Gå til innhold

Forlover med svart kjole!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi heller til å ta hensyn til hva som er "rett" og "galt", og sort kjole i bryllup er aldeles galt. Det er heldigvis gjengs oppfatning her omkring, så ingen vi vet om kommer i hverken helhvitt eller helsvart kjole.

Var i et bryllup der forloveren hadde svart kjole (og til alt overmål rød dressjakke) og det blir behørig kommentert rundt omkring den dag i dag - 8 år senere!

Vi og vår omgangskrets - inkl. forlovere - er som sagt like konservative, så vi slipper heldigvis problemstillingen. Vet ikke hva jeg ville gjort......

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Har nå fått forlover til å ta på seg noe utenpå, hun skal ha et sjal i en annen farge, sånn så hun ikke lbir helt svart. Hun var faktisk enig i dette når jeg sa ifra. Det er klart at det viktigste er at hun kommer i bryllupet, men jeg synes alikevel at sort ikke passer aller best. Men, nå er jo alt i orden, og bryllupet blir nok bra uansett hva slags kjoler som dukker opp..... ;o)

Tusen takk for alle svar.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har vært i bryllup der forloveren hadde svart kjole med litt gull på, ingen reagerte da på det! Verre om hun hadde hatt hvit, DA hadde jeg reagert!

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert om min forlover hadde kommet i sort kjole.. Tiden da sort var begravelsesfargen er vel over for lenge siden.. La nå forloveren gå med det hun vil sier jeg!12

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes det er smålig å reagere på at folk går i svart kjole. Det var en del som gikk i svart i vårt bryllup og søren om jeg tok meg nær av det - så jo så flott og stilig ut også. Hva er begrunnelsen egentlig for at folk ikke skal gå i svart ?12

Skrevet

Men for noen så er det "feil" at forlover bruker svart, sånn er det bare. Og det skal vel føles så rett som mulig for brudeparet på dagen deres.

Jeg fikk beskjed fra moren til bruden når jeg skulle være forlover. De satte ikke pris på sort i bryllupet, (de er en "gammeldags" familie, og for dem så var sort sorgfarge) de var klar over at mange av gjestene nok kom til å komme i sort, men de håpet sterkt på at jeg som forlover kunne finne en kjole med annen farge.

Jeg var forlover til min aller beste venninde, og derfor valgte jeg uansett å kjøpe ny kjole til anledningen. Siden jeg alt har flere sorte kjoler var det helt greit å kjøpe en med farge for en gangs skyld. Og det var jo faktisk brudens og brudeparets dag, ikke min. Jeg var der for å vitne min beste vennindes daværende lykkeligste dag, og da gjorde jeg mer en gjerne alt for at det skulle bli perfekt for henne!

Si det til henne du, at det faktisk hadde betydd mye for deg om hun ville valgt en annen farge på den store dagen hennes. Dersom hun ikke har råd rett og slett, så kan dere vel kanskje hjelpe litt økonomisk? Dersom det spiller stor rolle for deg?

Det trenger jo ikke være en "galla-kjole", det finnes masse lekre kjoler i de vanlige butikkene som godt kan brukes som forlover, uten at det koster mye.

lykke til ihvertfall.12

Skrevet

Forstår ikke helt problemet så lenge gjestene gjør sitt beste til å pynte seg for å være med på deres store dag. Ingen gjester kler seg i en spes. farge kun for å være vemmelig. De kler seg i noe de selv er fornøyd med. Er jo enig i at hvit kjole er spesielt, men det sier seg jo selv. Min forlover hadde sort kjole. Hun spurte meg om det var ok, og da hadde jeg ikke tenkt på at det skulle være noe galt i det. Jeg ønsket ikke at noen måtte kjøpe nye klær til vårt bryllup, da en del var studenter med begrenset økonomi. Var den fineste kjolen de hadde sort, så hva så...

Skrevet

Jeg må bare si meg enig med Augustbrud02. For meg hadde det ikke gjort noe om forloveren (eller noen andre for den saks skyld)hadde stilt i svart. Mange menn kommer forresten også i sort, tom brudgommen. Jeg hadde derimot reagert dersom noen andre kvinner kom i hvitt. Synes det er en fin tradisjon at bruden skal være den eneste hvite.12

Skrevet

Jeg er enig med du - synes ikke det ville vært så hyggelig med hverken svart eller hvit kjole på forloveren min! Men, jeg har stor tro på å være åpen om slike ting, og ville nok sagt på en pen måte at det ikke ville passe helt inn i mitt bryllup. Det tror jeg de fleste GODE venninner/forlovere ville respektere. Selv har jeg en "sprø" venninne som forlover, som helt sikkert stiller i noe jeg ALDRI ville tatt på meg... MEN DET ER HELT OK!

Skrevet

vet du, det der hadde jeg ikke giddi å bruke energi på. Så lenge forloveren min eller de andre gjestene ikke bruker hvitt, så er det det samme for meg hvilke farger de har på icon_smile.gif

Hvorfor bry seg om sånne uvesentlige ting? Syns nesten det er litt frekt jeg å skulle bestemme hva gjestene får lov og ikke får lov til å ha på...12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...