LamaLover Skrevet 2. juni 2010 #41 Skrevet 2. juni 2010 Kaffe og apelsin - uslåelig kombinasjon! Dessuten elsker jeg ting som liksom skal smake kirsebær, men kirsebær i seg selv er ikke noe å rope hurra for. Og ananas, kanel og cottage cheese er virkelig mine basisprodukter! Prøver å presse det inn i så mange matretter som mulig. Og før pleide jeg alltid å blande melis og vann og gjerne litt o'boy for så å spise dette alene. Mmm, glasur! Liker forresten glasuren på kaker myye bedre enn selve kaka, så om jeg får tillatelse så skraper jeg bare av glasuren og lar resten stå igjen.
Safira Skrevet 2. juni 2010 #42 Skrevet 2. juni 2010 Og før pleide jeg alltid å blande melis og vann og gjerne litt o'boy for så å spise dette alene. Mmm, glasur! Liker forresten glasuren på kaker myye bedre enn selve kaka, så om jeg får tillatelse så skraper jeg bare av glasuren og lar resten stå igjen. Samme her! Ellers kan jeg nevne at jeg blir kvalm av brød, melk og smør. Da er det først og fremst smaken som er problemet. Jeg må skjære av alt synlig fett på maten, for det smaker ekkelt og har ekkel konsistens. Fett jeg ikke kan se går helt fint (fete oster er kjempegodt!). Jeg må ha en eller annen form for saus/sjy på nesten all maten jeg spiser, for jeg takler ikke at maten er "tørr". Jeg synes suketter smaker kjempegodt og spiser de gjerne som de er (altså uten å ha de i noe). Jeg elsker lomper og kunne sikkert erstattet alle måltider med det. Varme lomper med leverpostei er helt nydelig, det samme er varme lomper med gulost eller brunost.
tøydokka Skrevet 7. juni 2010 #43 Skrevet 7. juni 2010 Når jeg spiser grillet kylling, synes jeg de beste delene er skinnet og de brunlige, fettete bitene inni :gjeiper:
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #44 Skrevet 7. juni 2010 Samme her! Ellers kan jeg nevne at jeg blir kvalm av brød, melk og smør. Da er det først og fremst smaken som er problemet. Jeg må skjære av alt synlig fett på maten, for det smaker ekkelt og har ekkel konsistens. Fett jeg ikke kan se går helt fint (fete oster er kjempegodt!). Jeg må ha en eller annen form for saus/sjy på nesten all maten jeg spiser, for jeg takler ikke at maten er "tørr". Jeg synes suketter smaker kjempegodt og spiser de gjerne som de er (altså uten å ha de i noe). Jeg elsker lomper og kunne sikkert erstattet alle måltider med det. Varme lomper med leverpostei er helt nydelig, det samme er varme lomper med gulost eller brunost. Jeg også! Lomper med kaviar og gulost ... nam! Egentlig lompe med nesten hva som helst
Frøken Smilla Skrevet 7. juni 2010 #45 Skrevet 7. juni 2010 Jeg bryter av biter på baguetter, brød (som ikke er delt i halve skiver), kaker og boller når jeg spiser det. Hadde det ikke vært for at knekkebrød går fullstendig i oppløsning om jeg gjør det med dem, hadde jeg nok gjort det da også. Samboeren min og datteren hans fascineres av fenomenet, men jeg gjør det uten å tenke over det. Prøver å tenke på det når jeg spiser med jobben eller liknende, men jeg "glipper" stadig da også. Huff.
pittie Skrevet 7. juni 2010 #46 Skrevet 7. juni 2010 Jeg bryter av biter på baguetter, brød (som ikke er delt i halve skiver), kaker og boller når jeg spiser det. Hadde det ikke vært for at knekkebrød går fullstendig i oppløsning om jeg gjør det med dem, hadde jeg nok gjort det da også. Samboeren min og datteren hans fascineres av fenomenet, men jeg gjør det uten å tenke over det. Prøver å tenke på det når jeg spiser med jobben eller liknende, men jeg "glipper" stadig da også. Huff. Det gjør jeg og :gjeiper:
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #47 Skrevet 9. juni 2010 Grandiosa med et glass iskald melk ved siden av er favoritten her Ellers elsker jeg å sitte å suge på en moden banan med et svært glass melk ved siden av. ....ja, jeg er glad i melk... Synes alt blir bedre med litt melk....
Gjest scorpius Skrevet 9. juni 2010 #48 Skrevet 9. juni 2010 Hmmm... masse jeg liker her, hehe :D Nesten rått kjøtt liker jeg (men spiser det ikke ofte akkurat). F.eks. når jeg steker kjøttdeig, så kan jeg stå der og spise noen biter (eller mange) før de blir stekt
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #49 Skrevet 9. juni 2010 Hmmm... masse jeg liker her, hehe :D Nesten rått kjøtt liker jeg (men spiser det ikke ofte akkurat). F.eks. når jeg steker kjøttdeig, så kan jeg stå der og spise noen biter (eller mange) før de blir stekt http://www.forskning.no/artikler/2009/september/230079
Kitty_katt Skrevet 9. juni 2010 #50 Skrevet 9. juni 2010 Klarer ikke fett på kjøttet, må skjære bort ALT, og det tar gjerne en liten stund :gjeiper: Skal jeg spise baguett takler jeg ikke at pålegget går utenfør brødet, da må jeg stappe det inn.
GueSS Skrevet 9. juni 2010 #51 Skrevet 9. juni 2010 -Brente vafler/pannekaker er nam, det er også: -Paprika potetgull + melkesjokolade -Kald/hard frukt -Tygge tyggis og drikke kald drikke :gjeiper: -Dampkokt brokkoli med masse havsalt! -Klomper i grøt -Slikke bollen etter kakedeig
Gjest Huffsa Skrevet 9. juni 2010 #52 Skrevet 9. juni 2010 Jeg klarer ikke spise potetgull av posen! Det MÅ ha ligget på bordet eller i en bolle før jeg putter det i munnen. Hvis ikke klarer jeg ikke spise det
Fandenivoldsk Skrevet 9. juni 2010 #53 Skrevet 9. juni 2010 (endret) Jeg er litt for glad i salt.. Har salt på det meste som kan haes salt på, også hvitost! Ikke helt sunt kanskje, men lider av syykt salthunger. Spiser jeg middag, skjærer jeg opp middagsbitene og dypper de i salt etterhvert som jeg spiser Jeg synes brunost og hvitost smaker godt sammen. Ikke på brød, men ei skive brun og hvit ost rullet sammen :D Jeg er VELDIG nøye med å tygge alt jeg får i meg GODT. Klarer omtrent ikke svelge hvis ikke maten er grundig gjennomtygget Spiser jeg grøt, tar jeg alltid sukker og kanel og blander godt inn i grøten før jeg begynner å spise. Er aldri bare et overfladisk lag, alt MÅ blandes inn. Jeg liker gulrøtter med skall - til og med "bakenden" på gulrota. NAM. Bananskal MÅ deles opp i tre deler eller mer, hvis ikke nekter jeg å spise bananen.. Jeg har omtrent fobi for sur/muglet mat, og spesielt melkeprodukter ser jeg ikke på en gang hvis de går ut på dato innen to dager. Er en grunn til at jeg aldri har melk i kjøleskapet - den rekker å bli "udrikkelig" før en tredjedel er borte. Spiser jeg baguett med pålegg, tygger jeg alltid av de bitene med pålegg som tyter ut først, før jeg begynner på selve baguetten. Godt å se at det ikke bare er meg som har litt smårare vaner Endret 9. juni 2010 av Fnisu
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #54 Skrevet 9. juni 2010 -Når jeg spiser risgrøt/rømmegrøt må alltid smørklump først, så kanel og så sukker til slutt. Blir helt feil med annen rekkefølge. -Jeg elsker appelsin, men kun alene. Takler ikke appelsinsmak i andre matvarer som sjolodade, muffins ol. -Vaffler MÅ være godt stekt og sprø. Hvis de har ligget i mer enn 15 minutter, så klarer jeg ikke spise det. -Jeg elsker deiger/rører. Eplekakedeig/browniesdeig/pepperkakedeig er favorittene. Men spiser gjerne pizzabunndeig og :D
Gjest Mahareth Skrevet 9. juni 2010 #55 Skrevet 9. juni 2010 -Elsker kakedeig. -Foretrekker most banan, sånn som babyer får -Synes vaniljeis med salt chips er kjempegodt!
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #56 Skrevet 9. juni 2010 Da jeg var liten hadde moren min problem med å få i meg mat, så da kunne hun lage brødskive med gaudaost, og tegnet på ostebrødskivene mine med ketsjup og sennep, og jeg spiste iallefall. Husker det var godt og tror moren min syns det var gøy å slå seg løs på ostebrødskivene mine med ketsjup og sennepsflaska
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #57 Skrevet 9. juni 2010 Noen ganger lever jeg i bakvendtland, og når vi har risengrynsgrøt legger jeg en smørklatt midt på fatet, strør så på kanel og deretter sukker, og til slutt grøt over hele tallerkenen Andre ganger spiser jeg f.eks. pizza opp-ned ... og jeg prøver å drikke opp-ned!
Gjest scorpius Skrevet 9. juni 2010 #58 Skrevet 9. juni 2010 http://www.forskning.no/artikler/2009/september/230079 Ble ikke sånn kjempegira på å spise rå kjøttdeig igjen, for å si det sånn Takk for linke, hehe!
Ego Skrevet 10. juni 2010 #60 Skrevet 10. juni 2010 Det jeg har fått mest reaksjoner på, er min forkjærlighet for ferskt hjemmebakt brød med: kaviar, purreløk og majones. NAM!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå