Gå til innhold

Mageknip hver halv time + løs mage

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Jeg kom hjem fra utlandet for 4 dager siden, og har nå i de siste 2 dager slitt med mageknip som kommer og går, og løs mage/diare. Jeg er nå redd for at dette kan ha med mitt utenlandsopphold å gjøre, og har tenkt å sjekke med lege i morgen. Men i mellomtiden, noen som har noe kjenskap til dette, og noen gode råd for hva man kan gjøre? Jeg drikker mye vann pga væsketap, men hva med mat? Uff, dette er skikkelig kjipt. :( Jeg har opplevd forgiftelse før, men da har det vært mer intenst og kort. Nå er det forsåvidt utholdelig, men veldig plagsomt, og det har vart i 2 dager. Det har jeg ikke opplevd før..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er bra at du drikker mye, men det er viktig at du koker vannet før du drikker det, eller kjøp flaskevann, og du kan drikke farris blandet med eplejuice da elpejuice er et bindemiddel i tarmen. Og du kan spise banan om du liker det.

Så må du ligge helt unna alt med melk i, absolutt alle meieriprodukter.

Du bør ikke spise nøtter eller rå grønsaker eller mel eller sukker.

Det er best å koke grønnsakene, så kan du lage deg en kyllingsuppe. :-)

Oppskrift på god kyllingsuppe for dårlig mage :

Skjær gulrøtter i små biter,

skjær selleri i veldig store biter, kanskje bare dele sellerien i to eller tre deler

og løk kan du dele i to.

Kok grønnsakene sammen med hele kyllingfileter og husk SALT.

Når gulrøttene er myke nok, tar du ut kyllingfiletene og selleriene og løkene, også tar du ut gulrøttene og moser du KUN gulrøttene for seg selv. Lurt å spe på med kraft om det trengs.

Del kyllingfileten i ønskede biter og bland sammen med mosen av gulrøtter og kraften du kokte alt i. Du bestemmer selv hvor mye kraft du vil bruke. Sellerien og løken kaster du.

Dette er en kjempegod kyllingsuppe som gir mye energi og er god mot magen. Spis det i noen dager og du skal se du blir bra :-)

Jeg pleier å lage den, og fryse ned i porsjoner, så varmer jeg den bare opp om eg har dårlig tid. Og den metter veldig.

Skrevet

Det kan være en idé å gå til anskaffelse av idoform, som de har på apoteket. Den skal hjelpe for akkurat slike tilfeller som du lider deg gjennom nå. Idoform består av gode bakterier som retter opp balansen i tarmfloraen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...