Gå til innhold

Da er vi i gang!


Tulle

Anbefalte innlegg

Hei alle treningsglade forumsfolk!

Da er jeg endelig igang med treningen for fullt, og da tenker jeg.. Hvorfor ikke en treningsdagbok? Den gir først og fremst motivasjon og fokus.

Tok meg en lang joggetur igår, og trodde jeg skulle smette meg til en idag også, før henting i barnehage. Men ser noe dårlig ut. Hvertfall, igår ja.. :sjenert: Ble en noe lengre tur i fantastisk flott solvær. Kjenner det kribler i føttene etter noe trening idag også, men vanskelig å få tid til det mellom middag, barn og husarbeid.

Hovedfokuset mitt vil være å gå ned noen kilo, samt oppstramming. Kroppen er heller et sørgelig syn, som bærer preg av å båret rundt på to barn i magen. Ikke samtidig dog, men uansett.. Så jogging, aerobic og sit-ups er altså tingen. Så hadde jeg satt stor pris på tips underveis også, og litt oppbacking, selvfølgelig :jepp:

Så da er vi igang, jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ut på en lengre joggetur idag også, i regnet.. Gud, hvor deilig det var :) Kjente faktisk at formen var bedre idag enn på tirsdag. Og det gir jo motivasjon. Kremt, neste gang skal jeg huske på å ikke overkle meg da. Janustrøye og fleecegenser ble i varmeste laget.

Kanskje noen har noen tips om god løpeteknikk? For det tror jeg jeg mangler. Var litt smådum og meldte meg på Jentebølgen også, så må finne en god teknikk. Er ganske sterk i føttene, men ikke like sterk i overkroppen.. Tror jeg må fokusere på den litt mer..?

Blir nok litt joggings imorgen også:)

Startvekten er vel også noe vesentlig.

Vekt: 69,1 kg

Høyde: 1,75

Idealvekten vil være rundt 65 kilo, men det store prosjektet er jo magen min. Den har et par ekstra kilo, og er langt ifra stram. Med endel strekkmerker også :sjenert:

Endret av Tulle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje på tide med en liten oppdatering her :)

Siden sist har det blitt endel joggeturer, og merker stadig at formen blir bedre. Jei :biggrin: Var oppe på vekten igår, og den viste overraskende nok 68 kilo. Idag ble det også en joggerunde etter å ha levert i barnehagen, med påfølgende sit-ups. Kroppen ser bedre og slankere ut, MEN magen er jo den samme. Ser jo ut som om jeg er gravid. Begynner å lure på om magemusklene mine er splittet etter sist fødsel, selv om turnuslegen jeg var hos sist sa det ikke var tilfelle.

Når treningen er igang, kommer man igang med et bedre kosthold. Vurderer å kutte ut mye av brødmaten jeg har i meg. Jeg ELSKER brødmat, men har en liten teori om at kroppen blir oppblåst av all den gjæren. Jeg er vel kanskje ikke den første som tenker slik da, men :ler: Ja til mindre brød!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Treningen fortsetter. Da jeg gikk på vekta her en kveld viste den 68, men en ukes tid etter 69,7 kg. Er det virkelig vanlig at det varierer slik da? Har forøvrig bestemt meg for å kutte ned på karbohydrater. Det sukkersuget er noe dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tulle :enig:

Velkommen,jeg tittet inn i trenings dagboken din.

Flink er du som jogger,men enig med deg at det hadde vært fint å lære litt om teknikk,jeg synes det er tungt.

Men det blir jo bedre jo flere turer en tar,sånn er det. Må ikke gi opp.

Er mere glad i sykkelen min og den på trenings senteret.!!!

Enn bena mine som løper.

Gå fort går greit. ;)

Jeg jobber også med det samme som deg og tenker mye på karbohydrater.

Spiser lite brød,poteter og pasta..... og prøver å holde meg til grove korn produkter.

Søtsuget.... er også et stort problem,men jeg har klart å få det i sjakk,og det er utrolig deilig å slippe det der å ha lyst på sjokolade og div.annet snop.

Ette avholds et par uker blir det borte...... Tro meg. :tommelsmil:

Titter innom deg igjen og sier Lykke til jeg,detta klarer vi :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så hyggelig med besøk. Må bli flinkere til å titte innom andres treningsdagbøker også. Kanskje motivasjonen blir bedre da :)

Sprang meg en tur igår ettermiddag også, men den varmen gjorde meg nokså demotivert. Har imidlertid bestemt meg for å melde meg inn på treningsenter, selv om økonomien er som så.. Trening er viktig prioritering synes jeg. Kjenner jeg begynner å miste gnisten på den joggingen. Kanskje litt variasjon er tingen? Tenker jeg sitter på spinningsykkelen en gang i neste uke. Kanskje allerede på fredag? :) Det blir gøy! 66,7 kg imårrest, men det teller kanskje ikke? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...