Gå til innhold

Tyske Tv-serier?


Chiyo

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å lære tysk og lærer ganske bra med å se på TV.. det er liksom en måte jeg liker veldig godt. Jeg har sett ting som Derrick og Rex, men jeg lurte om noen visst om noen andre ting. Jeg er ikke så veldig begeistret for politiserier. Jeg liker godt komedie, drama og en mix av begge. Forslag?

For mange år siden var det en tysk ungdomsserie som gikk etterskoletid. Det handlet om en internatskole tror jeg. Er det noen som husker hva den het?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Eneste internatskoleserien jeg husker er Helene og gutta, men den var fransk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes 2 TVserier som har gått på tysk TV i flere år, som Hotel Cæsar. Gute Zeiten Schlechte Zeiten & Unter Uns. Finnes flere men det var de første to jeg kom på, som jeg så på når jeg bodde i Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den internatskole tingen gikk på TV 2 ca etter skole tid. Det handlet om en jente med mørkt hår som begynnte på en skole og så fikk hun vener osv. Men så kom den "populære" jenta til bake og alle gjorde som hun sa.

Jeg så ikke så mye på det. Men jeg tror at en ungdomserie ville vært bra for å lære tysk. Jeg føler at Derrick blir veldig mye Frau this unt Herr that. If you get my drift. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var akkurat i målgruppealder da internatserien gikk, og jeg likte den kjempegodt! Kan dessverre ikke komme på hva den het, mmen håper noen andre her kan :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, den husker jeg og.*minner*... men må nok tenke litt på hva den het, for akkurat nå sitter jeg som et spørsmålstegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å si fint at dere er inne på det. Lov å skriv hva den heter om dere husker det okay? ♥

Jeg husker intro sangen. Altså nå kan jeg ikke tysk så ordene er ikke der, men melodien husker jeg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du noe tysk før du begynte å se på tv serier?

Jeg skulle ønske jeg kunne tysk, har hørt at man kan lære av å se på tyske tv-serier eller program. Jeg har prøvd det, men om jeg ser et tysk tv-program forstår jeg ikke noe av det de sier så jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal lære av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du noe tysk før du begynte å se på tv serier?

Jeg skulle ønske jeg kunne tysk, har hørt at man kan lære av å se på tyske tv-serier eller program. Jeg har prøvd det, men om jeg ser et tysk tv-program forstår jeg ikke noe av det de sier så jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal lære av det.

Jo jeg kan jo litt som jeg heter, jeg kommer fra osv. Dessuten er det ord som er like. Jeg følger veldig godt med på teksten og det som blir sagt, men er ikke så flink ennå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marienhof, Verbotene Liebe og Unter uns er også tyske TV-serier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...