Gjest ~Milla~ Skrevet 7. januar 2011 #2221 Del Skrevet 7. januar 2011 Angående det med champagne vet jeg at en venninne av meg som fødte like før jul nå, der hadde mannen en miniflaske med champagne som de spratt i ro og fred samme kveld som hun hadde født. Det var ikke store glasset, men bare selve markeringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 7. januar 2011 #2222 Del Skrevet 7. januar 2011 Er ikke alle litt sjuskete når de bare går hjemme hele dagen da? Det er iallfall jeg Har planer om å bli flink den dagen jeg får barn og skal være hjemme i permisjon, men når alt kommer til alt, og man er utslitt i tillegg, så mistenker jeg hvordan resultatet blir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 7. januar 2011 #2223 Del Skrevet 7. januar 2011 Jeg er en sjuske hver dag, utenom i dag For i dag har jeg på meg nye fine klær, har klippet håret, fått fiksa øyenbrynene, tatt sol og tatt på øredobber Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 7. januar 2011 #2224 Del Skrevet 7. januar 2011 Kjenner til det at man blir daff av å gå hjemme. Husker jeg så på både 7th heaven og Home and away i joggebukse de dagene jeg ikke dro inn på skolen til forelesninger. Håper du klarer å nyte roen cypress, for snart blir det en helt annen hverdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 7. januar 2011 #2225 Del Skrevet 7. januar 2011 Jeg tenker at jeg må ihvertfall få dusja når jeg skal være hjemme i permisjon. Jeg utsetter det ofte så lenge. Synes det er utrolig kjedelig og tidkrevende å dusje. Helt sant :dåne: . Ofte utsetter jeg det med tanke på at jeg skal trene og da trenger jeg ikke å dusje før etter jeg har trent, men så blir jo ikke den treninga noe av da... . Så, dusje, føne håret (somer enda kjedeligere en å dusje) og litt sminke må jeg prøve å få til så tidlig som mulig på dagen. Joggebuksa derimot, den får bli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 8. januar 2011 #2226 Del Skrevet 8. januar 2011 Jeg klarer ikke å slubbe rundt de dagene jeg bare går hjemme, må dusje og ha på meg kjole eller skjørt selv om jeg bare skal sitte i sofakroken. Da vi gikk på folkehøgskolen og de andre gikk i joggisen på søndagene, satt jeg der med oppkneppet skjorte og vannkjemmet hår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 8. januar 2011 #2227 Del Skrevet 8. januar 2011 Her nærmer deg seg! Du sliter litt med hjemme-tilværelsen ja Jeg gikk 3 mnd arbeidsledig her for et par år siden, og min taktikk var trening hver dag fra morningen av. Det funket godt, da hadde jeg energi og overskudd til å få gjort noe fornuftig resten av dagen Ikke sikkert at du skal bedrive sånn hard-trening nå da Men kanskje bare fikse seg og ta en liten morgen-tur så du får litt frisk luft fra starten av? Vet det er veldig fort gjort å råtne foran pc'n hjemme når man ikke har noe spes på tapeten Jeg tipper forresten 18. januar! (psycic vision ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 8. januar 2011 #2228 Del Skrevet 8. januar 2011 Nå har jeg akkurat sett 3 episoder av Jordmødrene som ligger på NRK.no, det blir litt som å lese fødselshistorier. Utrolig mye følelser som kommer når jeg ser på det! Jeg gråter hver gang en baby kommer ut, det er bare så koselig!! :rødme: Grugleder meg litt til fødselen nå. Noen av damene hyler som stukne griser, mens andre er helt stille og bare presser. Lurer på hvordan jeg kommer til å være! Kino neste uke hadde vært hyggelig!! Legger ved et magebilde tatt på nyttårsaften. Utrolig flott magebilde :rødme: Blir helt rørt jeg! Når det gjelder hyling under fødsel, så tenkte jeg at jeg bare skulle dele en liten aha opplevelse som jeg fikk da jeg hadde gyn på skolen. Jeg tenkte at det var helt vanlig å skrike, for det gjør jo alle på filmene, og det gjør jo forbaska vondt! Men så lærte jeg at det å skrike er det dummeste man kan gjøre! For når man skriker så kaster man bort verdifull pust som man kunne brukt til å skape trykk for å presse ut ungen! Dvs at hvert press blir mer effektivt hvis man ikke skriker! Aha! På de fødslene jeg var med på, så hørte jeg jo at jordmor sa "Nå må du slutte å skrike så fælt, du kaster bort pusten!" o.l., men jeg kan ikke se for meg at man helt får med seg hva den damen som står mellom bena sier underveis Så derfor tenkte jeg at jeg skulle dele dette forhåpentligvis noen dager før lillefrøkna kommer (hu skal jo ikke komme før 27. januar )... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 10. januar 2011 #2229 Del Skrevet 10. januar 2011 Du, jeg fikk det med meg!! innimellom knurringa slapp jeg ut et langt hyl (eller vræl, eller brøl som telefonen insisterer på å skrive, da, men hyl hørtes mer feminint ut) Da kommanderte den østeuropeiske, lysbleika, store og ganske flotte (hun så ut som en russisk atlet av noe slag) fødselslegen kort: "Ikke skrik, Siebaeo!" Jeg husket det samme som du skrev her om pusten og kneppet kjapt igjen! Husker jeg et mikrosekund ble litt flau for at jeg bæljet sånn, men så kom jeg på at det ER jo ikke uvanlig å finne en fødsel litt vond Mye rart som går gjennom hodet i en fødsel Dtøtter forslaget om å gå turer nå på slutten! Det kan nok være med på å få barnet ned i bekkenet også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 10. januar 2011 Forfatter #2230 Del Skrevet 10. januar 2011 Så bra dere holder liv i boken min i helgene når jeg driver med andre ting! Jeg har hatt en kjempefin helg. Vi var på besøk hos en venninne og mannen som har en baby på 3 måneder. Det var kjempekoselig. Ellers fikk jeg tak i en billig brukt elektrisk brystpumpe, man vet jo aldri om man får bruk for det, og hvis ikke er det nok ikke noe problem å få solgt den videre igjen. Det tror jeg virkelig var det siste vi manglet for å ha alt på plass, så nå kan lille A bare komme! Jeg har ganske mye plagsomme kynnere nå på kveldene og nettene, så jeg begynner å bli litt lei.. Men det går greit foreløpig altså. I dag sov jeg til 10.30. Det var deilig. Nå skal jeg snart ut og levere bilen for å få fikset en steinsprutskade. Så må jeg ringe en billakkerer som skal fikse en lakkskade (*ser tusenlappene flakse av gårde...*) og skrive en sur mail til banken vår som roter litt til med mellomfinansieringslånet vårt... Og så skal jeg på yoga kl 18.30. Det er dagens planer, så i dag går nok greit i forhold til å kjede seg tenker jeg. Nesten så jeg burde spare noen av gjøremålene til senere dager. Men det er dumt i tilfelle jeg plutselig går i fødsel.. Da burde alt sånt være ordnet. Men nå må jeg komme i gang! Ha en fin dag jenter!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 10. januar 2011 #2231 Del Skrevet 10. januar 2011 Jeg tipper 1. februar at det er dagen lille A. velger å komme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 10. januar 2011 #2232 Del Skrevet 10. januar 2011 Så flink du er som ordner så mye mens du er hjemme! Jeg har levert skattekort og vært på biblioteket i dag, og er utslitt. Tar gjerne over litt energi fra deg hvis du føler at du har for mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 10. januar 2011 #2233 Del Skrevet 10. januar 2011 Tenk at denne uka skal du bli mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 10. januar 2011 #2234 Del Skrevet 10. januar 2011 Du, jeg fikk det med meg!! innimellom knurringa slapp jeg ut et langt hyl (eller vræl, eller brøl som telefonen insisterer på å skrive, da, men hyl hørtes mer feminint ut) Da kommanderte den østeuropeiske, lysbleika, store og ganske flotte (hun så ut som en russisk atlet av noe slag) fødselslegen kort: "Ikke skrik, Siebaeo!" Jeg husket det samme som du skrev her om pusten og kneppet kjapt igjen! Husker jeg et mikrosekund ble litt flau for at jeg bæljet sånn, men så kom jeg på at det ER jo ikke uvanlig å finne en fødsel litt vond Mye rart som går gjennom hodet i en fødsel Dtøtter forslaget om å gå turer nå på slutten! Det kan nok være med på å få barnet ned i bekkenet også Godt å høre det er noen som får med seg det som sies også i slike stunder! ---- Vet ikke helt hva jeg blir å gjøre når jeg havner i samme situasjon, men ser vel for meg å unnagjøre så mye som mulig tidlig, nettopp for å unngå det du sier... Og så de siste dagene bare gå turer, strutte med magen, henge på kg og ellers drive dank Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 10. januar 2011 #2235 Del Skrevet 10. januar 2011 Jeg har allerede begynt å gå turer og strutte med magen jeg.. Ser for meg at det fort kan bli tungt etterhvert, så jeg tar det nå. De siste dagene/ukene får jeg ta når den tid kommer. Er redd det kan bli mye søppel-TV og joggebukse da, gitt. Får se om jeg kan plukke opp noen tips herfra etterhvert for hvordan man får tida til å gå uten å bli et ustelt vrak! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 10. januar 2011 #2236 Del Skrevet 10. januar 2011 Kynnere er bra Håper det setter igang noe snart Vi har også begynt å ta tak i endel småting som skal ordnes. Også har jeg fått redebyggertanker så det holder. Så her ryddes og ordnes det til den store gullmedaljen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 10. januar 2011 #2237 Del Skrevet 10. januar 2011 Hver gang det tar litt tid før du svarer, så begynner jeg å lure på om ting er i gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #2238 Del Skrevet 11. januar 2011 Så flink du er som ordner så mye mens du er hjemme! Jeg har levert skattekort og vært på biblioteket i dag, og er utslitt. Tar gjerne over litt energi fra deg hvis du føler at du har for mye Jeg skulle gjerne delt litt altså, hvis det var mulig! Ikke at jeg har FOR mye, men jeg har i alle fall nok! I går endte jeg opp med å droppe yogaen, for i stedet og dra til den gamle leiligheten vår som vi skal selge, og vaske kjøleskap og kjøkkenskap i noen timer i stedet. Mannen var helt imponert, og mente at dét var det nok ikke mange gravide som gjorde én uke før termin. Det kan nok hende han har rett i det... Tenk at denne uka skal du bli mamma Hmm... også jeg som trodde det var neste uke, eller uken etter det?? :klø: Men i det siste har jeg blitt mer og mer innstilt på at hun bare kan komme, så på en måte håper jeg du har rett.. Bare ikke i dag, i dag passer det ikke. Kynnere er bra Håper det setter igang noe snart Vi har også begynt å ta tak i endel småting som skal ordnes. Også har jeg fått redebyggertanker så det holder. Så her ryddes og ordnes det til den store gullmedaljen Det ryddes og ordnes masse her og! Alt skal vaskes og strykes og se koooselig ut! Det blir vel neppe så mye tid til å tenke på sånne ting etter at jentene våre kommer! Hver gang det tar litt tid før du svarer, så begynner jeg å lure på om ting er i gang! Hehe, ja jeg vet, sånn har jeg hatt det med andre gravide jeg har fulgt også. Men jeg lover å sende melding til Milla-sladris så snart vi reiser på sykehuset altså, dere skal nok slippe å få vente helt til fødselen er over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #2239 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg våknet av mannens vekkerklokke i dag, og fant ut at det var like greit å stå opp og komme i gang. Jeg skal ha besøk av jentegjengen (8 pers.) her i dag, så jeg har litt å stelle i stand før de kommer. Må få vasket og ryddet litt, pluss lage kake. De skal få mat og, men det tar jeg på den lettvindte måten, og bestiller pizza.. "Heldigvis" oppdaget jeg nå at vi har mistet tv-signalet vårt, så jeg blir i alle fall ikke distrahert av den! Det er vår egen skyld at det er borte, for vi skulle ha sendt inn et papir for å bekrefte at vi har tatt over dekoderen etter forrige eier av leiligheten, men det har vi glemt.. Så nå blir det kanskje noen tv-frie dager. Heldigvis har vi internet fortsatt da. Og DVD-er. Så vi skal nok klare oss fint! Hmm... muffins eller brownies?? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 11. januar 2011 #2240 Del Skrevet 11. januar 2011 Brownies Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg