Gjest Trine Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Hei. Jeg er ei jente på 12 år som har min andre menstruasjon. Første gangen varte det ca. 5 dager, nå har det vart i snart 10 dager. Er det normalt, eller bør jeg gå til legen?
trine19 Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Man blir aldri klok på en kvinneskropp , men mensen er ofte veldig uregelmessig i tidspukt og lengde, derfor må du nok bare ta "årene" til hjelp, og bli kjent med din egen kropp:) Tror ikke du trenger å oppsøke en lege, men noen ganger kan helsesøsteren på skole være likså god hjelp, eller mamma?
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Dessuten er du helt i starten av mensen. Den må gå seg litt til før den finner sin egen rytme. Din rytme. Vær tålmodig.
Gjest lrs Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 Hei. ved de første menstruasjonene kan det være veldig uregelmessig. Men når jeg var på din alder skjedde det EN gang at jeg hadde mensen i 14 dager. har vanligvis i 7. Så jeg ringte fastlegen som sendte meg vidre til ultralyd. Der jeg fikk jeg noen tabletter som stoppet menstruasjonen. Jeg ble anemisk (blodfattig) av og ha mens så lenge. Så visst det ikke gir seg innen ett par dager vil jeg anbefale deg og gå til legen:)
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #5 Skrevet 3. juni 2010 Jeg fikk mensen da jeg var 14. Det er leeenge siden. Men jeg kan huske at mensen var fullstendig uberegnelig på den tiden... For det første kom den på de mest upassende tidspunkter, og aldri regelmessig. Den kunne vare alt fra 5 til 10 dager. Med årene stabiliserte den seg. Nå kommer den nøyaktig med 28 dagers mellomrom, og varer i 3 til 4 dager
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #6 Skrevet 3. juni 2010 Det er helt normalt at menstruasjonen er uregelmessig i begynnelsen, og det kan gjerne ta et par år før den blir helt stabil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå