Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Fant ingen tråd på dette, beklager hvis det allerede eksisterer.

Det har seg slik at jeg mister veldig mye hår, som tittelen sier. Jeg har ikke vitaminmangel, og tar ekstra B-vitaminer for å være på den sikre siden. Jeg føner svært sjeldent håret, har ikke farget/stripet det på en god stund, og tar godt vare på håret mitt. Dette har forresten foregått i ca. to år i strekk.

Jeg er redd jeg mister omtrent 1/3 eller 1/4 av håret mitt. Håret mitt har blitt tynt på grunn av dette problemet. Man ser at det stikker opp små hår overalt, så det gror heldigvis tilbake.

Det eneste jeg kan komme til å tenke på som er faktorer, er stress, bekymring, og til tider lite søvn. Men klarer ikke tro at det skal resultere i så store mengder hårtap. Jeg får da søvn, og stresser ikke så vilt mye.

Noen med samme problem? Noen som vet hva dette kan forekomme av?

Endret av Prorsum
Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Joda; stress og all type negativitet i livet, kan ta skikkelig for seg av hårprakten vår - jeg har selv vært der og begynte seriøst å bli bekymret for at jeg feilte en av de store og stygge sykdommene...men jeg var frisk sånn sett. Det var "bare" en periode i livet hvor ting gikk vel hardt for seg.

Om du ikke er syk på noe annet vis; ta tiden til hjelp og vær tålmodig. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme problem som deg, og har nettopp vært hos legen for å ta en blodprøve hvor de tester og undersøker alt mulig rart. Hårtap kan være symptom på veldig mye forskjellig, så det kan være lurt å finne ut årsaken.

Skrevet (endret)

Okei, takk for svar!

Tenker bare at 'alle' har ups and downs, men jeg vet jeg har hatt store bekymringer og mye stress. Har faktisk latt merke til at når det er sommerferie og jeg slapper maks av, mister jeg (noe) mindre hår. Ikke særlig mye mindre, men litt faktisk. Nå som det er sommerferie igjen håper jeg det fortsetter i samme rute som i fjor, eller at jeg til og med slutter helt med å miste. Det får jeg se når den tiden kommer!

^ Jeg tok blodprøve hos legen (var syk, så var ikke pga. hårtap), og han sa alle vitaminene var på plass. Så hos meg er ikke det årsaken hvert fall. :)

Endret av Prorsum

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...