Gå til innhold

Akutt legetime

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har man krav på akutt legetime samme dag hos fastlegen sin dersom man har god nok grunn til det? Kronisk oppkast ved graviditet og trenger sykemelding.

- Hvis man ikke får akutt legetime og sykemelding av fastlegen, hvordan kan man da skaffe seg det? Legevakten??

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min venninnes lege har i hvert fall noen få åpne timer som han gir til de som ringer tidlig om morgenen. Min venninne ringte da med en gang legenkontoret åpnet, og fikk time samme dag.

Skrevet

Ring legevakten og spør du, der får man som regel svar på sånne ting :)

Skrevet

Min fastlege har alltid akuttimer, og det tror jeg de fleste skal ha. Er vel derfor vi har fastlege

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min fastlege har ikke slike timer. Der er det minimum 3 mnd ventetid på å få snakke med en lege. Så tror ikke det er sånt alle har nei.

Skrevet

Min fastlege har ikke slike timer. Der er det minimum 3 mnd ventetid på å få snakke med en lege. Så tror ikke det er sånt alle har nei.

Er du sikker på at det gjaldt akuttilfeller også?

De fleste legekontorer skal ha et visst antall akuttimer åpne, i tilfelle det er noe som haster.

Skrevet

Nå har jeg bare hatt behov for time på dagen en gang, og da fikk jeg det. Det eventuelt kan være problemet med min lege er å komme igjennom på telefonen. Det kan gjerne ta hele dagen og da blir det jo vanskelig å få akutt-time.

Skrevet

Min lege har mange dager(ofte uker) ventetid, men hun klarer ALLTID presse inn akutte tilfeller. Hvis hun absolutt ikke klarer (noe som har skjedd én gang) det så går jeg bare i etasjen over på en privatklinikk (Volvat) og der hjelper de meg alltid =)

Det koster litt mer, men der får man alltid super service.

Skrevet

Om ikke fastlegen kan ta deg imot, kan du få time på daglegevakten.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg byttet om jeg var deg. Min fastlege skaffer time til meg i løpet av uka, eller i verste fall neste uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...