Gå til innhold

SøsterLiten og LilleMann sin venting på Knøttet

SøsterLiten

Anbefalte innlegg

Heia!!

Endelig tør jeg å lage min graviditetsdagbok!!

Kort om meg for de som ikke kjenner meg:

Jente på snart 29 år, bosatt i Oslo, gift med LilleMann siden august 2008, prøvere siden sommeren 2005.

Kort resyme av veien til denne dagboken:

Prøving begynte sommeren 2005, men vi tok det med ro og levde livets glade dager som studenter og forelsket kjærestepar mens vi prøvde.

Styrtblødninger og masse smerter høsten 2008 som førte til lapraskopi som viste 1 tett eggleder og en "lat" eggstokk, samtidig fikk vi påvist få svømmere hos LilleMann.

Videre henvisning til IVF på Riksen og fikk klarsigalt til å begynne behandling sommeren 2009.

ICSI august 2009 uten resultat, ICSI oktober 2009 ble jeg gravid men mistet spiren i uke 5 :tristbla:

frysforsøk januar 2010 ble GRAVID med Knøttet :bolledeig:

blødning i uke 6 som gikk bra,

fant nakkefold i uke 12,

tok duotest uke 13,

svar på duotest som gjorde at vi valgte fostervannsprøve i uke 15,

nervepirrende venting til uke 19 og nå:

Et helt friskt lite Knøtt i magen! :dåne:

Det var vår historie i korte trekk. :happy:

Nå gjenstår det bare å si: Denne dagboken er herved åpnet og :velkommen: skal dere være! :D

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FØRSTEMANN!!!!!! :hoppe:

Skal du legge den andre på is nå?

Jeg er nysgjerrig på hva du får jeg altså :jepp:

Så godt å høre at alt sto bra til :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg svarte akkurat i den gamle boka. Men jeg må jo ha denne på mine innlegg også :jepp:

Utrolig gode nyheter å lese og jeg tror det er en jente inni der.... :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Velkommen til overetasjen! :nigo:

Så fantastisk at alt ser fint ut. :strix: :strix: :strix:

Og eg trur det er ein frisk, liten pjokk i magen din, sjølv kor mykje du måtte prøva å lura oss ved å skriva med rosa skrift. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :goodbye:

Har ikke fulgt med deg før, men nå som jeg kan starte på første siden i en dagbok vil jeg gjerne det :nigo:

Gratulerer så mye med et friskt knøtt i magen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia jenter!! Takk for velkomst i overetasjen! :)

Tenk at du ble førstekvinne hos meg Devilina! :bolledeig:

Haha Dreia!!! Da funket det motsatt på deg da? :fnise:

Det er en liten :babyjente: her inne!! Tenkte jo ikke på at jeg skrev med rosa da!! :skratte: Herre... Jeg skylder på gravidehjerne!! ;)

Velkommen inn til meg Pupsi. Enig med at det er gøy når man kan være med fra første side! :jepp:

Må fortelle noe "forferdelig" som jeg har gjort 2 ganger nå sånn apropos gravidehjerne....

For 2 og 1 uke siden glemte jeg avtaler med først venninna mi og så svigerinna mi... :klaske: SKIKKELIG flaut og jeg holdt på å dø av skam!!! :haar: Huff...

Er skikkelig ille hva jeg glemmer for tiden altså!! Når jeg er sånn nå så gruer jeg meg til ammetåka kommer!! :murvegg:

Idag har jeg gått tur med mine 2 "nevøer" skjønninger altså!! Men favoritten der igården er "onkel" LilleMann!!! Det er helt sikkert!! Er så gøy å se han leker og tøyser med de! :rødme:

Har gått tur i 3 timer og sittet på kafe i 1.5 time! Deilig søndag spør du meg! Resten av kvelden skal jeg ligge og slenge på sofaen til trøtten kommer og tar meg! ;)

Ha en super søndag jenter!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du legge den andre på is nå?

Lurer litt på det.. Foreløpig lagt den litt lenger ned i signaturen... Tror nok jeg blir her nå ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en deilig søndag da! :nigo:

Hvis det er noen trøst er jeg glemsk jeg også. Glemte koden på kortet mitt en dag i butikken, og jeg har ALDRI glemt den før, og hatt samme i mange år. Glemte også hvor gammel jeg var, da jeg fylte ut en spørreundersøkelse, og kom virkelig ikke på det (er ikke så god i matte heller :sjenert: ), så jeg måtte spørre mannen :ler: Og tusen andre småting som jeg har glemt like fort som det skjedde :fnise: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Tusen takk!! Nå føler jeg meg litt bedre faktisk!! hehe.... Er nok en del mer ting som kommer på listen over glemte ting etterhvert, men jeg håper jeg er ferdig med å glemme mennesker altså!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært snikleser en stund :sjenert:

Det var ordentlig gladnyhet at lillejenta deres er helt frisk :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk at den lille er frisk som en fisk :strix: Og så koselig at det blir jente! :hjerte: Kan aldri få nok av glad-nyheter her inne ;)

Godt å se deg her i overetasjen forresten! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: inn til meg Icing! :)

Takk for velkomst Honning!

Trodde du var mer enn 2 uker bak meg altså? Det betyr i prinsipp at vi to kan føde på likt!! :) Glad nyheter er det en del av har inne nå! Deilig det ja!! :)

Huff! Må fortelle hva som skjedde med meg på tirsdag kveld!

Jeg drev og vasket klær og skulle sette på siste vasken med sengetøy og samlet derfor bare alt i et stort "knippe" inni lakenet mitt. Så gikk jeg ned til vaskekjelleren med knippet i den ene hånden og nøklene i den andre og med gamlis tøfliser på beina. Da jeg kom til siste trappen ned så sklei jeg på andre trinnet og rutsjet nedover trappa!! :frown: Halve trappen sklei jeg ned og siden jeg hadde hendene fulle så fikk jeg ikke holdt meg fast noe sted heller... Jeg ble så sjokkert at jeg reiste meg opp samlet nøkler, sengetøy og vaskemiddel (som jeg hadde slengt i været i fallet og nå lå spredd) og haltet meg ned til vaskekjelleren. Vel inne så satte jeg på vasken og plutselig begynte tårene å trille og det som hadde skjedd slo meg med full kraft! Dunk dunk i rompa, hodet og værst av alt lysken!! :sjokkert: Jeg kome meg opp i leiligheten og la meg ned på senga, pustet rolig mens jeg kjente på magen som var hard som en ball. Etter 10 minutter med rolige pust og føling etter bevegelse så fant jeg ingenting og magen var like hard. :tristbla: Da bestemte jeg meg for å ringe Føden og spørre. De sa med en gang at jeg skulle komme inn til sjekk, tilogmed før de visste hvordan jeg hadde falt og sånn! Fikk komme inn og alt var bra med den lille, fin hjertelyd og hun beveget seg på ultralyden! :hjerte:

Jeg var ikke så redd etter at vi hadde hørt på hjertelyden, men legen ville ta en ul for å være sikker på at det ikke hadde skjedd noe. Veldig snille og omsorgsfulle der altså!

Da vi kom hjem og jeg la meg begynte hun smått om senn å bevege seg og sparke som vanlig. Var nok ikke bare meg som fikk meg et sjokk i fallet nei...

Så fra nå av er gamlis tøflene pensjonert, klesvasken tar LilleMann og jeg blir truet med å bli lenket fast i sengen de resterende ukene av svangerskapet av min mor! :hoho:

Rompa mi begynner å få deilige lillanyanser og kulen er på vei ned i hodet, men ellers er alt bra i SøsterLiten hjemmet! :nigo:

I ettermiddag reiser jeg på tur til min onkel for å hilse på og blir borte til over helgen så: god helg til dere alle om jeg ikke får tid til å surfe når jeg er borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det jeg sier... er jo en risikosport og vaskeklær... i alle fall om man bor i blokk etc... må jo ned i de derre skumle trapperommene etc.. grøss...

Men godt det gikk bra med deg og bebis :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en deilig søndag da! :nigo:

Hvis det er noen trøst er jeg glemsk jeg også. Glemte koden på kortet mitt en dag i butikken, og jeg har ALDRI glemt den før, og hatt samme i mange år. Glemte også hvor gammel jeg var, da jeg fylte ut en spørreundersøkelse, og kom virkelig ikke på det (er ikke så god i matte heller :sjenert: ), så jeg måtte spørre mannen :ler: Og tusen andre småting som jeg har glemt like fort som det skjedde :fnise: :fnise:

:skratte::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og endelig noen som får en jente :rødme: :nigo:

Skummelt med gamlis-tøfler og trapper Søsterliten :sjokk:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja.. gamlis tøfler er nå parkert! :jepp:

Jeg er da tilbake fra Belgia og besøk hos min onkel. Huff... han er skikkelig syk altså... Har en sånn ekkel følelse av at det var siste gangen jeg så han... :sukk:

Synes det gjør så inmari vondt at han antageligvis aldri får møtt Knøttet og at hun aldri får bli kjent med han... Har har vært nesten som en pappa for meg siden jeg var 14... :sukk:

De har stoppet chemoterapien nå, de mener ikk edet noe poeng å fortsette så det ser veldig mørkt ut... uff....

Ellers har jeg det egentlig greit, bekkenløsningen er mye bedre etter at jeg ble 50% sykemeldt og det er jo deilig! Føles ut som jeg er mer meg selv igjen! Digg! Håper virkelig jeg holder meg i form altså for jeg fungerer så dårlig når jeg er "hændis" klarer liksom ikke å sette begrensninger for meg selv...

Knøttet har begynt å sparke masse! Sånn at det kjennes utenpå magen tilogmed og det er så fantastisk!!! :rødme: LilleMann har også kjent dt flere ganger nå og etter at vi synger natta sang for Knøttet på kvelden så sparker hun masse!! Virker litt osm at hun "kjenner" igjen LilleMann også for hun er rask til å sparke hvis han legger en hånd på magen, men hvis andre gjør det så beveger hun seg nesten ikke i det hele tatt! :fnise:

Jeg får fortsatt ikke lagt ut bilder noe som er dumt for nå har jeg flere ul bilder også...

Skjnner virkelig ikke hvorfor jeg ikke får det til! Jeg er faktisk ganske teknisk av meg så det er liksom ikke de sedvanlige virustottene til damer som knøler det til heller... :klø:

Litt æsj å måtte få hjelp også, men jeg vil jo vise dere mitt fantastiske lille Knøtt!! :)

Nå skal jeg rigge meg til med chips, frukt og ISkaldt vann på sofaen og se på tv!

Ha en strålende kveld!

;hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er problemet med å legge til bilder da?

Har du prøvd imageshack.us? Er den jeg bruker :) Funker som bare det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metode for å laste opp bilde til dagboken.

1. Trykk på Svar, slik at du får frem den ruten du skriver i når du skal skrive et nytt innlegg i dagboken din.

2. Nede på siden ser du det står "Legg til vedlegg" trykk på Velg... Du får da opp bildemappen eller mine dokumenter på din egen pc. Du blar deg så frem til der hvor det bestemte bilde ligger, trykker på det og trykker Åpne som det står i ruten som kommer opp.

3. Du har nå filen/bilde liggende som en adresse i den ruten ved siden av velg. Trykk nå på "legg ved denne filen".

4. Gratulerer du har lagt til et bilde i dagboken din.

Håper du ble klokere av denne forklaringen :Nikke:

Trist med onkelen din :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Har ikke problemer med å legge til bilder, men jeg har problemer med å legge inn bilder på pc... det er noe galt i forbindelsen mellom kameraet og pc'en....

Glemte forresten å fortelle at jeg var på svangerskapskontroll på mandag og alt var bra, men jeg ligger helt på det øverste i det normale på SF målet mitt...

Legen sier at det er fordi det er lite plass å gjøre av lille Knøttet inni kroppen min ettersom jeg er så liten.. hehe..

Ha en fin kveld!

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...