Gå til innhold

merkelig puls

Fremhevede innlegg

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Hei!

De siste dagene har jeg kjent pulsen min veldig godt, kun på venstre side av halsen.

Jeg kjenner bokstavelig talt blodet som går igjennom der, og det kjennes ut som det sliter for å komme igjennom.

Jeg synes dette er veldigveldig skummelt, og skal ringe legen i morra.

Men hvis det er noen der ute som er våken akkurat nå, og har opplevd noe lignende, vær så snill og gi meg svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Hvor gammel er du?

Har du problemer med hjertet?

Kjenner du det hele tiden eller bare ved fysisk aktivitet?

Skrevet

Og hvordan er pulsen din? Regelmessig og fast ellers på kroppen? Har du væskeansamlinger i anklene?

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg er 19, har ikke problemer med hjertet. Kjenner det ofte ved hvilepuls, når jeg sitter eller ligger.

Og jeg er ikke overvektig, men røyker og tar ppiller samtidig.

Hmm.

Skrevet

Ring legen din i morgen tidlig. Det kan være noe som de vil sjekke. Jeg har en anelse på hva det kan være, men vil ikke krisemaksimere:) Men så lenge du ellers er i generell fin form så kan du vente til du får komme til fastlegen:)

Keep me posted;)

Gjest Gjest
Skrevet

Men husk også på at det KAN vere nervøsitet også som kan lage slikt ubehag.

Når en plutselig legger merke til noe som en ikke har lagt merke til før, blir en litt bekymret. Kjenner en mer etter og legger mer merke til det kan det også forværre seg. En kjenner ting mer en en ellers ville ha gjort.

Jeg har fått slik du beskriver flere ganger. Pulsen kjennes sterkere, dypere og at en kan høre pulsen ganske godt. Men så har jeg slappet av, tenkt "dette er ikke noe farlig", slapp av dette går over. Puste langt ned i magen og roe seg ned. Helst gjort noe helt annet for å få fokusen vekk fra å kjenne etter. Se på TV, lese en bok eks. Da har det gjerne gått over av seg selv etter en tid.

En kan også få kraftigere puls om en har vært stresset, trent en del eller hatt mye i hode med mange ting (eksamner osv) Kroppen er litt i helspenn og da går pulsen gjærene noe dypere.

Er du veldig urolig går det helt fint å ringe legevakten. Fortell hvordan du føler deg og at du synes det er greit å høre hva de synes. De har gjerne god greie på slikt og hvet ganske raskt om det er noe som en bør gjøre noe med raskt. Og er det ingenting farlig, så får du greie på det med en gang :)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg ringte legen i dag, og forklarte situasjonen.

Han mente ikke det var noe farlig, og fortalte at det mest sannsynlig er måten muskler og sener ligger på akkurat nå, og at det ikke var noe problem.

Det var jo litt greit å vite :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...