Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 Hva finnes egentlig av pålegg? Finnes det en side med oversikt over allle pålegg som finnes? Har prøvd å søke litt, men siden mat snakk og mat er det som interreserer meg minst i hele verden, gidder jeg ikke å google så mye om mat. Jeg spiser som regel bare sjokolade pålegg, eneste pålegget jeg liker veldig godt, å går aldri lei av det. Når jeg i ny og ne ikke spiser sjokoladepålegg spiser jeg leverpostei, salami, fårepølse og servelat. Servelat kjøper jeg sjeldnest, siden pakken ofte blir tom før noen av servelatene blir brukt på skive, servelat er kjempegodt når man ikke har de på skive, på skive er det ikke så godt.
Fresi Skrevet 1. juni 2010 #2 Skrevet 1. juni 2010 Jeg betviler sterkt at det finnes en liste over alt som finnes av pålegg siden det jo er en del av sorten, men jeg tror det finnes tråder her inne hvor folk forteller hva de liker best å bruke som pålegg. Du kan jo søke etter den? Ost er for eksempel et ganske vanlig pålegg du ikke nevner. Ellers kan du kanskje kikke litt i butikken? Pålegget ligger jo ganske synlig der.
Plutseliten Skrevet 1. juni 2010 #3 Skrevet 1. juni 2010 For en rar tråd. Du får kikke litt ekstra i butikkhyllene.
Dark Star Skrevet 1. juni 2010 #4 Skrevet 1. juni 2010 Man kan bruke hva som helst man liker som pålegg. Er du veldig glad i middagspølse, kan det brukes, er du glad i kokt kålrabi kan det brukes.
Fresi Skrevet 1. juni 2010 #5 Skrevet 1. juni 2010 Man kan bruke hva som helst man liker som pålegg. Er du veldig glad i middagspølse, kan det brukes, er du glad i kokt kålrabi kan det brukes. Ville du i så fall hatt majones til?
Dark Star Skrevet 1. juni 2010 #6 Skrevet 1. juni 2010 Ville du i så fall hatt majones til? Har ikke prøvd den komboen, men det hørtes jo godt ut med den søte kålroten og den fete majonesen Ellers så MÅ man jo ikke nødvendigvis spise så mye brød, man kan jo koke seg en stor posjon suppe, sette i kjøleskapet og spise til måltidene.
Fresi Skrevet 1. juni 2010 #7 Skrevet 1. juni 2010 Det er kjempelurt. Man kan også supplere suppen med brød.
Gjest Elfrida Skrevet 1. juni 2010 #8 Skrevet 1. juni 2010 Nesten all mat kan stappes oppå en skive eller mellom to skiver. Jeg husker en venn av meg var veldig glad i corn flakes-sandwich... Og når jeg var liten og det var litt få kjøttkaker til middag pleide fattern å ta en brødskive med varm brun saus på.
Dark Star Skrevet 1. juni 2010 #9 Skrevet 1. juni 2010 Det er kjempelurt. Man kan også supplere suppen med brød. Kanskje man tilogmed kan dyppe brødet i suppen, nesten som et slags pålegg det også
Fresi Skrevet 1. juni 2010 #10 Skrevet 1. juni 2010 Kanskje man tilogmed kan dyppe brødet i suppen, nesten som et slags pålegg det også Det var det jeg tenkte på. Man kan ikke ha suppe oppå brødskiven lissom. En gang jeg hadde invitert til middag spiste vi bolognesesaus på brød. Strømmen gikk, så jeg fikk ikke kokt spaghetti, nemlig. Det var ganske godt.
Dark Star Skrevet 1. juni 2010 #11 Skrevet 1. juni 2010 Det var det jeg tenkte på. Man kan ikke ha suppe oppå brødskiven lissom. En gang jeg hadde invitert til middag spiste vi bolognesesaus på brød. Strømmen gikk, så jeg fikk ikke kokt spaghetti, nemlig. Det var ganske godt. Bolognese på skiva? Hmm, interessant. Hvorfor gikk strømmen, forresten? Jeg tror dessuten betasuppe ville vært fin å ha på skiva, den er jo litt tykk i konsistensen og vil bli liggende på en måte, ikke renne av med en gang :klø:
Gjest Micka Skrevet 5. juni 2010 #12 Skrevet 5. juni 2010 Skinke og servelat kan du ha majonesbaserte salater på. Fra Denja, eksempelvis. Det finnes mange av dem. Baguettesalat er god. Ellers kan du ha kokt egg, agurk og tomat med majones. Tunfisk(fra boks) med majones. hvitost med paprika. brunost. Det finnes mange smøreoster som kan varieres i det uedelige. All slags andre oster, som kanskje passer best på kjeks... Syltetøy. Kaviar. Leverpostei i mange varianter. Banos. Nøttepålegg. Håpå. Banan i skiver med syltetøy. Det var det jeg kom på i farten.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #13 Skrevet 8. juni 2010 Takk for de seriøse svarene :-) Jeg liker ikke majones. Jeg liker ikke ost. Syltetøy er godt, men synes ikke det er godt på skiven. Jeg synes ikke det er så godt med skive dyppet i suppe. Vet en ikke må spise brød, men hva skal jeg ellers spise? Gidder ikke spise suppe i stedet for brød flere ganger daglig. Knekkebrød liker jeg, men det er så tørt. Pålegg på knekkebrød er kvalmt. Eple og banan liker jeg godt, men det er ikke godt på skive. Egg liker jeg også, men synes ikke det er godt på skive. Å se i butikkhyllene har jeg gjort mange ganger, men ingenting av pålegg som frister å kjøpe. Skinke har jeg aldri smakt, frister ikke å smake heller. Vurderer å bare gi opp. Men jeg vil ikke gi opp. Men hva i all verden kan liksom erstatte sjokoladepålegget? Hilsen TS.
Gjest Micka Skrevet 8. juni 2010 #14 Skrevet 8. juni 2010 Hm, du er vanskelig i matveien. Men vi skal selvsagt prøve å hjelpe. Hva med frokostblandinger istedet? Jeg hadde noen bedre forslag tidligere, men glemte dem ut, og det var så lenge siden du hadde vært innom her.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #15 Skrevet 8. juni 2010 Er du glad i frukt? Kan jo egentlig bruke hva som helst til pålegg, bare at f.eks. vannmelon blir litt vel fuktig.
Gjest Pet Skrevet 8. juni 2010 #16 Skrevet 8. juni 2010 Fiskekaker synes jeg er godt på brødskiver. Og karbonader. Og brie.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #17 Skrevet 8. juni 2010 Hm, du er vanskelig i matveien. Men vi skal selvsagt prøve å hjelpe. Hva med frokostblandinger istedet? Jeg hadde noen bedre forslag tidligere, men glemte dem ut, og det var så lenge siden du hadde vært innom her. Ja, er litt vanskelig i matveien ja. Liker ikke melk, så frokostblandinger er ikke noe for meg. Jeg vil jo fortsette med brød, da det er det letteste å ta med som niste til jobb, på tur i skauen, på kjøreturer osv. Vannmelon er ikke noe særlig synes jeg. Er vel egentlig ikke så glad i frukt. Det går mest i eple og banan, mewn synes ikke det er så godt å ha på skiven. Takker for råd og hjelp :-) hilsen TS.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #18 Skrevet 8. juni 2010 Fiskekaker synes jeg er godt på brødskiver. Og karbonader. Og brie. Ja, karboader og kjøttkaker er kjempegodt på skive, men sjelden jeg har det, ikke gøy å lage til pålegget som skal på skive. Hater å lage mat, så nok for meg å lage noe når jeg lager middag. Men tror faktisk at jeg skal kjøpe en pose karbonader neste gang jeg handler å steke de og bruke de på skiven. Men gidder ikke ha det hver dag da, for det er jo dyrt med karbonader.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #19 Skrevet 8. juni 2010 Fiskekaker synes jeg er godt på brødskiver. Og karbonader. Og brie. Glemte å svare helt ferdig på ditt innlegg i sted. Fiskekaker gå greit å ha på skiven, liker fiskekaker kjempegodt, men synes ikke det er så godt på skive. Men hva i all verden er brie? - TS.
Nausicaä Skrevet 8. juni 2010 #20 Skrevet 8. juni 2010 (endret) Brie er en mykost, med mer smak enn f.eks. norvegia. Synest det er godt som "kosepålegg", gjerne sammen med salat, paprika/syltetøy/eple. Hva med prim? Det er litt søtt, og smaker ikke ost (selv om det er lagd av melk), og jeg tror i alle fall at lett-typen er sunnere enn sjokoladepålegg. Har sett at det er mange som spiser avocado som pålegg, men skjønner ikke den helt selv. Og du kan jo f.eks. dele karbonade i to, så det blir to tynnere skiver - mer økonomisk. Det finnest også skinke som er bedre enn type "kokt skinke" i butikken, liker ikke kokt skinke men slike som butikken skjærer opp selv (Safari, Meny etc.) er ganske gode. Endret 8. juni 2010 av Nausicaä
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå