hotmamma Skrevet 27. mai 2010 #1 Skrevet 27. mai 2010 mannen min skal disputere snart... hva i all verden skal jeg gi han i gave??? noe spesielt siden dette er en veldig stor oppnåelse for han, men hva kan man gi mannen som har alt?
hotmamma Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #2 Skrevet 27. mai 2010 hva skal jeg finne på til mannen som har alt??! han skal disputere om 2 uker og jeg kommer ikke på noe bortsett fra en ibook som er litt utenfor min prisklasse;-) noen forslag?
Havbris Skrevet 27. mai 2010 #3 Skrevet 27. mai 2010 mannen min skal disputere snart... hva i all verden skal jeg gi han i gave??? noe spesielt siden dette er en veldig stor oppnåelse for han, men hva kan man gi mannen som har alt? Kanskje en eller annen overraskelse i forbindelse med doktormiddagen? Kunstnerisk innslag i en eller annen form? Eller en hotellweekend for dere to - han er sikkert sliten etter doktorgraden og ville sikkert sette pris på litt tid sammen med deg uten akademiske diskusjoner.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #4 Skrevet 27. mai 2010 Jeg fikk ikke noenting av mannen min da jeg disputerte! Har ikke tenkt på det før - nå ble jeg litt skuffa.
ashera Skrevet 27. mai 2010 #5 Skrevet 27. mai 2010 Spander doktorring på ham! Dvs. du får vel ikke bestilt den før etter disputasen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #6 Skrevet 27. mai 2010 Jeg fikk ikke noenting av mannen min da jeg disputerte! Har ikke tenkt på det før - nå ble jeg litt skuffa. Samme her. Jo - forresten, fikk en blomsterbukett.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2010 #8 Skrevet 28. mai 2010 hva skal jeg finne på til mannen som har alt??! han skal disputere om 2 uker og jeg kommer ikke på noe bortsett fra en ibook som er litt utenfor min prisklasse;-) noen forslag? Når han har fått bruke masse tid på seg selv så han kan ta doktorgrad, burde det være han som ga deg en presang som takk for at du har tatt så mye av arbeidet hjemme at han har fått anledning til dette!!
Spiralis Skrevet 28. mai 2010 #9 Skrevet 28. mai 2010 mannen min skal disputere snart... hva i all verden skal jeg gi han i gave??? noe spesielt siden dette er en veldig stor oppnåelse for han, men hva kan man gi mannen som har alt? En ekte mann kakker champagenkorken av flasken med en sabel. Det kommer fra en tradisjon blandt Napoleons offiserer. Så dersom han ikke allerede er offiser og har sabel til uniformen så kan en sabel med tilhørende champagneflaske være en løsning. Det blir også fort litt artig når han prøver ut å slå korken av med sabelen (Jeg har prøvd) Det blir lett en knust flaske og tilsvarende søl så utendørs er fint ... og de med fine klær bør gå unna .... og en ekstra flaske bør tas med Det er litt høytidelig og svært barnslig på samme tid. Selv om han sikkert er svært godt forberedt så er det jo en stresset situasjon å disputere så om dere skal ha seansen rett etterpå så ville jeg valgt noe litt sprøtt og utagerende. Det er jo slutten på en del av livet han har lagt mye arbeid i og ofret mye for å oppnå. Hva skal han disputere om?
ashera Skrevet 28. mai 2010 #10 Skrevet 28. mai 2010 (endret) Det var et utrolig kjipt svar, å disputere er en stor hendelse i livet - og det er stas dersom noen vil dele den gleden. "Brukt masse tid på seg selv" - å ta doktorgrad i Norge er noe man er ansatt for å gjøre, selv om det til tider krever mer enn normal arbeidstid. For alt vi vet kan TS sin mann allerede har gitt henne en oppmerksomhet for tålmodigheten? Edit: Dette var svar til Gjest_Gjest Endret 31. mai 2010 av ashera
Riskrem Skrevet 28. mai 2010 #11 Skrevet 28. mai 2010 Hvor mye penger vil du bruke? Er det noe spesielt du vet han har lyst på? Hva med en ny, fin (litt dyr) klokke? Ny gitar (hvis han spiller gitar)? En reise?
ilcrappo Skrevet 29. mai 2010 #13 Skrevet 29. mai 2010 Når han har fått bruke masse tid på seg selv så han kan ta doktorgrad, burde det være han som ga deg en presang som takk for at du har tatt så mye av arbeidet hjemme at han har fått anledning til dette!! Et doktorgradsstudium er et fullt lønnet stipendiatarbeid. Dersom du synes det er egoistisk av noen å ta doktorgraden, burde du synes at det er like egoistisk å jobb med hva som helst annet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå