Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

nå er det nesten 10 år siden jeg var hos en gynekolog, og i og med at jeg har blitt 29 så har jeg lenge tenkt på å få bestilt en time hos gynekologen for undersøkelse/celleprøve. Det e rjo noe man ikke helst gjør så veldig frivillig, men det er jo kanskje greit å sjekke at alt er bra... ehh der nede ;) nå har jeg jo egentlig ingen spesiell grunn til å bestille en undersøkelse, men som min mor sier så er det kjekt å bare få sjekka seg en gang i blandt.

SÅ mitt spørsmål er vel egentlig ganske lett ;)

må jeg gå gjennom fastlegen min, eller kan jeg bare ringe til en gynokolog å bestille en time?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg går direkte til en gynekolog. :)

Skrevet

Det kommer an på, men det får du fort vite når du ringer den du vil gå til. Noen vil ha henvisning, andre trenger det ikke. Og hos noen er det vel billigere med henvisning.

Gjest navnelapp
Skrevet

For å gjere ein rutineundersøkelse treng du ikkje å gå til spesialist. Den typen undersøkelse gjer fastlegen din billigare og like bra.

Skrevet

For å gjere ein rutineundersøkelse treng du ikkje å gå til spesialist. Den typen undersøkelse gjer fastlegen din billigare og like bra.

nå er det slik at jeg helst vil gå til en kvinnelig gynekolog, og fastlegen min er alt annet enn kvinnelig ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

nå er det nesten 10 år siden jeg var hos en gynekolog, og i og med at jeg har blitt 29 så har jeg lenge tenkt på å få bestilt en time hos gynekologen for undersøkelse/celleprøve. Det e rjo noe man ikke helst gjør så veldig frivillig, men det er jo kanskje greit å sjekke at alt er bra... ehh der nede ;) nå har jeg jo egentlig ingen spesiell grunn til å bestille en undersøkelse, men som min mor sier så er det kjekt å bare få sjekka seg en gang i blandt.

SÅ mitt spørsmål er vel egentlig ganske lett ;)

må jeg gå gjennom fastlegen min, eller kan jeg bare ringe til en gynokolog å bestille en time?

Du kan gjøre det hos fastlegen eller han kan henvise deg videre.

Du bør si at du ønsker å få tatt en celleprøve for å sjekke ift virus som forårsaker livmorhalskreft, det er vel anbefalt at alle over 26 år tar en slik sjekk hvert 3. år.

Skrevet

Jeg bruker en privat en og er superfornøyd, så jeg har aldri henvisning og går ikke til fastlegen først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...