Gjest mira Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Jeg er litt ny i gamet når det gjelder tamponger. Hvor langt ut i menstruasjonen kan man bruke det?Man blør jo mindre og mindre etterhvert som dagene går.
Rumohra Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Hei! Jeg bruker tamponger hver dag under mensen, kanskje unntatt den siste dagen, hvor det holder med truseinnlegg. Men jeg blør en del, så bruker rød OB de 3 første dagene, så går jeg over til blå OB og så da muligens truseinnlegg. Du merker fort når du ikke trenger tampongen, altså når det er lite blod på den når den taes ut eller er tørr.
Gjest imli Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Må berre prøve deg fram. Start med den minste str, ha på bind i tillegg i tilfelle lekkasje. Viss du kan ha tampongen i 3-4 timar utan lekkasje, er det rett str. Viss ikkje, prøver du ein str større osv. Sjølv kan eg bruke tampongar dei 4 fyrste dagane, dei 2-3 siste er det så lite at det blir for tørt med tampong.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 Forskjellig fra dame til dame det. Jeg bruker hele spekteret. De to-tre verste døgnene renner det igjennom den grønne på tre kvarter. (skulle gjerne hatt en størrelse større ob også jeg) Da snakker vi ren Niagarafoss, og jeg er rett og slett nødt til å holde meg hjemme til det er forsvarlig å gå ut blant folk igjen. Skikkelig kjipt innimellom. Heldige dere som har det lettere. Jeg trøster meg selv og sier opp med hodet jente, det er bare ca ti-femten år igjen av elendigheten.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #5 Skrevet 3. juni 2010 Forskjellig fra dame til dame det. Jeg bruker hele spekteret. De to-tre verste døgnene renner det igjennom den grønne på tre kvarter. (skulle gjerne hatt en størrelse større ob også jeg) Da snakker vi ren Niagarafoss, og jeg er rett og slett nødt til å holde meg hjemme til det er forsvarlig å gå ut blant folk igjen. Skikkelig kjipt innimellom. Heldige dere som har det lettere. Jeg trøster meg selv og sier opp med hodet jente, det er bare ca ti-femten år igjen av elendigheten. Har du prøvd p-piller? Jeg hadde også ganske kraftig menstruasjon før, og valgte ofte å være hjemme fra skolen en dag eller to i løpet av perioden på grunn av det... Men nå går jeg på p-piller, og har en godt kontrollert og regelmessig mens med små blødninger
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #6 Skrevet 3. juni 2010 Forskjellig fra dame til dame det. Jeg bruker hele spekteret. De to-tre verste døgnene renner det igjennom den grønne på tre kvarter. (skulle gjerne hatt en størrelse større ob også jeg) Da snakker vi ren Niagarafoss, og jeg er rett og slett nødt til å holde meg hjemme til det er forsvarlig å gå ut blant folk igjen. Skikkelig kjipt innimellom. Heldige dere som har det lettere. Jeg trøster meg selv og sier opp med hodet jente, det er bare ca ti-femten år igjen av elendigheten. Hei Jeg har samme problem som deg! Jeg fatter ikke alså, jeg kalte deg også Niagara Falls, så det var så morsomt at du kalte det det samme :D JEg må holde meg innendørs fordi jeg må bytte hver eneste time de første 2-3 dagene. :/ Av denne grunnen (+ at jeg får sterke migreneanfall som varer opptil 72 timer hver gang jeg har mensen) så tar jeg p-pillen kontinuerlig. Jeg har kun mensen et par ganger i året. Legen min sier at dette ikke er noe problem; man MÅ ikke ha mensen. Så...hvis det er et så stort problem for deg så kanskje det er noe for deg.
Gjest Iah Skrevet 3. juni 2010 #7 Skrevet 3. juni 2010 Da jeg brukte tamponger brukte jeg det gjennom hele mensperioden også de siste dagene hvor jeg blødde minimalt. Men da fuktet jeg tuppen litt slik at det ble lettere å få den inn.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #8 Skrevet 3. juni 2010 Hei Jeg har samme problem som deg! Jeg fatter ikke alså, jeg kalte deg også Niagara Falls, så det var så morsomt at du kalte det det samme :D JEg må holde meg innendørs fordi jeg må bytte hver eneste time de første 2-3 dagene. :/ Av denne grunnen (+ at jeg får sterke migreneanfall som varer opptil 72 timer hver gang jeg har mensen) så tar jeg p-pillen kontinuerlig. Jeg har kun mensen et par ganger i året. Legen min sier at dette ikke er noe problem; man MÅ ikke ha mensen. Så...hvis det er et så stort problem for deg så kanskje det er noe for deg. Prøvde i sin tid og det hjalp en del, men det er ikke anbefalt for meg å fortsette med det. Helseproblemer ellers setter en stopper for dette, så da er det bare å gå i hi de døgnene og godta at det er som det er, så godt man kan.
Hinata Skrevet 3. juni 2010 #9 Skrevet 3. juni 2010 Da jeg brukte tamponger brukte jeg blå OB de første dagene, og gul OB de siste dagene. Nå har jeg gått over til menskopp
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #10 Skrevet 3. juni 2010 Og DER går min grense. Kunne aldri ha følt meg trygg med en slik en. Ettersom det ER Niagarafall-dager, ønsker jeg ikke at det plutselig kommer et Syndefall rett i gulvet.
Gjest Iah Skrevet 3. juni 2010 #11 Skrevet 3. juni 2010 Og DER går min grense. Kunne aldri ha følt meg trygg med en slik en. Ettersom det ER Niagarafall-dager, ønsker jeg ikke at det plutselig kommer et Syndefall rett i gulvet. En eventuell lekkasje med menskopp vil jo ikke arte seg på noen annen måten enn lekkasje med tampong, så jeg ser ikke akkurat det problemet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #12 Skrevet 3. juni 2010 En eventuell lekkasje med menskopp vil jo ikke arte seg på noen annen måten enn lekkasje med tampong, så jeg ser ikke akkurat det problemet. Det som er i tampongen forblir der. Det som er for mye kommer ut, sant? Om koppen sitter feil og er smekkfull, da blir det litt anderledes?
Gjest Iah Skrevet 3. juni 2010 #13 Skrevet 3. juni 2010 Det som er i tampongen forblir der. Det som er for mye kommer ut, sant? Om koppen sitter feil og er smekkfull, da blir det litt anderledes? Nei. Koppen vil ikke falle ut, ei vil heller alt innholdet plutselig renne ut. Det eneste som vil skje er at det som ikke får plass i koppen renner ut, på akkurat samme måte som med tampong.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå