Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2010 #1 Skrevet 31. mai 2010 Så har altså det skjedd som ingen ville tro skulle skje. Israel angrep 4 av 5 skip med internasjonal nødhjelp til Gaza. Jeg ser det er noen kommentarer om dette også i en annen tråd, men har valgt å lage en egen tråd på dette militætangrepet på internasjonal nødhjelp. Foreløpig er det kaotisk tall som blir oppgitt, men Israelsk TV sier at 10 sivile er drept. Nyhetsbyrået AFP sier at 16 er drept. Samtidig skal 30 være såret. Jeg antar at disse tallene blir opdatert iløpet av de neste timene. Selv tror jeg det er en overdrivelse da jeg ikke tror Israel vil drepe sivile aktivister for å bringe nødhjelp til Gaza, men sikke kan jeg ikke være. I så tilfelle er det en tragedie av dimensjoner som MÅ få konsekvenser på sikt fra det internasjonale samfunnet.
Mann 42 Skrevet 31. mai 2010 #2 Skrevet 31. mai 2010 Så har altså det skjedd som ingen ville tro skulle skje. Israel angrep 4 av 5 skip med internasjonal nødhjelp til Gaza. Jeg ser det er noen kommentarer om dette også i en annen tråd, men har valgt å lage en egen tråd på dette militætangrepet på internasjonal nødhjelp. Foreløpig er det kaotisk tall som blir oppgitt, men Israelsk TV sier at 10 sivile er drept. Nyhetsbyrået AFP sier at 16 er drept. Samtidig skal 30 være såret. Jeg antar at disse tallene blir opdatert iløpet av de neste timene. Selv tror jeg det er en overdrivelse da jeg ikke tror Israel vil drepe sivile aktivister for å bringe nødhjelp til Gaza, men sikke kan jeg ikke være. I så tilfelle er det en tragedie av dimensjoner som MÅ få konsekvenser på sikt fra det internasjonale samfunnet. nrk`s dekning av saken på nettsidene deres, sier at commandosoldatene ble angrepet av noen av aktivistene, som hadde bevæpnet seg med økser og kniver. Dersom soldatene ble tvunget til å forsvare seg, tror jeg ikke at dødstallene er overdrevne. Men dette er vel akkurat det disse aksjonistene har ønsket å oppnå, antar jeg. Eller iallfall det DELER av dem har ønsket å oppnå: Score en propagandaseier mot israel ved å få israelske militære til å borde en hjelpesending og drepe, om mulig, noen europeiske idealister. Ingen med vettet i behold angriper en gruppe commandosoldater kun bevæpnet med en øks og de store hårete manneballene sine, og tror at han kan kaste den israelske marinen på sjøen. Dersom man ikke har håp om suksess, må intensjonen være å lage et jævligst mulig blodbad og diskreditere det israelske militæret, og derigjennom selve Israel, mest mulig. Og det har de jo nå klart. Gratulererer med det, og jeg lurer på hvor mange av de som har vært med på stuntet, som nå i ettertid føler seg en smule lurt, som en geit som bindes til en stake for å lokke ulven fram.
Mann 42 Skrevet 31. mai 2010 #3 Skrevet 31. mai 2010 Det blir nok en pris å betale for dette, for Israel. De bordet sendingen i internasjonalt farvann, og det gikk liv tapt. Det var mange forskjellige sorter folk med disse båtene. Noen av dem var forhenværende politikere. Jeg så en amerikansk ex-ambassadør på TV i går. Vår egen Erling Folkvord SKULLE vært med, men ble tvunget til å gå i land på Kypros. Og å borde et fartøy i internasjonalt farvann, kvalifiserer vel til å kalles piratvirksomhet. Med mindre de finner en taktisk nuke ombord, så tror jeg nesten at Israel nå har tatt rennefart og fistet seg selv med jernneven sin. Helt til albuen. Og det svir.
Gjest Yippii! Skrevet 31. mai 2010 #4 Skrevet 31. mai 2010 Det blir nok en pris å betale for dette, for Israel. De bordet sendingen i internasjonalt farvann, og det gikk liv tapt. Det var mange forskjellige sorter folk med disse båtene. Noen av dem var forhenværende politikere. Jeg så en amerikansk ex-ambassadør på TV i går. Vår egen Erling Folkvord SKULLE vært med, men ble tvunget til å gå i land på Kypros. Og å borde et fartøy i internasjonalt farvann, kvalifiserer vel til å kalles piratvirksomhet. Med mindre de finner en taktisk nuke ombord, så tror jeg nesten at Israel nå har tatt rennefart og fistet seg selv med jernneven sin. Helt til albuen. Og det svir. Der tar du heeelt feil. Det er akkurat slik vaginastatene i FN tenker.Og derfor får terroren blomstre. Det er kun ETT språk både feige muslimske mordere og blaute vestligdekadente selvmordere skjønner - og det er at nok er nok. La det ynkelige Hamas skrike og skråle.Den som forsøker å feie Israel av banen feier seg selv av banen. Dette var VIRKELIG en lekse verden trengte. Håper det smitter!
Mann 42 Skrevet 31. mai 2010 #5 Skrevet 31. mai 2010 Der tar du heeelt feil. Det er akkurat slik vaginastatene i FN tenker.Og derfor får terroren blomstre. Det er kun ETT språk både feige muslimske mordere og blaute vestligdekadente selvmordere skjønner - og det er at nok er nok. La det ynkelige Hamas skrike og skråle.Den som forsøker å feie Israel av banen feier seg selv av banen. Dette var VIRKELIG en lekse verden trengte. Håper det smitter! Vi får se. Det kommer nok veldig an på hvilke som ble myrdet ombord på disse båtene. Israel har slitt litt i oppoverbakke i fht europeisk opinion i det siste. Det vil ikke hjelpe dem noe videre dersom det er gått tapt europeiske liv på disse båtene. Særlig ikke hvis det dreier seg om "noen"`s sønn eller datter. Eller et par forhenværende diplomater. Israels største problem for tiden, er antakelig Israel selv.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2010 #6 Skrevet 31. mai 2010 Vi får se. Det kommer nok veldig an på hvilke som ble myrdet ombord på disse båtene. Israel har slitt litt i oppoverbakke i fht europeisk opinion i det siste. Det vil ikke hjelpe dem noe videre dersom det er gått tapt europeiske liv på disse båtene. Særlig ikke hvis det dreier seg om "noen"`s sønn eller datter. Eller et par forhenværende diplomater. Israels største problem for tiden, er antakelig Israel selv. Du snur den kritiske situasjonen opp-ned. Det er Europa som er i sin skjebnetime. Ikke nasjoner med baller mellom beina. Det døende vestlige Europa heter snart Eurabia.
Gjest Badabing Skrevet 31. mai 2010 #7 Skrevet 31. mai 2010 Du snur den kritiske situasjonen opp-ned. Det er Europa som er i sin skjebnetime. Ikke nasjoner med baller mellom beina. Det døende vestlige Europa heter snart Eurabia. Jeg vil heller bo i Eurabia enn en fascist-lignende stat hvor man ikke har ytringsfrihet og som stenger grensene for kritikere av regimet. Jeg synes synd på den vanlige israelitt som blir mer og mer innskrenket.
Mann 42 Skrevet 31. mai 2010 #8 Skrevet 31. mai 2010 Du snur den kritiske situasjonen opp-ned. Det er Europa som er i sin skjebnetime. Ikke nasjoner med baller mellom beina. Det døende vestlige Europa heter snart Eurabia. Virkelig? Men det er Israel som i alle år har vært avhengig av støtte fra vesten. Og i de senere åra har opinionen for å gi den støtten, blitt magrere og magrere. Det er en grense for hvor lenge Israel kan stole på at Vestens dårlige samvittighet skal gjøre dem villige til å tolerere deres fremferd og deres suverene forakt for internasjonal lov. Og mord på sivile deltakere på en hjelpesending som har fått ganske mye støtte fra politisk hold, og enormt mye presse over hele Europa, er mye mer problematisk enn militæraksjoner i egen bakgård. Særlig når det skjer i internasjonalt farvann, der israel ikke kan hevde hverken suverenitet eller jurisdiksjon hverken sånn eller slik. Særlig hvis de som er drept, er pene hvite ungdommer fra møblerte hjem. Eller forhenværende amerikanske offiserer. Eller nylig avtroppede FN-diplomater. Folk med innflytelsesrike venner. Denne konvoien har hatt som mål å bryte den israelske embargoen og bringe inn forsyninger, mat, medisiner, og typisk sivile ting. Så her har vi altså snille mennesker, på snille båter, som utfordrer en urettmessig embargo med en sending medisin, mat, klær og leker til barna. Og som blir skutt ned av israelske kommandosoldater i internasjonalt farvann. Som sagt, med mindre jødene finner et anseelig arsenal med heavye våpen ombord (og det er det ingen grunn til å tro at de vil finne, all den tid aksjonistene har vært innforstått med at de kom til å bli bordet og gjennomsøkt) så har de nå skutt seg i foten med det groveste kalibret de har. Jævla idioter.
Mann 42 Skrevet 31. mai 2010 #9 Skrevet 31. mai 2010 Jeg vil heller bo i Eurabia enn en fascist-lignende stat hvor man ikke har ytringsfrihet og som stenger grensene for kritikere av regimet. Jeg synes synd på den vanlige israelitt som blir mer og mer innskrenket. Heldigvis fins det et tredje alternativ. Og hjelp til Gaza bringer ikke "Eurabia" noe nærmere. Ei heller kritikk av Israel.
Gjest Jøde Skrevet 31. mai 2010 #10 Skrevet 31. mai 2010 Virkelig? Men det er Israel som i alle år har vært avhengig av støtte fra vesten. Og i de senere åra har opinionen for å gi den støtten, blitt magrere og magrere. Det er en grense for hvor lenge Israel kan stole på at Vestens dårlige samvittighet skal gjøre dem villige til å tolerere deres fremferd og deres suverene forakt for internasjonal lov. Og mord på sivile deltakere på en hjelpesending som har fått ganske mye støtte fra politisk hold, og enormt mye presse over hele Europa, er mye mer problematisk enn militæraksjoner i egen bakgård. Særlig når det skjer i internasjonalt farvann, der israel ikke kan hevde hverken suverenitet eller jurisdiksjon hverken sånn eller slik. Særlig hvis de som er drept, er pene hvite ungdommer fra møblerte hjem. Eller forhenværende amerikanske offiserer. Eller nylig avtroppede FN-diplomater. Folk med innflytelsesrike venner. Denne konvoien har hatt som mål å bryte den israelske embargoen og bringe inn forsyninger, mat, medisiner, og typisk sivile ting. Så her har vi altså snille mennesker, på snille båter, som utfordrer en urettmessig embargo med en sending medisin, mat, klær og leker til barna. Og som blir skutt ned av israelske kommandosoldater i internasjonalt farvann. Som sagt, med mindre jødene finner et anseelig arsenal med heavye våpen ombord (og det er det ingen grunn til å tro at de vil finne, all den tid aksjonistene har vært innforstått med at de kom til å bli bordet og gjennomsøkt) så har de nå skutt seg i foten med det groveste kalibret de har. Jævla idioter. Israel får hjelp fra vesten????!!!! Du må være den blindeste høna i flokken. Det er vel knapt en eneste person i Europa som støtter Israel. Der er det jo straks flertall av muslimer. Om dere overlever finanskrisen da. Norge er en døende nasjon. Phøyy! La Israel trekke ambassadørene sine hjem fra disse møkkastatene.
Mann 42 Skrevet 31. mai 2010 #11 Skrevet 31. mai 2010 (endret) Fjernet. Phaedra,mod Ja, vi er rare sånn, du. Det har kanskje noe med at "muslimer" er så uhåndgripelig. Men når et fartøy bordes i internasjonalt farvann og folk myrdes av israelske kommandosoldater (som er noen av de beste soldatene på denne kloden. Det skal de ha, jødene leker ikke butikk når det gjelder drap) så vet vi at det finnes en intensjon, en kommandolinje, et mandat og en ansvarlig. Den ansvarlige er Benjamin Netanyahu, kommandolinjen er militær, mandatet er tydeligvis å hindre skipene i å klappe til kai i Gaza, uansett midler, og det er greit å drepe ubevæpnede sivile, og intensjonen er tydeligvis å gi noen en lærepenge. Da får raseriet etter handlingen en klar adresse. nå venter nok mange på å få vite om det er DERES kjære som er omkommet. Og mange andre revurderer sin holdning til Israel. Kanskje lurer de på hva de skal stemme ved neste valg. Kommer de til å stille mange ufine spørsmål til sine representanter om hva de har tenkt å gjøre i fht israelske brudd på internasjonal lov? Endret 31. mai 2010 av Phaedra
Gjest Jøde Skrevet 31. mai 2010 #12 Skrevet 31. mai 2010 La oss ikke glemme at det dreier seg om 10-14 ubevæpnede sivilister som ble skutt ned av tungt bevæpnede kommandosoldater, på båter som ble bordet i internasjonalt farvann. Israel har ikke jurisdiksjon i internasjonalt farvann, og det er et brudd på internasjonal lov å borde skip på denne måten. Så da er det mord, og det er sivile. Du kan jo kalle det hva du vil. Jeg er egentlig mest fristet til å tro at du er en trollende nynazist, men man vet aldri. Jødene har lagt for dagen et bemerkelesverdig talent for å skyte seg i foten i det siste. Ja du så vel ikke personen med gevær på ripa i reportasjefilmen du. Du blindet vel deg selv akkurat da.Men det betyr NULL for meg. EN STRÅLENDE DAG FOR OSS!
Spiralis Skrevet 31. mai 2010 #13 Skrevet 31. mai 2010 Der tar du heeelt feil. Det er akkurat slik vaginastatene i FN tenker.Og derfor får terroren blomstre. Det er kun ETT språk både feige muslimske mordere og blaute vestligdekadente selvmordere skjønner - og det er at nok er nok. La det ynkelige Hamas skrike og skråle.Den som forsøker å feie Israel av banen feier seg selv av banen. Dette var VIRKELIG en lekse verden trengte. Håper det smitter! Er det terror å sende mat og medisiner til barn altså? Det må du forklare nærmere. Du skriver at noen prøver "å feien Israel av banen". De prøver vel bare å sende humanitære forsyninger til en nødlidende sivilbefolkning. Ikke forstår jeg hva slike forsyninger skulle ha med terror å gjøre.
Mann 42 Skrevet 31. mai 2010 #14 Skrevet 31. mai 2010 (endret) Ja du så vel ikke personen med gevær på ripa i reportasjefilmen du. Du blindet vel deg selv akkurat da.Men det betyr NULL for meg. EN STRÅLENDE DAG FOR OSS! Det var nok ikke noen person med gevær, nei. Og langt mindre 15 personer med gevær. For nå er dødstallene oppjustert til 15 personer. Dette blir en dårligere og dårligere dag for Israel. Det er forøvrig en presssekonferanse under veis. Den går live på NRK nett-tv nå. Link øverst på nyhetssidene. Da skal Israel forklare seg. Det blir sikkert gøy. Så langt ser det ut til at pressekonferansen er på hebraisk, og at den bare er myntet på innenlandske media. Det finnes tydeligvis ikke engelskspråklige journalister i Israel. Merkelig nok. Jeg leser forresten at det er opprettet en improvisert konsentrasjonsleir for aktivistene i Ashdod. Ja, de nekter seg ingenting. Endret 31. mai 2010 av Mann 42
Gjest Jøde Skrevet 31. mai 2010 #15 Skrevet 31. mai 2010 Er det terror å sende mat og medisiner til barn altså? Det må du forklare nærmere. Du skriver at noen prøver "å feien Israel av banen". De prøver vel bare å sende humanitære forsyninger til en nødlidende sivilbefolkning. Ikke forstår jeg hva slike forsyninger skulle ha med terror å gjøre. Nei det skjønner jo selvsagt ikke du nå. Men her i Norge er det mange som likevel skjønner det. Og de kommer fra Tunis,Marokko,Syria,Somalia,Egypt,Libanon,Iran,Irak,Afganisatan,Nord-Korea og alle de andre "gode" vennene dine. Men heldigvis - snart skal også du skjønne det.For den som nærer en slange ved sitt bryst.....
Spiralis Skrevet 31. mai 2010 #16 Skrevet 31. mai 2010 Ja du så vel ikke personen med gevær på ripa i reportasjefilmen du. Du blindet vel deg selv akkurat da.Men det betyr NULL for meg. EN STRÅLENDE DAG FOR OSS! Er det en strålende dag for dere når dere dreper mennesker? Og hvem er så "dere"?
Spiralis Skrevet 31. mai 2010 #17 Skrevet 31. mai 2010 Nei det skjønner jo selvsagt ikke du nå. Men her i Norge er det mange som likevel skjønner det. Og de kommer fra Tunis,Marokko,Syria,Somalia,Egypt,Libanon,Iran,Irak,Afganisatan,Nord-Korea og alle de andre "gode" vennene dine. Men heldigvis - snart skal også du skjønne det.For den som nærer en slange ved sitt bryst..... Kan ikke du heller forklare da? Hvordan kan det være terror å sende mat og medisiner til barn? Du som tydeligvis mener du er så tøff og mandig... og så sniker du deg unna alle spørsmål som om du var .. ikke så veldig tøff og manndig akkurat
Mann 42 Skrevet 31. mai 2010 #18 Skrevet 31. mai 2010 Kan ikke du heller forklare da? Hvordan kan det være terror å sende mat og medisiner til barn? Du som tydeligvis mener du er så tøff og mandig... og så sniker du deg unna alle spørsmål som om du var .. ikke så veldig tøff og manndig akkurat Jeg kan forklare deg det. Jødene har en embargo fordi de er redde for at det skal komme inn våpen sjøveien. Derfor kan de ikke tillate at embargoen brytes, om det aldri så mye er morsmelkerstatning, medisiner og skolebøker som sendes. De har ikke kontroll på hva som skjer i havna i Gaza. Men dersom ikke jødene hadde satt tommeskruene på den palestinske befolkningen så hardt som de har gjort, så hadde situasjonen selvsagt ikke oppstått: De har hindret alle former for import til Gaza, i en slik grad at det meste som er å få kjøpt der, er smuglet inn gjennom tuneller. Dette er et enestående eksempel på at deres egen undertrykkende politikk har resultert i en konfrontasjon som har utviklet seg til å bli en diplomatisk krise. De påstår nå at det er funnet våpen ombord i skipene. Det tror jeg ikke et øyeblikk på.
Spiralis Skrevet 31. mai 2010 #19 Skrevet 31. mai 2010 Jeg kan forklare deg det. Jødene har en embargo fordi de er redde for at det skal komme inn våpen sjøveien. Derfor kan de ikke tillate at embargoen brytes, om det aldri så mye er morsmelkerstatning, medisiner og skolebøker som sendes. De har ikke kontroll på hva som skjer i havna i Gaza. Men dersom ikke jødene hadde satt tommeskruene på den palestinske befolkningen så hardt som de har gjort, så hadde situasjonen selvsagt ikke oppstått: De har hindret alle former for import til Gaza, i en slik grad at det meste som er å få kjøpt der, er smuglet inn gjennom tuneller. Dette er et enestående eksempel på at deres egen undertrykkende politikk har resultert i en konfrontasjon som har utviklet seg til å bli en diplomatisk krise. De påstår nå at det er funnet våpen ombord i skipene. Det tror jeg ikke et øyeblikk på. Det er ikke slik at det internasjonale samfunnet mener at Hamas eller andre militante grupper skal forsynes med våpen. Det at Hamas ikke skal forsynes med våpen er et legitimt Istaelsk krav, men det kan løses ved at en nøytral tredjepart inspiserer innholdet i hjelpesendingene. Det er en åpenbar løsning som Israel ikke har vært interessert i å forsøke. Hvorfor det? Og det er det samme med lastebiler med mat og medisin som ikke får kjøre fra Israel til Gaza. De kan inspiseres. Hvorfor hindres de likevel? Ja, Israel ønsker å hindre våpen til Gaza, men de ønsker også å hindre forsyning av mat og medinsin. De benytter sult og sykdom som våpen mot en hel befolkningsgruppe. Dersom man sulter unger til døde som virkemiddel i en konflikt så bringer man skam over seg selv! Da har man selv ved egen vilje plasert seg blandt de avskyelige som bevist dreper barn!
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2010 #20 Skrevet 31. mai 2010 Det er ikke slik at det internasjonale samfunnet mener at Hamas eller andre militante grupper skal forsynes med våpen. Det at Hamas ikke skal forsynes med våpen er et legitimt Istaelsk krav, men det kan løses ved at en nøytral tredjepart inspiserer innholdet i hjelpesendingene. Det er en åpenbar løsning som Israel ikke har vært interessert i å forsøke. Hvorfor det? Og det er det samme med lastebiler med mat og medisin som ikke får kjøre fra Israel til Gaza. De kan inspiseres. Hvorfor hindres de likevel? Ja, Israel ønsker å hindre våpen til Gaza, men de ønsker også å hindre forsyning av mat og medinsin. De benytter sult og sykdom som våpen mot en hel befolkningsgruppe. Dersom man sulter unger til døde som virkemiddel i en konflikt så bringer man skam over seg selv! Da har man selv ved egen vilje plasert seg blandt de avskyelige som bevist dreper barn! Hvem sier at barn har noe mere livets rett enn voksne. Det er bare no piss som svake kvinner i vesten sier fordi de tror de kan gjemme seg bak barn når krigen snart kommer hit..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå