Gå til innhold

Fiskerett på egon

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

For ei stund siden var jeg på egon og spiste. Der kjøpte jeg en fiske rett, bestående av krepsehaler,scampi,torsk og sei ( tror det var disse fiskene, men dere skjønner greia.) Den retten var SUPER god, men jeg finner ingen oppskrifter som kan ligne en gang :( Noen som tilfeldigvis har en oppskrift? Var en knall god saus på også, tror den var grønn?

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

For ei stund siden var jeg på egon og spiste. Der kjøpte jeg en fiske rett, bestående av krepsehaler,scampi,torsk og sei ( tror det var disse fiskene, men dere skjønner greia.) Den retten var SUPER god, men jeg finner ingen oppskrifter som kan ligne en gang :( Noen som tilfeldigvis har en oppskrift? Var en knall god saus på også, tror den var grønn?

Heisann!

Det er en helt enkel fiskerett.

Retten består av en laksefilet og en torskefilet som er trukket i kokende vann.

Legg fiskestykkene i ildfast form, og hell over bearnaisesaus.

Egon bruker reker og krepsehaler fra lake og legger over. Tilslutt kan du avslutte med litt god ost.

La den stå i ovnen (gjerne grill, det bruker de på egon) til osten er gylden!

(Grunnen til at sausen er så god er at de lager bearnaisesausen fra bunn i restauranten, slik de gjør med alle sausene på Egon, ikke noe ferdigvare, nei ;)

Håper det smaker...

hilsen en tidligere Egon servitør

Skrevet

Men bernaisesaus er jo ikke grønn??

Skrevet

Estragonen er grønn. Det kan muligens gi en vimsefille illusjonen av grønn saus.

Fisk er godt, men det er en plage å lese åpningsinnlegget. Trådstarter: Bruk mellomrom etter komma, ikke mellomrom i "fiskerett", ikke mellomrom etter parantes start, punktum etter parantes slutt når parantesen er en del av helsetningen, ikke mellomrom i "knallgod". Vennligst rett opp innlegget. (Om du ikke var anonym bruker, ville jeg sendt dette per PM)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...