Gå til innhold

Avocado


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å kjøpe avocado som ikke er spisemoden enda, da det er litt billigere, dessuten er det jo greit å ha noen liggende som man ikke må spise med en gang. Jeg har ofte oppdaget at når den har blitt myk, og jeg har trodd at den er moden, er den bare seig og bitter. Ser frisk og grønn ut, men ikke smørmyk som jeg liker den. Da har jeg tatt en grundig klemmetest først, altså. Dette skjer innimellom uavhengig av putte-i-pose-med-eple-for-å-modnes-fortere-trikset. Altså, både når den ligger på kjøkkenbenken alene, eller sammen med annen frukt for å bli fort myk.

Så hva gjør dere? Temperatur? Ligger den i sollys? Ikke? Har noen oppdaget det samme som meg? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I teorien kjøper jeg hard og grønn avocado som ikke er moden, og lar den modne i kjøleskapet eller på kjøkkenbenken hjemme, litt avhengig av hvor lenge det er til den skal spises. Temperatur og sollys tenker jeg ikke over, men jeg prøver å holde den i normal romtemperatur uten sol, lettere å beregne hvor lang tid den trenger på å modne da (pleier å ta fra 4 dager til en uke).

I praksis hender det litt for ofte at jeg plutselig finner ut at jeg trenger avocado til dagen etter, og må kjøpe spisemoden og satse på at den ikke er blitt altfor ihjelklemt i butikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...