Gå til innhold

Klump ut fra skjeden


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

For et par uker siden opplevde jeg at en stor klump (2-3 cm diameter) kom ut fra underlivet. Helt smertefritt og uproblematisk, men jeg har ingen aning om hva dette kan være?

Den var hvit med litt blod på,geleaktig med sener? Høre utrolig ekkelt ut, og var en ubehagelig opplevelse. Kan det ha vært en spontanabort? Noe annet? Har prøvd å søke rundt på internett, men finner ikke frem til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes mystisk ut og jeg vet ikke hva det kan være, men ble litt nyskjerrig: Kom den i forbindelse med menstruasjon eller en blødning? At den var såpass stor, og at det var sener på den tyder jo iallfall på at det må være en vevsbit. Kan kroppen støte ut den slags viss man har endometriose kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den er litt svampeaktig, kan det være at livmoren/veggene har sunket ned..Jeg opplevde det samme og vurderte operasjon, men de ønsker helt ikke å foreta operasjon på så unge pasienter.Det er helt ufarlig og smertefritt, men føles jo ubehagelig.

Kine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

For et par uker siden opplevde jeg at en stor klump (2-3 cm diameter) kom ut fra underlivet. Helt smertefritt og uproblematisk, men jeg har ingen aning om hva dette kan være?

Den var hvit med litt blod på,geleaktig med sener? Høre utrolig ekkelt ut, og var en ubehagelig opplevelse. Kan det ha vært en spontanabort? Noe annet? Har prøvd å søke rundt på internett, men finner ikke frem til noe.

Ja dette kan meget vel høres ut som en spontanabort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det blod og smerter inne i bildet, eller skjedde dette ganske overraskende uten forhåndstegn? Ganske vesentlig. Skjønner forsåvidt at du lurer, ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 år senere...
Gjest Gjest

Jeg dytter denne opp, for dette skjedde nemlig med meg akkurat nå, og jeg friker ut! Fikk mensen i dag, og har hatt skikkelige kramper i dag. Når jeg var på do nettopp ramla klumpen ut! Hva er det? Har ikke vært seksuelt aktiv på 10 mnd, så spontanabort kan det umulig være. Hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg har ikke peiling på hva det kan være... En gjenglemt gammel tampong kanskje? Nei, ring legen og spør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei.. Det var som trådstarter skrev, geleklump med litt blod og så så det ut som sener på veggene..... Er livredd for at det kan være en cyste.. Typisk at det er helg og null lege før mandag:( noen andre som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dytter denne opp, for dette skjedde nemlig med meg akkurat nå, og jeg friker ut! Fikk mensen i dag, og har hatt skikkelige kramper i dag. Når jeg var på do nettopp ramla klumpen ut! Hva er det? Har ikke vært seksuelt aktiv på 10 mnd, så spontanabort kan det umulig være. Hjelp!!

Du pakker den inn i is, og drar til legevakt, så de kan få undersøkt den.

Anonym poster: 0b08133da1d252f8859c960f880cfb7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dytter denne opp, for dette skjedde nemlig med meg akkurat nå, og jeg friker ut! Fikk mensen i dag, og har hatt skikkelige kramper i dag. Når jeg var på do nettopp ramla klumpen ut! Hva er det? Har ikke vært seksuelt aktiv på 10 mnd, så spontanabort kan det umulig være. Hjelp!!

Hehe, trudde først at du mente at du dyttet klumpen opp igjen i vagina :P

Det høres ut som klumpen min når jeg hadde en spontanabort, men da blødde jeg og hadde smerter. Og du har jo ikke hatt sex på 10 mnd, så har ikke peiling. Men jeg tviler for at en cyste fra en eggstokk kan dette ut da hullet på livmortappen er bare noen millimeter stort og må utvide seg for å få en ut klump, og da må du først ha veer som i en spontanabort, og det er vondt. Men kanskje man kan ha cyste i vagina, jeg vet ikke..

Anonym poster: f888d5ac898f1434b5f53a336dcddd42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, trudde først at du mente at du dyttet klumpen opp igjen i vagina :P

Det høres ut som klumpen min når jeg hadde en spontanabort, men da blødde jeg og hadde smerter. Og du har jo ikke hatt sex på 10 mnd, så har ikke peiling. Men jeg tviler for at en cyste fra en eggstokk kan dette ut da hullet på livmortappen er bare noen millimeter stort og må utvide seg for å få en ut klump, og da må du først ha veer som i en spontanabort, og det er vondt. Men kanskje man kan ha cyste i vagina, jeg vet ikke..

Anonym poster: f888d5ac898f1434b5f53a336dcddd42

Altså mine smerter var ikke som menssmerter/kramper. Glemte å skrive det..

Anonym poster: f888d5ac898f1434b5f53a336dcddd42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

dette skjedde med meg også i helgen, men det kom 2 ganske store klumper ut. har siden da hatt små blødninger.. men null smerte.. eneste er at brystene mine er veldig ømme og "hovne".. lurer en del på hva det er?

Anonym poster: d400ba1fa52f3a2a445405af2e5bb98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: Wow... bare... wow...

Anonym poster: b942d88b9985a85154f3cb1e9d3859a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg spontanaborterte, kom det ut en svart boble med røde årer på (var en tom fostersekk) Kan likne litt på din beskrivelse. Det er sånn den er veldig tidlig i graviditeten. Så kan ha vært en spontanabort, ja..,

Anonym poster: ad236d0da2975b2b765ddf344cf97530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg bumper denne atter en gang, for det skjedde nettopp noe rart som jeg ikke klarer å forklare.

De siste månedene har hormonene mine vært på ville veier. Har hver mnd trodd jeg er gravid, får de typiske symptomene ( har vært gravid 2 ganger før), og menstrasjonen er på bærtur. Har mensen 2 dager, 1 dag opphold, så resten av dagene "rester"/brun utflod.( normalen er 2-3 dager kraftig mens, så avtar det dag for dag til brun utflod dag 7) Jeg er igjen på dag 4 med mensen. Hadde brun blødning første dag, kraftig vanlig mens dag 2, dag 3 hadde jeg så og si ingenting, og i dag har jeg hatt tynn brun utflod med litt rosa. Jeg var nettopp på "tissern", og oppdaget noe hvitt på dopapiret. Ikke spesielt  slimete, men som et tykt hvitt "tørt" flak på 2-3 cm som lå fint utpå dopapiret. Var ikke spesielt med blod heller, bare "litt brun utflod" som tidligere i dag. Har ikke hatt noe mensensmerter eller noe, bare dag 1, men merket noe stikking/krampelignene greier på høyre side av magen i dag når jeg bøyde meg ned på høyre side. Hver gang, men ikke noe mer. Hvitt? Ikke utflod eller noe sånn. Jeg studerte det ikke lenge nok, for jeg freaka litt, kneppet litt på det og kastet det i do. :sjokkert: wuæh? Har jeg kneppet sammen et foster? Jeg kikket ikke etter blodårer eller noe, det hele var ganske eggehvitt. Helt underlig . Det hadde på en måte forklart følelsen av å ha vært gravid over så lang tid. Har forresten testet negativt hver mnd så hadde på en måte lagt det fra meg. Ble bare frustrert når kroppen tuller så mye med meg.... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Hei! Dette skjedde med meg også (20 år) jeg har akkurat begynt på p-stav men rett føre jeg begynte på prevensjon hadde jeg sex uten kondom. Noe som gjorde meg redd for at jeg var gravid eller ikke, så jeg tok en test og den var negativ. For to dager siden begynte jeg med mensen og den var litt «svak» iforhold til va jeg pleier, men tenkte dette bare var pga. p-staven. Så i går fikk jeg en helt lik, off white klump med litt blod og «vener». I dag fikk jeg enda en slik klump. 

Edit Jeg hadde bare smerter som lignet mensensmerter forresten

Kom hit egentligt fordi jeg ble nysgjerrig/usikker på hva som skjer haha

Endret av Forvirra biolog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...