Solros Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 (endret) Jeg var til legen igår og fikk bekreftet tennisalbue med kraftig stråling ned til håndleddet. Jeg har fått Voltaren, håndleddstøtte og beskjed om å ta det med ro i noen dager fremover. Av smertestillende så bruker jeg en kombinasjon av Ibux og Paracet. Jeg har valgt å jobbe da jeg mener jeg kan bruke høyre hånd siden jeg også gjør bare kontorarbeid. Viktigst av alt, hva kan jeg selv gjøre for å bli kvitt denne plagen så ikke det ender opp i noe kronisk? Jeg har i flere år vært plaget av impingment i begge skuldre og er også operert for det. Høyre skulder har aldri blitt bra og smerten der er nå kronisk og ikke behandlingsbar. Derfor ønsker jeg nå å gjøre øvelser og andre aktiviteter for å hindre at tennisalbuen skal bli kronisk. Jeg trener på Elixia så jeg tenkte å jobbe med stabiliserende øvelser i disse "svingapparatene". Husker ikke hva de heter i farten . Noen som har vært igjennom dette og har noen gode råd til meg? Endret 1. juni 2010 av Solros
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juni 2010 #2 Skrevet 1. juni 2010 Kan ikke svare på spørsmålet ditt. Men jeg lurer på hva du gjør med smertene i skuldrene dine? Har selv impingement i skuldrene som ikke blir bedre. Har vært 100% sykmeldt, og nå mener legen jeg må i jobb igjen, selv om det gjør vondt.. Hvordan skal jeg holde ut i jobben når det gjør så vondt?
Solros Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2010 (endret) Kan ikke svare på spørsmålet ditt. Men jeg lurer på hva du gjør med smertene i skuldrene dine? Har selv impingement i skuldrene som ikke blir bedre. Har vært 100% sykmeldt, og nå mener legen jeg må i jobb igjen, selv om det gjør vondt.. Hvordan skal jeg holde ut i jobben når det gjør så vondt? Det har vært en laaang prosess på å bli trodd i første omgang. Jeg endte opp på Skogli treningssenter på Lillehammer for noen helt annet i 2002. Der fant fysioterapeuten ut at jeg mest sannsynlig hadde impingment i skuldrene. De sendte meg også til legen som bekreftet det samme og sendte brev til min fastlege. Jeg begynte først med fysikalsk behandling for å trene og stabilisere skulderen. Det fungerte ikke. Så ble jeg henvist til sykehus i Oslo for MR og da fant de grad 4 av impingment og det eneste som de mente kunne hjelpe var en operasjon. Jeg stod da på venteliste i 6 mnd før jeg fikk operere. Første operasjon var mislykket pga svært trange vilkår. Så de satte meg opp på ny operasjon 6 mnd etterpå. Dette ble delvis vellykket og skulderen ble etter 4 mnd rekreasjon mye bedre. Hadde da også fysikalsk behandling i 6 mnd etterpå. 1 år senere så var det venstre skulder sin tur. Samme prosedyre og den har blitt 100% bra. Nå kan jeg løfte arma over skulderhøyde og trene fullt. Bortsett fra at jeg nå da har fått tennisalbu, mest sannsynlig etter at jeg brakk den her i påska og så har jeg overanstrengt den for mye etter at jeg tok av gipsen. Anbefaler deg å bli henvist til spesialist og MR, samt vanlig røntgen av skuldere i første omgang. Ingen vits i å starte å jobbe når du ikke er frisk. Dette er jo hva legen bør gjøre mens du går sykemeldt. Finne rett behandlingsmetode mens du er sykemeldt så du kan komme raskere tilbake i jobb. Da forutsetter jeg selvsagt at du ikke har operert og fått riktig behandling selvsagt . Høyre skulder er som nevnt ikke blitt bra pga en slitasje i muskulaturen som ikke kan fikses. Jeg bruker Nobligan som smertestillende og fungerer rett og slett ikke uten. Jeg har måttet gå ned i stilling og jobber nå bare 60% og er uføre 40, . Lykke til. Endret 1. juni 2010 av Solros
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå