Gå til innhold

Primolut-n

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaringer med primolut-n? (tror det heter det?)

Skal til syden i sommer og det har seg slik at jeg får perioden min akkurat når vi reiser..

Noen som vil fortelle litt? Er det farlig på noen måte? Går det an å ta tablettene en måned før man reiser , slik at man kan skyve perioden til en annen uke enn akkurat den uka jeg reiser? Er det helt sikkert at det virker ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anette
Skrevet

Da jeg fikk slike tabletter av legen min skrev han at "de skal tas tidligst tre dager før forventet mens", så jeg tok en pille tre dager før, men jeg fikk mensen alikevel. Det kan godt være mulig at legen min bare er litt fjern, men det funket i allefall ikke for meg

Skrevet

Prøvde disse da jeg skulle på klassetur, og ikke brukte p-piller enda. Tok de 3 dager før første mens om jeg ikke husker helt feil. 1 tablett 3 ganger i døgnet, ikke mer enn 10-14 dager tilsammen. Etter siste tablett tar det 2-3 dager før du får "mensen".

De funket iallefall veldig bra for min del :)

• 4 uker senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvilke tider anbefaler dere å ta tablettene på ? Vil være veldig nøye :)

Morgen : kl 9 ?

Ettermiddag : kl 15 ?

Kveld : kl 21 ?

Skrevet

Funket kjempebra på meg. De tidene der funker sikkert bra, tror ikke jeg var så punktlig engang, og hadde ingen problemer.

Gjest anonym
Skrevet

Kanskje ikke rart 1 pille ikke virket for Anette, for disse skal doseres

3 ganger daglig fra minst 3 dager før forventet mens. Fordel tablettene til ca hver 8.time, og er man usikker på når mens kommer, er det bedre å starte 1 dag tidligere for sikkerhets skyld

Skrevet

Jeg har brukt disse et par ganger, og begynt to-tre dager før forventet mens, og de fungerte ypperlig.

Den eneste ulempen er at jeg ble full av småkviser (det er tross alt flust av hormoner kroppen min ikke er vant til å få tilskudd av) og også følte meg ganske oppblåst.

Dog, oppblåsheten kan jeg ikke garantere skyldes tablettene, da jeg spiste en del dårlig mat, men jeg følte at jeg ble enda mer oppblåst på tablettene enn jeg ahr pleid å bli uten.

Skrevet

Har brukt primolut flere ganger, funker helt fint om man tar de 3 dager før foventet mens. Legen min sa at jeg godt kan ta alle 3 på en gang, trenger ikke fordele det utover dagen. Har funket helt greit for meg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble kvalm og hormonell av dem. Ødela hele ferien min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...