Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Oi, genialt, det skal jeg prøve! :)

At dere er flere som liker myke knekkebrød kan jeg ikke forstå. Det er den eneste grunnen til at jeg nesten aldri har knekkebrød til lunsj på skolen, for myke knekkebrød er bare pyton!

bare pass på at den ikke blir steinhard da! ;) jeg pleier å la den bli hard også vente litt før jeg spiser den så den blir litt myk..

og det med halvsmelta/smelta is er jeg enig i også. MÅ ha den med en gang den er tatt ut av fryseren!

og jeg kom på to ting til ( :sjenert: ) ; når jeg spiser dent liker jeg å ta den røde esken (sour eller noe) og den med salt lakris samtidig. så mye bedre enn en av hver!

- når jeg spiser rett i koppen elsker jeg å ikke røre ut pulveret helt. pulveret som ligger igjen som klumper i bunnen er det beste :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom på at når jeg kjøper pose med knott så spiser jeg bare de med lys farge først, liker ikke de som er mørke eller de hvite så godt...

Skrevet

Kald sjokolade. Den smaker mye bedre, er så enig!

Blomkål er god knask.

Enig i at isberg som er sprø er godt!

Ellers er jeg vel ikke så veldig sprø :ler:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg sorterer maten. Og må passe på at tilbehøret på tallerknen holder like lenge som det andre, sånn at når det f.eks. er en bit fisk igjen, må det også være en bit potet/ris igjen og en bit salat igjen. :sjenert:

Det gjør jeg også! Man kan da ikke spise kun f.eks. fisk alene, må ha alt tilbehøret med, til hver munnbit! :jepp:

Kom på at når jeg kjøper pose med knott så spiser jeg bare de med lys farge først, liker ikke de som er mørke eller de hvite så godt...

... og jeg tar de mørkeste først, så de med lys farge, mens de hvite kan bli liggende lenge!

Knekkebrødene blir kastet her om de er blitt myke. Jeg pakker forsiktig opp embalasjen, og lukker så godt som mulig igjen, og forsegler med strikk rundt knekkebrødembalasjen, slik at de skal holde seg sprø og gode til jeg har spist opp pakken!

Ellers så må smøret smøres på den ikke-hullete siden av knekkebrødet.

Alle grønnsaker må være rå eller sprø, er de kokt myke, så liker jeg det ikke.

Ingen ting havner på min middagstallerken der jeg kan se hvilket dyr det er. (Ingen hel fisk, hel kylling osv, kun fileèr og steker.)

På Dajm sjokolade, brekker jeg av en bit, suger av sjokoladen, før jeg spiser knekket. Nam nam :jepp:

Skrevet

Sjokolade skal være så varm og myk som mulig. Helst smelta melkesjokolade. Og det er best å ha mye i munnen.

Jeg liker ikke å få varm saus over salaten.

Annanas skal aldri i min salat og dressing må aldri komme borti annanasen. Jeg liker ikke dressing på "bløt" frukt/grønnsaker.

Skrevet

Jeg liker ikke å få varm saus over salaten.

Annanas skal aldri i min salat og dressing må aldri komme borti annanasen. Jeg liker ikke dressing på "bløt" frukt/grønnsaker.

Signerer dette!!

Skrevet (endret)

Detta er knask:

- sitron (kan godt eta to-tre stykk om eg er i humør)

- frukt som bare er halvmodna, spesielt grønne jordbær og suuuure epler

- brokkolistilk, enig med TS, den er best!

Nam nam...

Endret av madam_mim
Gjest AnonymBruker
Skrevet

- sitron (kan godt eta to-tre stykk om eg er i humør)

Sliter ikke sitronsyren noe utrolig på tannemaljen?

Skrevet

Sliter ikke sitronsyren noe utrolig på tannemaljen?

Jo så klart. Men det dr**er eg i for å væra heilt ærlig. :) Et det ikkje så ofte.

Skrevet

Spiser sitronskivene som har ligget i teen - mmm.

En hel pakke ifa på en gang :sjenert:

Krutonger!

Kald frukt - spesielt kalde, grønne epler er yum.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

-Jeg elsker agurk, unntatt på brødskive med gulost.

-Jeg liker sjokoladesmak (i kremer, is, kakao ol), men liker ikke sjokolade i vanlig sjokolade. Det er det verste jeg kan spise.

-På bløtkake synes jeg kremen er best, og spiser helst kun den.

Skrevet (endret)

-På bløtkake synes jeg kremen er best, og spiser helst kun den.

Kunne vi fint delt denne kaken, for kremen er det jeg ikke liker på bløtekaken :gjeiper:

Endret av Lotte28
Skrevet

Brunost og nugatti sammen er kjempegodt :fnise:

Skrevet

Brunost og nugatti sammen er kjempegodt :fnise:

Skal garanert prøves, elsker begge ingrediensene, så hvorfor ikke sammen :popcorn:

Skrevet

Annanas skal aldri i min salat og dressing må aldri komme borti annanasen.

Rart så forskjellige vi alle er :smilbla:. For mitt forhold til ananas er at jeg godt kan ha det som en ingrediens i salaten min, eller som tilbehør til "saltmat", men f.eks. bløtekaker, fruktsalater osv. som inneholder ananas kommer derimot ikke i min munn :riste: !

Skrevet

Rart så forskjellige vi alle er :smilbla:. For mitt forhold til ananas er at jeg godt kan ha det som en ingrediens i salaten min, eller som tilbehør til "saltmat", men f.eks. bløtekaker, fruktsalater osv. som inneholder ananas kommer derimot ikke i min munn :riste: !

Ananas er det beste jeg vet, jeg får ofte hermetikkbokser med ananas til bursdagen. :fnise:

Men det må være kun ananas, eller ananas i salat. Ikke på pizzaen eller i annen mat. Er den varm/stekt kan den bare komme seg vekk.

Skrevet

- Jeg liker rå løk. Jeg trodde alle gjorde det, helt til samboer ikke kunne tro sine egne øyne. Jeg gumler alltid litt mens jeg kutter, men klarer ikke mye.

- Jeg liker mange grønnsaker bedre rå enn kokte (poteter, gulrøtter, brokkoli, blomkål, kålrabi...)

- Jeg liker kålrabistappe til laks.

Det er vel hva jeg kommer på i farten.

Rå løk er jo kjempegodt. Mye bedre enn stekt i smak og ikke minst i konsistens.

Jeg liker iskrem med sånne Haribo godteribjørner. Det er kjempegodt.

Skrevet

Kald pommes frites. Altså, rett fra fryseren og før den skal i ovnen. Ahh :D Godt!

Dessuten synes jeg brødmat er æsj, så vil helst spise middag 4 ganger om dagen. Dette er vanskelig og veeeldig slitsomt...

Skrevet

Hvis jeg har laget to brødskiver spiser jeg alltid litt av hver. Klarer ikke å spise opp en før jeg brgynner på den andre.

Hater at noen graver i midten av påleggsboksen.

Er ekstremt glad i rått kjøtt. Kunne momset et helt stykke kjøtt uten noe problem (bortsett fra at det egentlig ikke er helt bra med tanke på bakteriene)

Skrevet

Jeg liker også myke knekkebrød med gulost kjempegodt! Da jeg var liten pleide jeg å lage ostesmørbrød i mikroen av knekkebrød, slik at de ble helt seigmyke. Lenge siden jeg har gjort nå, må jammen ta en reunion.

Jeg takler ikke å spise hermetisk ananas hvis den IKKE er på pizza. Frisk derimot er toppers til alt annet, men føles bortkastet på pizza.

Jeg liker best vafler med salt pålegg, spesielt nøkkelost!

Og så avskyr jeg kaffe med melk, men liker veldig godt cappuccino :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...