Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Skal ha det til onsdag ,internasjonal politikk...Hvordan vil det foregå?Det står fra kl:09.15 til 10:00..

Er det no forbredelses tid?Trekking av tema?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hatt hverken forberedelsestid eller trekking av tema i forbindelse med muntlig eksamen ved høyere utdanning.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvordan foregikk den da?

Skrevet (endret)

Jeg har hatt muntligeksamen på høgskolen seks ganger, i henholdsvis fem vidt forskjellige fag. I matematikk fikk jeg forberedelsestid på 15 min og så var eksamen ferdig på rundt 30 min. Det samme hadde jeg i norsk og pedagogikk. Ingen av disse eksamene tillot hjelpemidler. I naturfag fikk jeg én times forberedelsestid og tilgang til alle hjelpemidler. Selve eksamen tok vel rundt 30-45 min. I samfunnsfag fikk jeg også én times forberedelsestid, men hjelpemidlene var da begrenset til selvskrevne notater på maks 30 sider (mener jeg det var). Selve eksamen holdt på i ca 30-45 min.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Eksamen i sosiologi. Ingen forberedelsetid..

Skrevet

Hvordan foregikk den da?

Tja, jeg gikk inn i rommet, og sensor spurte meg diverse spørsmål fra pensum. De fleste spørsmålene var veldig åpne, slik at det var mye å svare, har også fått spørsmål om å spesifisere begreper. Dette gjelder samfunnskunnskapsfag.

I engelsk litteratur var det bare generell snakk rundt en novelle og en roman på pensum. Samt at jeg måtte lese et lite utdrag.

Skrevet

Jeg har hatt to muntlige eksamener på universitetet. Jeg hadde ikke forberdelsestid noen av gangene (men fikk penn og papir så jeg kunne ta noen få notater først om jeg ønsket). På den ene trakk jeg en lapp, og skulle si hva jeg kunne om det temaet. På den andre pratet vi først om oppgaven jeg hadde skrevet i faget, før jeg trakk en lapp og snakket litt spesifikt om det temaet jeg hadde trukket. De varte begge 25-30 minutter. Så det ser ut som om det er litt ulik praksis rundt omkring.

Skrevet

Jeg hadde muntlig eksamen i Intercultural communications eller noe, og fikk ingen forbredelsestid. I hovedsak kom vi opp i ett av fire case, og skulle her dra inn en rekke artikler, samt noe fra læreboken. I tillegg hadde vi en selvvlagt presentasjon av et valgfritt tema - eneste kriteriet var at det skulle knyttes opp mot business. Denne presentasjonen skulle vare i 15 min. Så tror jeg selve eksamen varte i 30 min. Vi fikk ikke lov til å ta med noen hjelpemidler inn, og vi måtte trekke ett av fire kort, for å se hvilket case vi kom opp i.

Skrevet

Dette vet foreleseren din, og sikkert en del andre i klassen? Det må jo bli opplyst om hva som skal skje.

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvor spesifikke spørsmål de stiller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...