Gå til innhold

Kan jeg bruke denne kjolen ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du? Kjempeskjønn kjole, kunne tenkt meg den selv! Spør om alder fordi jeg ikke ser for meg at den passer best til relativt unge jenter :)

Gjest Vilma
Skrevet

Jeg synes det spørs litt på hvor lang du er. Den var veldig kort, så det blir mye bein om du er høy.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 26 år, 170 cm :) Tenker å ha en grå dressjakke over, en slik lang en.

Skrevet (endret)

Den så fin ut, men det kommer an på hvor lange ben du har. Blir den litt kort, så blir det helt feil. Litt vanskelig å si når vi ikke ser den på deg. Men den så jo veldig fin ut. Fin for bryllup :)

Endret av Grønt blad
Skrevet

Jeg er 26 år, 170 cm :) Tenker å ha en grå dressjakke over, en slik lang en.

Fikk faktisk litt lyst på den selv, hehe. Så den bør du gå for :) Da har du sikkert ikke så lange ben at lengden på kjolen blir noe problem. Så ja; den kan du bruke :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar :):):) Ja sant den var fin ? Nyyydelig søt !

Skrevet

Nydelig kjole! Kunne absolutt tenkt meg den selv, men måtte nok hatt den litt lenger over "fua" siden jeg har bikket 30.. Hehe, nå følte jeg meg plutselig gammel!

Skrevet

Den var alt for kort for bryllup!

Skrevet

Eg er litt usikker på korleis reglene er med tanke på kjolelengde på middag og festen etterpå, men om du skal være med i kirken så er nok kjolen for kort. Mener å huske at "kirke regelen" var at ein ikkje skal vise knær.

Skrevet

Til (mørk) dress skal kjolen gå til rundt kneet. Den der vil stoppe midt på låret for noen så høy som 170 cm. Ergo: Ikke passende. Men fin på byen, da.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det med kirke er bullcrap, jeg har hatt slik kort kjole i begge dåpene til ungene, ALDRI hørt et pip fra noen. Hva angår dresskode, så sier flere og flere nå at med mindre det står noe spesifikt om kjolelengde i invitasjonen, er det lov. + vi lever ikke lengre på 1800tallet, ting moderniseres, også dette. Jeg har vært i bryllup med slik "kort" kjole,0 problem !!!

Så bare gå for den du ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kvinner og mørk dress

Av Erik Lundesgaard

Foto: Fredrik Arff

Til mørk dress, daglig antrekk eller formiddagsantrekk gjelder ingen spesielle regler for kvinner, utover at klærne skal være pentøy.

En kort selskapskjole er et klassisk valg hvis selskapet foregår om kvelden, men en drakt med skjørt eller bukser er også en mulighet. Bukser er imidlertid mest naturlig når selskapet finner sted om formiddagen. Er draktens farge mørk, kan den også benyttes om aftenen. Lysere drakter forbeholdes formiddagen.

Til et formiddagsantrekk kan man bruke hatt. Om kvelden benyttes den ikke. Da er hodepynt å foretrekke

Skrevet

Kjempefin kjole, men for kort for bryllup.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

For å si det sånn så er modellen på bildet garantert høyere enn 1,70. Sikkert nærmere 1.80 vil jeg tro, ergo. den blir iallefall ikke vulgær på en som er 1.70.

Skjønner ikke hvorfor folk virkelig nå til dags tror at man ikke skal kunne komme i et bryllup med en kjole som går over knæra. Det er gammeldags og tull. Akkurat som at man trapper ned på "kristne" tradisjoner på andre hold, kan man det også ved bryllup.

Se på bilder fra bryllup, også i USA, hvor det er helt vanlig å gå med kortere kjole. Forskjellen er bare om kjolen er vulgær eller ei. Om den skriker "hore" bruker man den ikke i bryllup. Denne kjolen ts viser her ser jo pen og søt ut. Ingenting vulgært over den. Og spør du meg oser den ikke "utpåbyen" heller. Den ser veldig uskyldig ut, passer i grunn perfekt for et bryllup spør du meg.

Makan til urmennesker som skal leve på 1800 tallet hva angår bryllup, men jeg tviler på at dere følger alle andre regler så nøye. Vasker dere tøy på søndager ? Det er isåfall etter deres tankegang forbudt ;)

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

For kort til bryllup. Super til fest da.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Herregud for no tull, jeg brydde meg ikke om hva mine gjester hadde på seg i mitt bryllup, vi hadde kode mørk dress. Hadde aldri reagert på den kjolen. Eneste jeg hadde brydd meg om var en hvit kjole :) Den vil bruden ha for seg selv !

Skrevet

For å si det sånn så er modellen på bildet garantert høyere enn 1,70. Sikkert nærmere 1.80 vil jeg tro, ergo. den blir iallefall ikke vulgær på en som er 1.70.

Skjønner ikke hvorfor folk virkelig nå til dags tror at man ikke skal kunne komme i et bryllup med en kjole som går over knæra. Det er gammeldags og tull. Akkurat som at man trapper ned på "kristne" tradisjoner på andre hold, kan man det også ved bryllup.

Se på bilder fra bryllup, også i USA, hvor det er helt vanlig å gå med kortere kjole. Forskjellen er bare om kjolen er vulgær eller ei. Om den skriker "hore" bruker man den ikke i bryllup. Denne kjolen ts viser her ser jo pen og søt ut. Ingenting vulgært over den. Og spør du meg oser den ikke "utpåbyen" heller. Den ser veldig uskyldig ut, passer i grunn perfekt for et bryllup spør du meg.

Makan til urmennesker som skal leve på 1800 tallet hva angår bryllup, men jeg tviler på at dere følger alle andre regler så nøye. Vasker dere tøy på søndager ? Det er isåfall etter deres tankegang forbudt ;)

Man trenger ikke være kristen for å mene at kjolen er for kort til å brukes i et bryllup. Jeg synes som sagt kjolen var fin, men et bryllup er ikke riktig sted å vise frem kløft eller lår. Dette har med respekt å gjøre, både for brud og gjester, og ikke minst kirken man er i. Man trenger jo ikke akkurat se ut som en gammel tante selv om man velger en kjole som rekker sånn ca til kneet.

Skrevet

Det med kirke er bullcrap, jeg har hatt slik kort kjole i begge dåpene til ungene, ALDRI hørt et pip fra noen. Hva angår dresskode, så sier flere og flere nå at med mindre det står noe spesifikt om kjolelengde i invitasjonen, er det lov. + vi lever ikke lengre på 1800tallet, ting moderniseres, også dette. Jeg har vært i bryllup med slik "kort" kjole,0 problem !!!

Så bare gå for den du ;)

Hvem mener du skulle sagt noe? Presten?

Jeg ville ikke gått med den kjolen i et bryllup. Smak og behag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...