Gå til innhold

Forstuet foten kraftig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg forstuet foten for 5-6 uker siden, kunne ikke belaste den på flere dager. Nå kan jeg gå litt rundt, men med en gang jeg bruker den for mye kommer smertene. Jeg kan jo ikke bare sitte inne hele dagen heller?

Er det noen som har vært borti det samme og hva har dere i så fall gjort? Jeg gikk til legevakten og der sa de at skaden lå ved en muskel som brukte lang tid på å leges, så det kunne ta to uker, det kunne i værste fall ta 6 måneder. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Jeg har så lyst til å begynne å trene, gå turer med venninner og være utendørs, men alt går i sneglefart så foten ikke skal gjøre for vondt.

Håper noen har tips til meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mr. G
Skrevet

det sirkulerer tydeligvis ikke helt som det skal. En vanglig forstuelse skal gå over etter ikke så lang tid. Har man revet av noen muskel fibre, så skal det også ta en 14 dagers tid..

men likvevel.. stedet må jo ha noe for å kunne "gro". Blod er dermed essensen i det hele.. få sirkulasjon i området.

Varme er en fin ting. Hvordan man får varme til området, kan være en vanlig varmeflaske? ellers så hvis jeg var deg, ville jeg tatt akupunktur. det får fart på sakene. Har vært borti lignende, men mer alvorligere tilfelle, hvor legen sa 1 år. med akupunktur tok det 1 mnd, og resultatet var tilnærmet kurert.

Dersom det vedvarer, og det er tydlig noe som irriterer der, så kan det i verstefall føre til en betennelse der. Stikk til akupunktøren! Send en mail og fortell i hvilke område du bor, så kanskje jeg kan anbefale noen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...