gammel tante eller noe? Eller kanskje du har ei søster/bror som har ei venninne dere kjenner som kan passe henne?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sønnen vår var rundt 1 år da vi giftet oss, han var sammen med et vennepar vi hadde møtt på babysvømming. De var ikke (på den tiden) så nære venner at de ble bedt i bryllupet, men de traff sønnen vår 1-2 ganger hver uke og han var trygg på dem. Han satt sammen med de under vielsen, og så dro de hjem til seg etter det - han var uansett for liten til å ha noe glede av at vi skulle tyne ham lenger der som noe midtpunkt, og vi slapp å være stresset for at han skulle slå seg fullstendig vrang.

Skrevet

Takk til dere som har kommet med konstruktive svar :)

Vi gifter oss ikke i vår hjemby og kjenner derfor ikke så mange der som ikke kommer til å være i bryllupet. Jeg ser for meg at en ettåring kanskje ikke vil la seg passe av "fremmede"..? (jeg vet ikke hvordan ettåringer generelt er mtp folk de ikke omgås ofte, det er derfor jeg spør..)

Flere som vil dele sine erfaringer? :)

Skrevet

nå var det ikke mitt bryllup men min kjæres storebror. de hadde et barn selv som var med under middagen. da satt han sammen med noen venner av foreldrene som sørget for at han fikk i seg mat. så etter middag var det sovetid, da ble han først lagt i en vogn utenfor og bestemoren gikk en tur med han. så sov han inne på et rom resten av kvelden til besteforeldrene skulle hjem. brudeparet skulle et annet sted.

dersom dere skal ha festen et sted hvor barnet deres kan sove uten at det blir for mye bråk så går nok det bra. bare organiser med besteforeldre eller tanter som går inn av og til for å se at alt er greit.

Skrevet

jeg var ett år da mine foreldre giftet seg. da ble jeg passet av moren til en av moren min sine venninner... det finnes alltid noen du kjenner som ikke skal i bryllupet;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Snakk om å lage problemer ut av ingenting da :sjenert:

KAN IKKE FOLK SLUTTE Å VÆRE SÅ NEGATIVE!!!!!!!!!!!

Det var jo bare et spørsmål for svarte F.......

Hver eneste tråd jeg går inn på her så er det surmuling fra ende til annen. Skjerp dere hengehuer!

TS, du kan få noen til å passe barnet i bryllupet. Som beskrevet over. At noen tar seg av den, mater og legger den i vogna. Det er sikkert noen som gir seg tidlig og som kan ta den med seg hjem. Kan du ikke lufte det i familien? Kanskje noen tilbyr seg :)

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Har ut i fra svarene deres fått mange ideer om forskjellige løsninger nå :)

KAN IKKE FOLK SLUTTE Å VÆRE SÅ NEGATIVE!!!!!!!!!!!

Det var jo bare et spørsmål for svarte F.......

Hver eneste tråd jeg går inn på her så er det surmuling fra ende til annen. Skjerp dere hengehuer!

Huff ja, jeg har merket meg det jeg også. Prøver å ignorere de som kun svarer med surmuling..

Gjest loren
Skrevet

Nå er vår gutt litt større da, han er nesten 4 når vi gifter oss, men tenkte å fortelle hvordan vi gjør det fordi :) Vi gifter oss nemlig heller ikke der vi bor til vanlig.

Søstrene mine tar ansvar for han på morgenen, han skal være brudesvenn og niesene mine brudepiker, så de gjør dem klare og får dem med til kirka.

Han blir med til fotografering, det samme med niesene mine selvfølgelig :)

Under middagen sitter de tre barna (er mest sannsynlig bare de tre barna i bryllupet) sammen med de to søstrene mine og samboerne deres.

Når han blir trøtt kommer ei venninne av lillesøster og henter han og tar han med hjem til foreldrene mine, og mamma og pappa tar over barnepassen når de kommer hjem fra festen. Ingen av de kommer til å drikke noe særlig, mest sannsynlig kommer mamma til å være edru hele tiden.

Skrevet

Hei! :)

Broren min giftet seg for to uker siden, i Frankrike. Da var det ei kusine som fikk seg tur dit, i bytte med at hun satt barnevakt til bryllupet var over. Det var ellers ingen kusiner eller fettere i bryllupet, så det var ikke som om at hun ble utelatt. :)

Tror ikke det trenger å bli så vanskelig å få "fremmede" til å passe henne heller, har passet ettåringer jeg ikke har kjent godt fra før, uten problemer :) Uansett kan du jo kanskje prøve å orientere deg om hvem det kunne vært i god tid, så kan de møtes noen ganger først?

Lykke til!

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har også tenkt på dette, vår løsning kommer til å bli at guttene overnatter til en venn fra barnehagen, eller noen som jobber i bhg som vi kjenner godt og barna er trygge på :jepp: Guttene våre er da 6,5 og 4,5 år :jepp:

Skrevet

Vi gifta oss på fredag, og vår datter er 2år og snart 2måneder. Hun var med hele tida. Satt mellom mine foreldre under middagen og det gikk fint. Hu sovna til slutt på fanget til mamma og da la vi hu i vogna si. Der sov hu til mamma tok hu med da hu la seg. Det var ikke noe problem.

Skrevet

Vi gifta oss på fredag, og vår datter er 2år og snart 2måneder. Hun var med hele tida. Satt mellom mine foreldre under middagen og det gikk fint. Hu sovna til slutt på fanget til mamma og da la vi hu i vogna si. Der sov hu til mamma tok hu med da hu la seg. Det var ikke noe problem.

Men det passer seg ikke så mye å ha med ett så lite barn når det er fulle folk til stede, som drikker og har ei skikkelig fest. Ingen barn får være på vår bryllupsfest vertfall :jepp:

Gjest Marlo
Skrevet

Husker når mine foreldre giftet seg, så hadde min onkel fått seg samboer. Hun tok seg av alle barna som var med. Under selve vielsen, så passet hun på at de satt pent osv, og under selve middagen/festen, så satt jo barna med sine foreldre mens de spiste, men så fort barna begynte å bli utålmodige, så tok hun dem med seg til et rom i nærheten hvor de lekte, så på film osv. Der var de hele kvelden til de sovnet.

Skrevet

Men det passer seg ikke så mye å ha med ett så lite barn når det er fulle folk til stede, som drikker og har ei skikkelig fest. Ingen barn får være på vår bryllupsfest vertfall :jepp:

Nå var det ingen som drakk seg fulle eller noe den kvelden. Og at folk drakk vin til maten det gikk fint etter min mening. Hu sovna kl.22 og ingen var fulle da jeg gikk til sengs i halv 2 tida heller...

Det blir annerledes hvis man forventer en fyllefest. Da er jeg helt ening, der har ikke barn noe å gjøre.

Skrevet

Vår lille kommer til å være halvannet år når vi skal gifte oss i utlandet. Han skal være med, svigers har lovet å passe på ham, og ta ham med hjem til hotellet sitt etter middagen. Snille svigers? Oh yes :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...