Gå til innhold

Plagsom armhulesvette, stop24 hjelper ikke!

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter veldig med svette fra armhulene. Jeg tror det er stressrelatert, ettersom det dukker opp i situasjoner hvor jeg føler meg usikker. Spesielt på butikker når jeg møter kjente (sånne halvkjente som velger å stoppe, og så viser det seg at en har ingenting å prate om), og i klasserommet. Jeg er lærervikar og er litt nervøs. Dette forsterkes av svetten, ettersom den fører til at jeg ikke tør å gå rundt i klasserommet og hjelpe elevene. Dette plager meg veldig, og jeg er dritlei av å gå rundt i store gensere for å skjule svetten!

Stop24 hjelper ikke. Jeg vasker armhulene med vann hver morgen, og annenhver dag barberer jeg armhulene med en sånn Efi-høvel med innebygd, fast lotion. Lurer på om det kanskje er Efi-en sin feil? Eller bør jeg bruke såpe? Det lukter ikke svette av meg om morgenen, når jeg er hjemme.

Finnes det noe middel som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slet lenge med samme problem som du beskriver, men bruker nå en type deo kalt ACO special care som du får på apoteket. Den brukes hver 72 time og skal virke over natta.

Deodranten inneholder aluminiumklorid og kan svi/klø litt på sensitiv hud, så det er å anbefale å ikke bruke den rett etter å ha barbert seg under armene!

Det finnes også andre lignende produkter på apoteket. Alternativt går det visst an å få botox-injeksjoner som skal hindre svettekjertlene, men jeg er ikke sikker på hvor mye det koster/hvor lenge det virker.

For meg var det slik at med en gang jeg visste jeg hadde "råd" mot svettinga slappet jeg også mer av i forhold til det og svettet mindre, så nå trenger jeg bare å bruke spesialdeo av og til.

Håper du finner noe som virker for deg! :)

Skrevet

Du må jo få gjort noe med dette! fordi du kan ikke la svettinga di påvirke jobben din!

det går jo ut over elevene;P

Men bruk noe aluminusklorid(?) . spør etter det på apoteket! det funker bra!

du tar det på kvelden og vakser det bort når du står opp:-)

Gjest Blubberella
Skrevet

Før hadde jeg samme problem som deg, og Stop24 funket ikke i det hele tatt. Men et produkt som heter Yerka funket på meg. Det er noe rosa greier fra apoteket som du fukter armhulene med f.eks. om kvelden, og neste morgen er det null svette under armene. Eneste problemet jeg opplevde med dette var at det ble så tørt at jeg ble litt sår under armene. I tillegg virket det som om jeg svettet mer andre steder istedet (på ryggen bl.a.), men bare hvis jeg var varm, og ikke ved nervøsitet. Ja og så kan man ikke bruke deo rett etterpå for da ødelegges virkningen.

Det rare er at etter at jeg begynte på p-piller har svetteproblemet blitt helt borte! Jeg svetter nesten ikke under armene lenger :)

Skrevet

Stop24 fungerte ikke for meg heller. Cosmica Medical er en annen deodorant jeg kjøper på apoteket og den har gjort susen for meg. All fuktighet er borte!

Gjest Tanja
Skrevet

Jeg ville prøvd aluminiumsklorid som de selger på apoteket hvis jeg var deg. Jeg begynte å svette skikkelig under armene i tenårene, alltid når jeg var ute blant folk, aldri hjemme. Jeg kunne ikke bruke tettsittende gensere eller t-skjorter, ettersom at jeg fikk svære svetteringer uansett temperatur, men det luktet aldri av meg heller faktisk. Så kjøpte jeg aluminiumsklorid og jeg sluttet å svette momentant! Nada svetteringer! Jeg har så å si ikke svettet under armene etter jeg begynte med aluminiumsklorid (ca 10år siden), kun de gangene jeg har slurvet med å bruke den kan jeg bli litt fuktig under armene.

Prøv den! (som vendela kirsebom ville sagt)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også sliti med dette, og prøvde flere av produktene de selger på apoteket uten at noe hjalp. Jeg har vært hos legen, og ble henvist videre til sykehus for operasjon. En enkel operasjon med narkose, hvor de sugde ut svettekjærtlene der jeg svettet unormalt med kikehulsteknikk (ingen sting, bare ett bittelitte arr under hver arm). Jeg har ikke svettet siden. Var borte fra jobb i en 3-4 dager (men fikk sykemelding for 2 uker, kommer ann på hva slags jobb)...

Skrevet

Jeg har også sliti med dette, og prøvde flere av produktene de selger på apoteket uten at noe hjalp. Jeg har vært hos legen, og ble henvist videre til sykehus for operasjon. En enkel operasjon med narkose, hvor de sugde ut svettekjærtlene der jeg svettet unormalt med kikehulsteknikk (ingen sting, bare ett bittelitte arr under hver arm). Jeg har ikke svettet siden. Var borte fra jobb i en 3-4 dager (men fikk sykemelding for 2 uker, kommer ann på hva slags jobb)...

Operasjon kan bli drastisk.

Men en jeg kjenner har fått sprøyte med botox i svettekjertlene under armene.

Hun kom til sykehus fra fastlegen og fikk sprøyter- som hun gjentar når det har gått noen mnd. Og det lammer kjertler som ikke produserer svette i fler mnd etterpå. Mildere enn oprasjon, ingen arr og du kan stoppe å ta sprøyter hvis du vil.(Du får ikke forandret på en operasjon- men du kan slutte å ta sprøyter og komme tilbake til "normalen" visst du ønsker det.)

Du kan få sprøyter på privat klinikk også og betale alt sjøl visst ikke legen sender deg til offentlig sykehus.

Hun jeg kjenner er veldi fornøyd med botox.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

(Du får ikke forandret på en operasjon- men du kan slutte å ta sprøyter og komme tilbake til "normalen" visst du ønsker det.)

Sånn i tilfelle man har lyst å begynne å svette som en gris igjen? :skratte:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

denne operasjonen er ikke drastisk. Den er meget simpel..Syns det er like drastisk å putte kroppen full av botox i så fall, som man ikke er helt sikre på senvirkningene av...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, alle sammen. Jeg tror jeg starter med aluminiumklorid, jeg! Kjøpte i dag, og gleder/gruer meg til å prøve. Først nå innser jeg hvor mye dette har hindret meg de siste to åra. Jeg har skapet fullt av bluser og kule t-skjorter, men alt jeg bruker er singletter og hettejakker. LEI!

Forhåpentligvis fungerer det fort, og så skal jeg for første gang gå rundt i klasserommet i morgen og veive med armene! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...