Kikimora Skrevet 27. mai 2010 #1 Del Skrevet 27. mai 2010 Hei, Hvordan 'conditional sentence' ser ut i norsk språk? Hvordan kan jeg si for eksempel: 1. If I study, I will pass the exams. (It is possible to fulfil a condition which is given in the if-clause) 2. If I studied, I would pass the exams. (It is theoretically possible to fulfil a condition which is given in the if-clause, but it might be too late). 3. If I had studied, I would have passed the exams. (It is impossible to fulfil a condition which is given in the if-clause, definitely too late). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 27. mai 2010 #2 Del Skrevet 27. mai 2010 1. Viss eg studerer/arbeider/les vil eg bestå eksamen. 2. Viss eg studerte ville eg bestå eksamen. 3. Viss eg hadde studert, hadde eg bestått eksamen. (Hvis i staden for viss på bokmål.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kikimora Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 27. mai 2010 Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 27. mai 2010 #4 Del Skrevet 27. mai 2010 1. Viss eg studerer/arbeider/les vil eg bestå eksamen. 2. Viss eg studerte ville eg bestå eksamen. 3. Viss eg hadde studert, hadde eg bestått eksamen. (Hvis i staden for viss på bokmål.) Setning 3 kan også oversettes direkte fra engelsk: Hvis jeg hadde studert, ville jeg ha bestått eksamen (hypotetisk konjunktiv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå