Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 Fyttikatta for noen suroppstøt.. har kommet opp i hele ettermiddag og selvfølgelig er jo apotek og slikt stengt nå. Er det noen som har noen gode gamel "kjærringråd" for å lindre slikt, det brenner i halsen ?
LynetmcQueen Skrevet 27. mai 2010 #2 Skrevet 27. mai 2010 Det skal hjelpe å drikke melk, hvis det er halsbrann du har. Ellers kan det hjelpe å spise, for da får magesyren noe å "jobbe" med. Er du kvalm og? Da er ikke melk tingen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Melk hjelper der og da, men kan gjøre det verre siden. Melk er ganske sterkt for magen nemlig. Mandler skal hjelpe, men jeg har ikke prøvd det. Litt natron i ett glass med vann hjelper. Natron er syreregulerende, fungerer veldig bra!
Pjukset Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 Jeg ville styrt unna melk, hadde heller satset på natron i et glass vann slik nevnt over.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #6 Skrevet 28. mai 2010 På apoteket har de noe som heter Gaviscon som brukes mot sure oppstøt og halsbrann. Koster litt, og smaker ganske ekkelt (synes jeg), men samboer sier det virker veldig bra!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå