Teriyaki Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 (endret) Heihei! Jeg tror jeg har bakteriell vaginose, så har fått tilsendt resept på flagyl. Det er 7 piller på et brett, jeg har fått to esker. Men jeg trodde flagyl var stikkpiller? Det ser ikke sånn ut, og på pakningsvedlegget står det noe som at "pillene kan ha vond smak, så bør ikke knuses". Ikke er det noe utstyr eller noe sånt som jeg kan bruke for å føre pillen inn. Det er 400 mg tabeletter, og det står at det skal tas en morgen, en formiddag og en på kvelden. Noen som vet om de finnes som svelgepiller? I så fall, burde ikke jeg ha hatt stikkpiller siden det er bakteriell vaginose? Altså at det er best å plassere pillene direkte der hvor problemet er?? Legekontoret er stengt, så kan ikke ringe dem, og jeg har et tidspress på meg for å bli ferdig med dem så begynner i morgen tidlig. en annen ting; Er det mange som har opplevd uheldige bivirkninger av å drikke en tre-fire enheter alkohol en kveld? Det står jo at man ikke bør gjøre det, men det gjør det jo med paracet f.eks. også, og litt alkohol sammen med paracet er som regel ikke noe problem (har bare gjort det en gang da, men har venner som har gjrot det også). Endret 1. juni 2010 av Teriyaki
urtedama Skrevet 1. juni 2010 #2 Skrevet 1. juni 2010 Jeg husker ikke navnet på de pillene jeg fikk, men jeg fikk svelge-piller ja Man burde ikke blande medisiner og alkohol synes jeg.
Gjest Iah Skrevet 1. juni 2010 #3 Skrevet 1. juni 2010 Da jeg hadde BV fikk jeg Flagyl som skulle svelges.
Gjest Skya Skrevet 1. juni 2010 #4 Skrevet 1. juni 2010 De skal svelges ja, og virker bra på bakteriell vaginose allikevel. Og så må man ikke drikke alkohol sammen med de da de kan gi antabus effekt. Er vel så ille at man skal vente 24 timer etter at man har drukket om man skal starte på en kur.
Gjest Skya Skrevet 1. juni 2010 #5 Skrevet 1. juni 2010 Fra lommelegen: Kombinasjonen alkohol og Flagyl kan utløse en meget ubehagelig og farlig antabuslignende reaksjon. Det er derfor viktig at du ikke har noe Flagyl igjen i systemet når du drikker alkohol. http://www.lommelegen.no/780778/flagyl-og-alkohol
Teriyaki Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 2. juni 2010 (endret) Ok, takk for svar! Var det mange som ble kvitt BV etter bare en uke med flagyl, eller måtte dere ta det en runde til? Apotekeren sa bare at kombinasjon med alkohol ikke var "verre" enn at man ble ekstremt fyllesyk, men dersom det er farlig så gjør jeg det selvsagt ikke. Men skal ikke drikke i helgen uansett, var bare om jeg kunne ta et glass vin eller to. Men da dropper jeg det bare. Endret 2. juni 2010 av Teriyaki
Gjest JonJon Skrevet 2. juni 2010 #7 Skrevet 2. juni 2010 Etter en tarmslyng fikk jeg bakterier fra tykktarmen over i tynntarmen, og fløy på dass i ett kjør. Legen skjønte etterhvert at det var det som hadde skjedd, og skrev ut flagyl til meg. Jeg mener da å huske at det står på pakningsvedlegget at de skal svelges? Uansett, jeg svelget dem, en om morran og en om kvelden, og etter en uke hadde magen roet seg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #8 Skrevet 2. juni 2010 Ok, takk for svar! Var det mange som ble kvitt BV etter bare en uke med flagyl, eller måtte dere ta det en runde til? Apotekeren sa bare at kombinasjon med alkohol ikke var "verre" enn at man ble ekstremt fyllesyk, men dersom det er farlig så gjør jeg det selvsagt ikke. Men skal ikke drikke i helgen uansett, var bare om jeg kunne ta et glass vin eller to. Men da dropper jeg det bare. Jeg hadde iallefall god effekt av en ukes kur. Men fikk dobbelt opp jeg også. Mener å huske at det var fordi partner skulle ta og? :klø:
Gjest Iah Skrevet 2. juni 2010 #9 Skrevet 2. juni 2010 Jeg ble kvitt dritten etter en runde. Merket bedring veldig raskt også.
Teriyaki Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 2. juni 2010 Jeg hadde iallefall god effekt av en ukes kur. Men fikk dobbelt opp jeg også. Mener å huske at det var fordi partner skulle ta og? :klø: Jeg har kun til meg selv, for etter å ha telt pillene, så ser jeg jo at jeg trenger to sånne pakker for å ta tre om dagen i en uke. Hvorfor skulle partner måtte ta også? Det er jo ikke en kjønnssykdom.. Så bra at folk har hatt effekt av kun en uke i alle fall! Jeg er utrolig spent på om det funker for meg også. Er ikke sånn kjemppehardt rammet i forhold til hvor ille jeg har lest at det kan være, så man skulle jo tro det holder med en uke.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juni 2010 #11 Skrevet 3. juni 2010 Står det tabletter og 400 mg, er det meningen at man skal svelge de ja. (Det ville stått vagitorier/stikkpiller hvis de var til skjeden/endetarmen, og jeg sjekket i Felleskatalogen at vagitoriene og stikkpillene kun kommer i 500 mg). Partner trenger ikke behandles hvis han ikke har noen symptomer. Flagyl er annerledes enn andre tabletter på den måte at de virker som antabus, som jeg ser er nevnt ovenfor her. Noen kan sikkert klare å drikke likevel, men de fleste klarer ikke det og du vet ikke før virkningen setter inn hva som gjelder for deg. Du bør la være å drikke alkohol til ett døgn etter at du har tatt siste tablett.
Teriyaki Skrevet 6. juni 2010 Forfatter #12 Skrevet 6. juni 2010 Var i grunn ikke klar over at menn kunne få bakteriell vaginose?? Men nei, det er helt normalt hos han. Jeg valgte å ikke drikke i helgen, selv om vi hadde planlagt ost, kjeks og vin. Menmen
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #13 Skrevet 6. juni 2010 Var i grunn ikke klar over at menn kunne få bakteriell vaginose?? Men nei, det er helt normalt hos han. Jeg valgte å ikke drikke i helgen, selv om vi hadde planlagt ost, kjeks og vin. Menmen Jeg var hos gynekolog med noenlunde samme problemstilling etter behandlig med Flagyl og da spurte iallefall gynekologen om partner hadde hatt samme behandlig og da gikk jeg ut ifra at det var noe som var smittsomt. Fikk dobbelt opp med piller, men ingen beskjed om at partner måtte ta.
Teriyaki Skrevet 6. juni 2010 Forfatter #14 Skrevet 6. juni 2010 Jeg var hos gynekolog med noenlunde samme problemstilling etter behandlig med Flagyl og da spurte iallefall gynekologen om partner hadde hatt samme behandlig og da gikk jeg ut ifra at det var noe som var smittsomt. Fikk dobbelt opp med piller, men ingen beskjed om at partner måtte ta. Merkelig. Men jeg har ikke fått dobbelt opp. Har riktignok to pakker, men det er akkurat nok til tre piller i 7 dager. Men nå er det ikke noe lukt eller noenting fra han, så tviler på at han har det også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå