Gå til innhold

Tilbakevendende Urinveisinfeksjon

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg sliter med tilbakevendednde urinveisinfeksjon.

I løpet av 2 måneder har jeg fått det 5 ganger, 6 om du teller den jeg får nå.

Jeg har ny partner, MEN ser han ikke så ofte at 'hyppig sex' burde være et problem. Begge dusjer ihvertfall en gang om dagen så han er ikke skitten nedentil eller no. Jeg går på do etter sex hver gang, drikker tranbærjuice og andre juice typer. Jeg prøver også å gå på do med en gang jeg må og ikke holde meg lenge - men det ser ikke ut som noe hjelper.

Også gått på tre forskjellige antibiotika kurer og sist gang gikk jeg og tokk prøve ETTER kuren også for å være sikker på at den var borte og da var prøven helt fin.

Er det noen som vet omnoe som helst annet jeg kanskje kan gjøre? jeg synes det begynner å bli veldig plagsomt.. i tilleg, denne gangen når jeg begynte å kjenne symptomene så begynte jeg også å bli en smule kvalm, har litt kramper i magen og en helt utrolig hodepine.. vet ikke om dette kan ha noe med det å gjøre eller om det tilfeldigvis har bygget seg opp i samme tempo som uvi'en.

på forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du er plaget med mye kvalme og har magesmerter i tillegg til UVI burde du kanskje oppsøke lege? Kan jo hende du har en annen infeksjon i kroppen, men tenker på hvis dette varer..

Jeg har problem med hyppige urinveisinfeksjoner selv, men etter at jeg begynte å ta tranebærkapsler daglig har jeg (bank i bordet) ikke hatt det en eneste gang!

det hjelper jo ikke på alle, men jeg anbefaler det likevel. Jeg følte jeg prøvde alt, og etter sex sprang jeg nærmest på do og i dusjen.. Så prøv å se om det hjelper! :)

Endret av Plutseliten
Skrevet (endret)

Hei

Jeg sliter med tilbakevendednde urinveisinfeksjon.

I løpet av 2 måneder har jeg fått det 5 ganger, 6 om du teller den jeg får nå.

Jeg har ny partner, MEN ser han ikke så ofte at 'hyppig sex' burde være et problem. Begge dusjer ihvertfall en gang om dagen så han er ikke skitten nedentil eller no. Jeg går på do etter sex hver gang, drikker tranbærjuice og andre juice typer. Jeg prøver også å gå på do med en gang jeg må og ikke holde meg lenge - men det ser ikke ut som noe hjelper.

Også gått på tre forskjellige antibiotika kurer og sist gang gikk jeg og tokk prøve ETTER kuren også for å være sikker på at den var borte og da var prøven helt fin.

Er det noen som vet omnoe som helst annet jeg kanskje kan gjøre? jeg synes det begynner å bli veldig plagsomt.. i tilleg, denne gangen når jeg begynte å kjenne symptomene så begynte jeg også å bli en smule kvalm, har litt kramper i magen og en helt utrolig hodepine.. vet ikke om dette kan ha noe med det å gjøre eller om det tilfeldigvis har bygget seg opp i samme tempo som uvi'en.

på forhånd takk

Hei!

Nå har ikke jeg tilbakevendende UVI, men dette er råd for forebygging som vi gir til kundene våre (helsekostbutikk):

-Tranebær, 2 kapsler daglig (Solaray sine er de sterkeste med 1000mg pr stk) Ved akutt UVI trapper du opp til 4-8 kapsler om dagen.

-Vitamin C, 750mg en til to ganger daglig (BioPharma har 750mg tabletter)

-Bio-Dophilus 2 kapsler på kvelden (melkesyrebakterier, fikser ødelagt tarmflora etter gjentatte antibiotikakurer, og bekjemper infeksjon-bakteriene)

I tillegg bør du drikke minst 2 liter om dagen, tranebærjuice er fint, men også vann!

Hold deg unna sukker og raske karbohydrater så mye som mulig, du vil helst ha et surt miljø i kroppen, da trives ikke bakteriene.

Ellers er det bra at du ikke holder deg og tisser rett etter sex (max 10 min).

Når det gjelder tilleggssymptomene bør du helt klart få sjekket dette ut hos legen, det kan være begynnende nyrebekkenbetennelse, en langt mer alvorlig sykdom enn urinveisinfeksjon. Se link:

http://nhi.no/sykdommer/infeksjoner/bakteriesykdommer/nyrebekkenbetennelse-pyelonefritt-2595.html

God bedring!! :klemmer:

Endret av MarilynM
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ang den linken btw, mener ikke å skremme deg her altså, jeg har hatt det engang selv, og med riktig behandling er det helt uproblematisk. :)

MarilynM :sjenert:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Regner med at du har vært hos legen hver gang?

Det finnes reseptbelagt forbyggende tabletter som du kan ta en periode, de gjør urinen veldig sur.

Ellers så regner jeg med at du vet hvordan du tørker deg, for det er som oftest E.coli bakterier som lager UVI. Slappe muskler langs urinrøret kan også gi UVI, men det er vanligst etter en graviditet/fødsel.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det kan hende du bør få partneren din til å teste seg. Jeg hadde samme problemet som det, og ngenting hjalp. Jeg gikk til og med på forebyggende medisin som jeg fikk av legen. Det viste seg til slutt at han hadde en infeksjon som var symptomfri for han men som han smitta meg med hver gang vi hadde sex.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det kan hende du bør få partneren din til å teste seg. Jeg hadde samme problemet som det, og ngenting hjalp. Jeg gikk til og med på forebyggende medisin som jeg fikk av legen. Det viste seg til slutt at han hadde en infeksjon som var symptomfri for han men som han smitta meg med hver gang vi hadde sex.

Kan du si noe om hvilken infeksjon dette var?

Har ellers vært i samme situasjon som TS, UVI kombinasjon med sopp. Holdt på å bli sprø, var ut og inn hos legen og ble testet for chlamydia i hvertfall 2 x, da jeg var redd for dette.

I ettertid har jeg tenkt at jeg fikk dette fordi kjæresten (nå eks) vasket seg med vanlig såpe i underlivet. (Noe jeg leste på nett engang). og jeg er veldig ømfintlig for dette. Etter det ble slutt har jeg ikke hatt noe symptomer hverken på sopp eller uvi.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svarene..

- Typen har alt testa seg, noe vi begge gjorde med en gang vi ble sammen så jeg tror ikke det er noe han har heller, det med såpe vet jeg ikke.

- Tørke meg riktig vei gjør jeg også :P så det er heller ikke greia - det hadde forsåvidt ikke forklart hvorfor det bare har skjedd nå de siste 2 mnd..

- Og MarilynM - takk, ingenting skremmer meg sånn, vil heller vite litt for mye enn for lite så takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...