Gå til innhold

Toyota iQ

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Wolfmoon

Den er jo veldig kul da, og muligens praktisk til sitt bruk.

Allikevel ville jeg aldri hatt en slik bil, fordi den ikke er spesielt praktisk verken til å ha passasjerer eller å transportere ting i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert grei til sitt bruk ja. Jeg tror den først og fremst vil selge som bil nr 2 (eller 3?) til større husstander, ikke som eneste bil til husstander med 1-2 personer. For meg som primært bruker bil til frakt av en stor gjenstand på motorvei/landevei er en sånn risteboks uaktuell som eneste bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iQen er litt vel liten i mine øyne. Skulle jeg hatt en så liten bil ville jeg kanskje sett på Smart istedenfor, mest fordi jeg har mer sans for den.

500 er jo litt større og mer praktisk, og som eneste bil så tipper jeg iQen blir i minste laget. Tenk deg den dagen du skal hente en 42" TV. Da sliter du litt, vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo en skikkelig ego bil, men den er jo veldig søt, kunne tenkt meg sånn selv:)

Hørte noe greier om at den kanskje er vanskelig og forsikre, fordi den er så liten at den bli jo mos bare du kommer borti'n. Mulig det bare er rykter altså.. Fiat'en er jo stor i forhold da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet iallefall hvilken bil jeg ville sittet i dersom det ble kollisjon mellom en nyere Mondeo og iQ. iQen er ikke noe særlig i kollisjoner, det sier seg selv. Det er godt mulig den har fått 4 eller 5 stjerner, men det er litt misvisende. De krasjer nemlig bilen i noe som er tilsvarende stort. Sjansen for at du skal treffe en iQ den dagen du bestemmer deg for å krasje er vel relativt liten, for å være helt ærlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant sant.. Noen som kjører på deg bakfra i litt stor fart.... setene er jo i bakvindu....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota iQ er veldig snerten og kul, men jeg ville hatt den som bil nr. 2, ikke hovedbil. Til det er for liten, og ser for meg at den ikke er noe særlig til landeveiskjøring. Men som bil nr. 2 vil jeg tro den er perfekt!

En person i nær familie har en Toyota Yaris. Den er også liten og svært lett å manøvrere og parkere, men samtidig er den romslig og føles ikke liten. Har hatt den i ti år nå, og det har aldri vært noe tull med den. Kanskje det kunne vært noe?

Eller en Toyota Aygo? Som er litt mindre.

Jeg vet ikke noe om Fiat 500... Har svært gode erfaringer med Toyota (de er også supre på service (i alle fall her)), og ville derfor valgt en Toyota...

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat kjøpt en IQ som bil nr. 2, og jeg er skikkelig fornøyd med den. :) God å kjøre, og slett ingen risteboks - man sitter godt og har full bil-følelse i forsetene. Jeg har dessuten veldig god erfaring med Toyota både i forhold til driftssikkerhet og kundeservice. IQ bruker minimalt med bensin og er utrolig lett å parkere. Dessuten er den utrolig fin å se på. :)

Jeg synes også at Fiat 500 er en skikkelig stilig bil, men har hatt Fiat før og tør aldri verden kjøpe Fiat igjen - jeg hadde en fin bil som var morsom å kjøre, men som gikk i stykker ca. hver 3000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...