Gjest Mahareth Skrevet 11. juni 2010 #21 Del Skrevet 11. juni 2010 Frukt er alltid en fin ting Samfunnsfag muntlig er jo faktisk den letteste eksamenen som finnes Om du er interessert i arbeisliv, politikk, utvikling eller mellommenneskelige forhold så har du jo problemstillingen liggende i fanget Jeg ville nok gjerne valgt å snakke om velferdssamfunnet og hvilke forventninger vi har til at staten ordner opp. F.eks. at mange unge "tror" at det holder å ikke gidde å jobbe for å få trygd, eller hvordan det står til med eldreomsorgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blackpuma Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #22 Del Skrevet 11. juni 2010 Har dessverre allerede fått et tema som er individ og samfunn. I tillegg må jeg jo binde dette opp mot kompetansemål. Tror riktignok jeg har funnet ut hva jeg skal satse på da. Har ikke problemstillingen klar, men har funnet ut at jeg kan inkludere fem kompetansemål dersom jeg velger en problemstilling angående innvandring. Det er også et sentralt tema i leseboken min også, så jeg tror jeg kan score bra på det! Jeg er helt enig i deg om at det er den beste eksamenen jeg kunne kommet opp i! Jeg er superglad, for jeg er ganske engasjert og glad i å diskutere og drøfte, så jeg tror og håper at jeg kan få en god karakter på eksamen om jeg bare får til en bra presentasjon. I morgen skal jeg løpe på butikken å kjøpe meg litt sunn og god eksamensmat(i tillegg til den litt mer usunne lørdagsmaten). Fikk nettopp inn litt penger på konto, så jeg trenger ikke å være sååå sparsom som jeg har måttet i det siste(herlighet man blir lei av havregryn). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blackpuma Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #23 Del Skrevet 11. juni 2010 Og jeg skal søke folkehøgskole snart! Med min manglende motivasjon, så har jeg funnet ut at kanskje folkehøgskole vil være fint for meg som mangler motivasjon. Det blir enten sang eller sør-afrika. Vanskelig valg for jeg elsker å synge, men elsker også å reise. Sør-Afrika-linjen reiser i TO måneder, noe som ville vært fantastisk. Vokallinjen har bare en to-ukerstur til new-york. Utrolig vanskelig valg altså. Jeg ønsker jo så gjerne å få muligheten til å lære meg å synge bedre, men samtidig så ønsker jeg jo å reise. Jeg er litt forvirret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blackpuma Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #24 Del Skrevet 14. juni 2010 Har arbeidet utrolig dårlig med eksamen og jeg våknet med panikk i dag etter et par timers søvn. Joda, jeg har sittet oppe natt og dag og stresset, men har jeg produsert? Nå har jeg etter litt søvn, mye slit og en del tårer klart å produsere et framlegg. Jeg er redd det blir for langt, men jeg må bare gjennomføre dette nå. Det er for seint å angre. Og etter i morgen har jeg ferie! noe som innebærer at jeg kan slappe av på ordentlig. Finne ut hva jeg vil. Nå må jeg si opp hybel og søke skole - hvis ikke så sliter jeg til høsten. Tanken på å reise frister, men er dessverre vanskelig å gjennomføre med det første. Nå vet jeg ikke hva jeg skal i timene fremover. Jeg skal kanskje sove litt, dusje, se på foredraget og slappe av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blackpuma Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #25 Del Skrevet 14. juni 2010 Gjennomført og bestått. Ikke fått karakter enda, men tror jeg får over 3 uansett(må ikke håpe på for mye vettu). GODT å være ferdig! Neste uke skal jeg og min storebror en tur til familie på vestlandet, det blir koselig! Merker at det er godt å kunne slappe av, men jeg har en del å gjøre allikevel. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det angående skole i Oslo. Også gruer jeg meg til å si opp kontrakten på leiligheten. Får dårlig samvittighet.. Litt teit, men sånn er jeg da. Nå skal jeg slappe av litt, så skal jeg ned på skolen i 15-tiden å få karakter. Synd at resten av partiet som jeg kom opp med er flinke også da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 14. juni 2010 #26 Del Skrevet 14. juni 2010 Gratulerer med vel overstått eksamen! Synes det høres spennende ut med folkehøyskole, og begge linjene høres bra ut! Kan du ikke søke på begge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 14. juni 2010 #27 Del Skrevet 14. juni 2010 Grattis med vel overstått eksamen! Flink du er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blackpuma Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #28 Del Skrevet 16. juni 2010 Takk, dere begge to! :D Fikk utrolig nok 5'er, og med den labre innsatsen min, så er jeg veldig fornøyd. Da vet jeg i det minste at jeg har potensialet! I tilegg til dette, så hadde to av lærerne satt meg opp en karakter fra hva de hadde sagt at jeg skulle få! Så nå er snittet mitt ok, ikke noe å skryte av, men de fleste ville nok sagt det er et bra snitt. Jeg søkte på begge to, men skrev vokallinjen som førstevalg. Vet ikke om det var riktig, vi får se hva tiden vil vise. Vil søke litt flere folkehøgskoler også, men trenger referanseperson, og jeg kan ikke komme på noen Tenkte på den psykiateren min, men føler det også blir litt feil, selv om hun helt sikkert ville sagt at det var ok. Nå har jeg ikke pc, og jeg har litt panikk, for jeg blir jo nesten helt paralysert Sitter bare og lurer på hva jeg skal finne på, ser litt på tv og lager mat. Og dette skal jeg klare resten av sommeren? Altfor avhengig! Fikk tilbudet om å få låne en pc i helga av psykiateren min, men jeg avslo, for som så mye annet her i livet så vil jeg bevise at jeg får det til! Og jeg tror det kan være sunt. Takk for bibliotek-pcer sier jeg! Nå skal jeg komme meg bort fra bibliotek-pcene og bake horn med hvitløkspølse- og ostefyll(lurer på om det blir godt?)! Og rydde etter at jeg, overraskende nok, hadde besøk i går Godt å være ferdig med skolen, men jeg må innrømme jeg gleder meg til å besøke familie, jobbe og nyte sommeren, samtidig som jeg gjør ting. Jeg er utålmodig av meg egentlig, men er bare veldig flink til å bli sittende og kjenne at jeg kribler etter å gjøre noe uten å finne på hva! Utrolig upraktisk, men sånn er det når man ikke har det helt bra. MEN jeg har det bedre enn på lenge, så jeg skal ikke klage så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå