Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #1 Skrevet 30. mai 2010 Jeg skal nå til spesialist fordi jeg ikke har hatt mensen på 1 år. Først nå jeg faktisk begynner å bli alvorlig nervøs. Noen som vet hva som skjer på denne timen? Uff er spent på hva som skjer og hav dette kan være for noe :/
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #2 Skrevet 30. mai 2010 Masse lykke til Jeg har aldri vært på en slik undersøkelse selv så jeg kan dessverre ikke svare deg. Men jeg håper det går bra og at det er lett å fikse, så å si.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2010 #3 Skrevet 30. mai 2010 Innvendig ultralyd (rar "dildo" rett hjem), trolig og standard GU når de er i gang, og blodprøver.
Gjest Blubberella Skrevet 31. mai 2010 #4 Skrevet 31. mai 2010 Jeg var hos spesialist i forbindelse med hormonforstyrrelse, så selv om det ikke var av samme grunn som deg regner jeg med det foregår på samme måten. Jeg tror fastlegen tok blodprøvene før jeg dro til spesialist så spesialisten hadde resultatene når jeg kom dit. Hos spesialist/gynekolog ble jeg først bedt om å kle av meg på underkroppen og ta på meg en sånn gyselig sykehuskjortel (jeg vil anbefale at du tar på deg skjørt undersøkelsesdagen, så du bare kan dra opp skjørtet når du skal undersøkes). Så satt jeg (ikke i undersøkelsesstolen da) og snakket med Gynekologen ei lita stund. Gynekologen stilte spørsmål om hvilke problemer jeg hadde hatt (grunnen til at jeg var henvist dit), høyde og vekt, menstruasjonssyklusen min, om jeg hadde hatt samleie osv. Så ble jeg bedt om å sette meg i undersøkelsesstolen og slappe helt av (og det er jo sannelig ikke like lett bestandig), og gynekologen tok prøver fra skjedeveggene og livmormunnen (celleprøve). Dette går kjemperaskt og er over på et blunk! Til slutt tok hun innvendig ultralyd av livmor og eggstokker og pekte og viste meg på skjermen. Til slutt satte jeg meg tilbake ved pulten hennes og fikk hennes teori om hva som var galt og hvilken medisin jeg skulle ha. Og så var det bare å kle på seg på underkroppen og gå hjem, lettet over at det hele var over
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mai 2010 #5 Skrevet 31. mai 2010 Tusen takk for svar Det er sikkert ikke noe å grue seg til..får prøve å ikke tenke så altfor mye på det:) takk igjen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå