Gå til innhold

Hjemmelagde "hundeleker"


Gjest Varpunen

Anbefalte innlegg

Gjest goodtwin

Hei. Jeg lurte på om det var noen som har forslag til noen mentalt krevende hundeleker man kan lage enkelt hjemme til hunden sin? En slik oppgave at hunden må jobbe litt for å klare den, men når den er klart så får han gjerne en belønning (som også er motivasjonen for leken).

Jeg har prøvd å legge litt hundegodterier under en isboks så er det hundens oppgave å få isboksen opp fra gulvet, og på den måten få tilgang til hundegodteriet, men dette er ikke noe utfordring for hunden lengre. Så noen som har noen nye impulser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Belle Gunnes

Jeg gjemte kattungemat rundt om i leiligheten. Ba hunden om å vente på kjøkkenet mens jeg gjemte rundt biter. Så var det bare å sette seg ned å se hunden lete med nesa.

Ellers funker doruller med godbiter inni. Brett igjen endene innover, så blir det vanskeligere å få den opp.

Smøre leverpostei inn i en kong funka fjell her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyll tørrfôret i en tom brusflaske og la hunden jobbe med å få det ut.

Strø tørrfôret utover plenen og la hunden snuse seg frem til hver enkelt kule.

Ellers vil jeg anbefale å trene inn ulike triks (gjerne vha klikkertrening) da må hundene tenke selv og blir slitne. Og så er det jo morro og utfordrende for eieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Favoritten hos hunden her er å dra ned tallerken som det er festet tråd i fra høye ting. Poenget med den er altså at hunden drar i en tråd for å få en tallerken med godbit på ned fra f.eks. kjøleskapet. tråden festet i en papptallerken bør helst ha sånne presangkrøller på seg, så den er lettere å få tak i med munnen.

Canis har flere aktivitetsbøker for hunder, og det var i en av dem jeg fant denne og flere øvelser som vi har brukt til vår hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyll en kong med leverpostei og hiv den i frysen. Da er min opptatt en god stund ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang vi har noen tomme esker av ulike slag hjemme (gjerne som går ann å lukkes) så legger vi godbiter oppi. Også tomme doruller eller tørkeruller går det ann å stappe ting litt inni. Da har lillegutt noe å finne på en stund, men han gjennomskuer det fort. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...