Jitney Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Tror det har vært flere sånne tråder om dette, men jeg synes det er morsomt å lese hva slags "spesielle" vaner folk har. Ting som jeg kommer på som kanskje ikke alle liker er; - "Fersk" cottage cheese! Vet ikke hva det er men helt nyåpna CC som liksom er porøs er så utrolig godt! Elsker å mose klumpene også.. - Sjokolade som er kald. Dobbelt så god som "varm".. Dette gjelder oreos også. - Stilken på brokkolien. Enten rå eller kokt.. Synes det er bedre enn toppene. - Salt. Alt med salt smaker bedre.. - Overkokt rosenkål.. som er helt myk. - All frukt er nødt til å være hard og ikke for moden. Skallet skal være sprøtt :rødme: Myke epler eller nektariner som er så myke at det renner er noe av det verste jeg vet Frukt skal være kald også, helst ligget i kjøleskapet eller noen minutter i fryseren . - Skallet på poteten.. Nesten bedre enn selve poteten. Og til sist så elsker jeg å knaske på isbergsalat.. Så lenge den er sprø .. Noen andre? 1
Chanel.No5 Skrevet 28. mai 2010 #3 Skrevet 28. mai 2010 Må ha sjokoladen i fryseren, henter litt og litt, bitene må være iskalde sånn at jeg kan suge på de. Må ha sukett i kaffe. Liker ikke ost som har stått for lenge ute i varmen, klarer ikke svett ost. Det samme gjelder smør og melk. Brus må være kald og nyåpnet, dau brus som er lunken klarer jeg ikke. Agurk med salt på.
Tabris Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 - Jeg liker rå løk. Jeg trodde alle gjorde det, helt til samboer ikke kunne tro sine egne øyne. Jeg gumler alltid litt mens jeg kutter, men klarer ikke mye. - Jeg liker mange grønnsaker bedre rå enn kokte (poteter, gulrøtter, brokkoli, blomkål, kålrabi...) - Jeg liker kålrabistappe til laks. Det er vel hva jeg kommer på i farten.
Gjest strykebrett Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 jeg syns ikke yoghurt er noe godt hvis ikke jeg spiser det fra "yoghurtkoppen", som er en liten glasskopp jeg fikk av bestefaren min da jeg var liten. Av en eller annen grunn er yoghurt fra store beger som er helt oppi den koppen mye bedre enn yoghurt i porsjonsbeger. Ja, jeg veit det er snålt, hehe :gjeiper:
Pimp Skrevet 28. mai 2010 #6 Skrevet 28. mai 2010 spiser bare prim som er nyåpnet samme med leverpostei liker rare kombinasjoner på brødskiva: leverpostei+mayo+tomat agurk+kaviar+smør kaviar+mayo+gulost kjenner en som må ha fetaost til vannmelon :gjeiper:
Frk Snasen Skrevet 28. mai 2010 #8 Skrevet 28. mai 2010 Falukorv med puck-ost på knekkebrød med masse chilikrydder fra santa maria på. Jeg kan og nesten bare spise chilikrydderet alene. Mm... det samme med denne osten, den er helt nydelig. Ellers er jeg en youghurt og cottage cheese-freak. Spiser kesam som jeg lager om til youghurt hele tiden, og det samme med CC. Jeg kjøper og Heistad sin lavkalori fruktcoctail pga de to-tre syltede kirsebærene som er oppi. De er så gode.
hjema Skrevet 28. mai 2010 #9 Skrevet 28. mai 2010 - Stilken på brokkolien. Enten rå eller kokt.. Synes det er bedre enn toppene. - All frukt er nødt til å være hard og ikke for moden. Skallet skal være sprøtt :rødme: Myke epler eller nektariner som er så myke at det renner er noe av det verste jeg vet Frukt skal være kald også, helst ligget i kjøleskapet eller noen minutter i fryseren . - Skallet på poteten.. Nesten bedre enn selve poteten. Og til sist så elsker jeg å knaske på isbergsalat.. Så lenge den er sprø Kjenner meg igjen i de der.. pluss disse: - Elsker å spise cottagecheese rett fra boksen, med syltetøy på. - Pannekaker/vafler/tortilla med nugatti ;p - "skallet" på fiskepuddingen; NAM! - gomle rødbeter rett fra glasset - digger knekkebrød som har ligget noen timer i matpakka med pålegg på sånn at det er litt mykt..
Phaedra Skrevet 29. mai 2010 #10 Skrevet 29. mai 2010 Falukorv med puck-ost på knekkebrød med masse chilikrydder fra santa maria på. Jeg kan og nesten bare spise chilikrydderet alene. Mm... det samme med denne osten, den er helt nydelig. Ellers er jeg en youghurt og cottage cheese-freak. Spiser kesam som jeg lager om til youghurt hele tiden, og det samme med CC. Jeg kjøper og Heistad sin lavkalori fruktcoctail pga de to-tre syltede kirsebærene som er oppi. De er så gode. Hva i allverden er puck-ost? Resten hørtes kjempegodt ut. Vil gjerne teste
Cata Skrevet 29. mai 2010 #11 Skrevet 29. mai 2010 Vafler med kokt egg... Jeg er vokst opp med det, men her jeg bor nå får alle sjokk bare jeg nevner kombinasjonen .
bergans Skrevet 29. mai 2010 #12 Skrevet 29. mai 2010 Den med cottage cheese og syltetøy er jeg helt med på, snadder! Ellers kjøtt som er langtidsstekt slik at det er helt mørt, og så kan bare dippe kjøtt i heimelaga tyttebærsyltetøy, namnamnamnamnam. Sjokolade skal helst nytes med en kopp med noe varmt, slik at jeg får varmen fra drikken til å smelte sjokkisen litt i munnen. Og seige kaker - alt av kokos og sjokolade, marengs, nøtter/mandler,suksessterter, islandskake, pavlova..... Og alt som har med blåbær og multe å gjøre!
Gjest Cho Skrevet 29. mai 2010 #13 Skrevet 29. mai 2010 Jeg spiser den kryddersausen som er i noen nuddelpakker.. Bare sausen, liksom. Brødskive med rømme og sukker, havregryn og sukker uten melk, rundstykker uten pålegg, og aldri, aldri smør på skiva. Skjønner ikke åssen samboeren kan spise sjokoladepålegg eller syltetøy med smør under!
Jitney Skrevet 29. mai 2010 Forfatter #14 Skrevet 29. mai 2010 oi så mange som har skrevet noe Kom forresten på at at alt smaker MYE bedre rett fra boksen (ihvertfall cottage cheese'n).. Hvis dere ikke har prøvd cottage cheese med skyr naturell og fun light; prøv det. skikkelig godt med bær og nøtter. Sjokolade er også utrolig godt når man dypper den i varm drikke (eller så den smelter i munnen når man drikker).. Må være enten sånn eller iskald Knekkebrød som har ligget i matboksen som har blitt myke (frokostknekkebrød) med gulost er også veldig godt, hehe. Også spiser jeg kokosboller ganske spesielt Liker å "skrelle" av sjokoladen først (untatt bunnen), og så spise skummet før jeg tar bunnen. Samme gjelder boller. Og det er ofte morsomt å mose de helt flate først, barnslig, I know De må være ferske da, ellers like jeg ikke boller Skyr er forresten best i fryst form.
tøydokka Skrevet 29. mai 2010 #15 Skrevet 29. mai 2010 -kakerøre/kakedeig -sprøstekt fårepølse -rett i koppen- suppe med fløteskvett og masse ost oppi som smelter -brunostterninger i havregrøt -rosiner! Rosiner kan brukes i alt og hever enhver rett. Prøv f.eks å strø noen på et knekkebrød eller en brødskive, og ha ost oppå. Rosiner på blåmuggost er dødsgodt! Rosiner i risen, gjerne sammen med peanøtter. Rosiner i te. Rosiner i salat.. -hermetiske sjampingjonger rett fra boksen
Gjest Coarvi Skrevet 29. mai 2010 #16 Skrevet 29. mai 2010 Skyr er forresten best i fryst form. Oi, genialt, det skal jeg prøve! At dere er flere som liker myke knekkebrød kan jeg ikke forstå. Det er den eneste grunnen til at jeg nesten aldri har knekkebrød til lunsj på skolen, for myke knekkebrød er bare pyton!
Gjest Katee Skrevet 29. mai 2010 #17 Skrevet 29. mai 2010 - Iskald sjokolade ja!! Mmm - Knekkebrød (med leverpostei) som har blitt myke - Hveteboller med leverpostei
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #18 Skrevet 29. mai 2010 -Kakedeig/røre er bedre enn selve kaken -Jeg elsker krem. Kan vispe meg kartong med fløte og spise alt på en gang -Is må spises med en gang den er tatt ut av fryseren. Har den begynt å smelte bittelitt kan jeg ikke spise det -Dersom det er flere retter/koldtbord har jeg problemer med å bruke samme tallerken til de ulike tingene. -Jeg elsker krutonger!
Twink Skrevet 29. mai 2010 #19 Skrevet 29. mai 2010 Også spiser jeg kokosboller ganske spesielt Liker å "skrelle" av sjokoladen først (untatt bunnen), og så spise skummet før jeg tar bunnen. Samme gjelder boller. Og det er ofte morsomt å mose de helt flate først, barnslig, I know De må være ferske da, ellers like jeg ikke boller Det her gjør jeg og! Da jeg var liten lagde jeg bollene helt flate, og så rullet jeg de sammen. Nå spiser jeg ofte halve bollen som den er, og så blir andre halvdelen flat. Jeg sorterer maten. Er kontroll og systemfreak, spiser ofte ting etter størrelse, og sorterer alltid sånn at jeg har likt igjen av alt. Når jeg begynner å nærme meg slutten av smågodtposen spiser jeg sånn at jeg har like mange igjen av hver, og så spiser jeg en av hver, de beste til slutt. Og må passe på at tilbehøret på tallerknen holder like lenge som det andre, sånn at når det f.eks. er en bit fisk igjen, må det også være en bit potet/ris igjen og en bit salat igjen.
Gjest goodtwin Skrevet 29. mai 2010 #20 Skrevet 29. mai 2010 Iskald sjokolade er knallgodt!! Helt enig! Jeg liker også å maule hodekål, og gjerne kinakål også. Ellers er det noen "normale" ting jeg ikke liker: Smør på brødskiva (æsj! merker det med en gang noen prøver å lure smør på brødskiva mi "for det er jo så godt") Ketchup (pappa likte heller ikke ketchup, så det er sikkert derfor) Banan (banan på brødskiva kan gå, hvis ikke må bananen være iskald for at jeg skal spise den... er ikke så glad i banansmak i smooties etc, milkshake etc. heller) Gulost (Gulost funker bra når den er smelta da, men ellers liker jeg den ikke)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå