Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 Jeg vurderer å fjerne en føflekk, men jeg skal på ferie til et land hvor det er sterk sol om ca. 1 mnd. Jeg har prøvd å finne informasjon om dette - og jeg ser at arr ikke skal utsettes for sol, spørsmålet er hvor lenge. Vil det si at det da ikke hjelper å ta på solkrem på det?
<CupCake> Skrevet 1. juni 2010 #2 Skrevet 1. juni 2010 Jeg ville ventet til jeg kom tilbake fra ferie da. Jeg fjernet femføflekker når jeg var ca 16 og gjorde det i februar - sel da måtte jeg dekke til arrene når jeg dro på ferie. Det beste er å ta dem rett etter sommern slik at du har lang tid før du skal ut i sterk sol igjen
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juni 2010 #3 Skrevet 1. juni 2010 Tusen takk for svar! Da venter jeg til etter sommeren, ettersom det er et veldig vanskelig område å dekke
Malum Skrevet 1. juni 2010 #4 Skrevet 1. juni 2010 (endret) Jeg har vært i syden med bare få uker gammelt arr etter fjerning av basaliom, og det gikk helt greit å dekke med plaster. Kommer jo litt an på hvor føflekken din sitter. Arret mitt var på ryggen, og det gjorde meg ingenting å få en lys flekk der. Endret 1. juni 2010 av Bodillen
Gjest Mikako Skrevet 1. juni 2010 #5 Skrevet 1. juni 2010 Jeg fjernet en føflekk forrige vår, og skulle til Australia i slutten av august samme året. Fikk beskjed av legen om å være forsiktig den første tiden, og være spesielt obs på å passe litt på på tur. De anbefaler å fjerne føflekker på høsten, slik arret slipper sol før til sommeren igjen.. Så om du har muligheten(om den ikke vokser eller klør noe særlig), så kan det kanskje være lurt å utsette det noen måneder?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå