Gå til innhold

Bruk av tampong

Fremhevede innlegg

Skrevet

Går det an å bruke tampong når ein har kobberspiral? Har akkurat fått mensen for fyrste gong etter andre barnet mitt og har kobberspiral. Har høyrt at det kan vere "farleg" å bruke tampong då pga at ein kan rive ut spiralen når ein drar ut tampongen. Er dette ein reell fare? Kva gjer andre spiralbrukarar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe problem, har "alltid" hatt kobberspiral og "alltid" brukt tampong. Har ikke hørt at det er fare for å dra med tampongen ut, men det er vel mulig å gjøre det, med maks uflaks. Da vil man i tilfelle merke det.

Skrevet

Hehe, ja reknar med ein vil merke det, men det er jo ikkje berre å putte den tilbake liksom ;) Hadde jo håpa på å hatt den i 5 år no som eg fyrst har fått den inn ;)

Men godt å høyre at du har god erfaring med tampongbruk og spiral! Då skal eg og prøve :)

Skrevet

Jeg har kobberspiral og hørt man skal bruke tampong minst mulig, men aldri hvorfor.

Så jeg bruker det kun på stranda og da jeg bader. Men nå er ikke jeg noe glad i å bruke tampong heller da.

Skrevet

Grunnen er nok dette med fare for å dra den ut.

Eg likar å bruke tampong dei dagane dei blør mest, føler meg litt meir "fresh" då :)

• 6 måneder senere...
Skrevet

hva med menskopp da? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...