Gå til innhold

Vi forbrukeres meninger om

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvilke(n) dagligvarebransje® handler dere aller mest fra, og hvorfor? Og hva synes dere om de ansattes erfaringer med selve produktene på de ulike matvarebutikkene: Norgesgruppen (som omfatter KIWI, min pris, meny, spar, joker og ultra) , Coop, Rema 1000, ICA ( og rimi som er en del av ICA Norge?)

Helt utrolig hvor mange butikker disse videredeles opp i; som f.eks ICA også; den består jo av • ICA Nær er mindre og lett tilgjengelige matbutikker med høyt servicenivå, tilpasset vareutvalg og gode ferskvarer.

• ICA Supermarked

• ICA Maxi

• Rimi

Men poenget her er bare for nysgjerrighetens skyld, for dette tror jeg kan bli interessant for alle, egentlig. Kanskje vi, etter folks meninger på dette forumet kommer til å handle et annet sted? ;)

Ser frem til nye impulser. :)

NB. personlig synes jeg at de ansatte på OBS Sport og ICA maxi gjør det meget bra. Og dette er jo faktisk på både sports - og matavdelingen.. hehe. ICA ligget jo for to år siden på 16,4 %. De har mistet mange andeler.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg handler 90% av alle dagligvarer på Meny.

Det er stort sett 3 grunner til det:

1. De ligger nærmest

2. De har størst utvalg av en produktgruppe jeg handler mye av

3. Jeg liker lokalene, og ikke minst at de har ferskvaredisk, fiskedisk, og 2 salatbarer (grønn salat og fruktsalat).

Meny er ikke noen billig butikk å handle i, og jeg kunne spart noen hundre kroner i mnd på å dele opp handelen mellom Rema og Meny, men når jeg veier "bryderiet" opp mor kostnaden, har jeg tatt valget at det ikke er verd det.

De ansattes kunnskap på min nærbutikk opplever jeg som veldig god, og jeg får alltid god hjelp når jeg har behov for det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Men coop og ica (særlig ica maxi) har også ferskvarer! :) du handler kanskje ikke like mye derfra pga beliggenheten?

Og forresten, angående ICA nær og ICA supermarked; det eneste jèg ser, er bare vanlig ICA maxi! Hva med den vanlige ''ICA'' butikken? Finnes det ikke noe som bare heter ''ICA'' ? Heter den ''ICA supermarked istedet,'' er det det jeg sannsynligvis sikter til?

Skrevet

Vi tar storhandelen på Kiwi eller Rema (eller er det Rimi? går alltid i surr på de to) siden de er billigst :) Jeg liker utvalget på Meny men siden vi er en familie på 4 sparer vi mye mer enn et par hundrelapper på å ta ukeshandelen andre steder. Hender jeg stikker innom Meny hvis jeg er ute etter noe litt spesielt

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Men coop og ica (særlig ica maxi) har også ferskvarer! :) du handler kanskje ikke like mye derfra pga beliggenheten?

Og forresten, angående ICA nær og ICA supermarked; det eneste jèg ser, er bare vanlig ICA maxi! Hva med den vanlige ''ICA'' butikken? Finnes det ikke noe som bare heter ''ICA'' ? Heter den ''ICA supermarked istedet,'' er det det jeg sannsynligvis sikter til?

Jeg er den som handler på Meny, men ikke trådstarter... (jeg skulle ønske jeg kunne venne meg til å skrive signatur på slutten av anonyme innlegg)

Vi har ikke Coop eller Ica i nærheten, vi må kjøre ca 30 minutter for å handle på en av de butikkene.

Hilsen Menyhandler

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi tar storhandelen på Kiwi eller Rema (eller er det Rimi? går alltid i surr på de to) siden de er billigst :) Jeg liker utvalget på Meny men siden vi er en familie på 4 sparer vi mye mer enn et par hundrelapper på å ta ukeshandelen andre steder. Hender jeg stikker innom Meny hvis jeg er ute etter noe litt spesielt

Hehe, ja :) Vel, jeg tror nok du mener Rema! :D Fordi Rema 1000 ligger på det stadiet for å være kjent som et av lavprisbutikkkjedene. :) Men Rimi blir jo ofte ømdøpt av ICA for å kalle seg for ICA Nær og ICA Supermarked (?)

Her fant jeg faktisk en link om disse butikkene - MÅ ses! '' http://e24.no/naeringsliv/article2987690.ece ''

Men jeg skjønte ikke de prosenttallene og det med markedsandeler. Hva forklarer de bildene fra 1998 og 2008 oss, - hva sier de prosenttallene, og hvilket inntrykk får vi av ICA da?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi handler i blant småting vi har glemt på Spar, fordi den ligger 5 min unna og er åpen på kveldstid og søndager.

Ellers handler vi ikke noe som helst på noen av butikkene du nevner, og i hvert fall ikke ferskvarer.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg handler stort sett på Rema. Det er min nærbutikk, og er fornøyd med den, men må til Kiwi for toalettpapir og deodorant :-) Ellers blir det en tur nå og da til Meny for ferskvarer og annet godt jeg finner der :-)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hehe, ja :) Vel, jeg tror nok du mener Rema! :D Fordi Rema 1000 ligger på det stadiet for å være kjent som et av lavprisbutikkkjedene. :) Men Rimi blir jo ofte ømdøpt av ICA for å kalle seg for ICA Nær og ICA Supermarked (?)

Her fant jeg faktisk en link om disse butikkene - MÅ ses! '' http://e24.no/naeringsliv/article2987690.ece ''

Men jeg skjønte ikke de prosenttallene og det med markedsandeler. Hva forklarer de bildene fra 1998 og 2008 oss, - hva sier de prosenttallene, og hvilket inntrykk får vi av ICA da?

Hvilke slagord kan dere som tilhører de ulike matvarebutikkene? Det har jo litt liten effekt på kundene enn det det ellers skal, men for de som husker slagordene på hvert enkelt, del det gjerne med oss!

Husker Coop - Litt ditt.

Hva er de andre? :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dette lignet da mistenkelig på markedsundersøkelse/reklame. Jobber du for ICA, trådstarter?

Skrevet

Enten en det eller en skoleoppgave tenkte jeg ;)

Skrevet

Jeg handler bare på rema 1000. Rett og slett for at det er gode billige produkter (spesielt den nye produktserien), friske og fine grønnsaker og frukt. De mangler så og si aldri varer og er lett å få tak i ansatte hvis man lurer på noe. Og sist men ikke minst: de bruker kassene de har flittig noe som gjør at man slipper å stå i kø i flere km slik man gjerne gjør på andre butikker.

slagordene til butikkene bryr jeg meg fint lite om, er kvalitet og pris som betyr noe.

Skrevet

Dette lignet da mistenkelig på markedsundersøkelse/reklame. Jobber du for ICA, trådstarter?

I så tilfelle, vil jeg bare si at det er alt for stor variasjon i ICA-butikkene. Har en ica supermarked her hvor jeg bor, og pga lite trafikk er frukt/grønt-utvalget elendig. Jeg har til og med funnet rotten frukt i hyllene. Selv om de ansatte der burde ha god tid til å rydde. Tilsvarende ICA i andre bydeler med mer trafikk er derimot helt på høyden.

Jeg foretrekker Meny, sånn til vanlig... ;)

Gjest Micka
Skrevet

Handler på Kiwi og meny pga i nærheten. Kiwi har dårlige grønnsaker, meny ligger alltid over i pris på de fleste andre varer. Meny, ica har priser opp til 10 kroner dyrere for de samme varene man får kjøpt på kiwi, rema osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...